Trådlösa hörlurar

Philosophia

Trådstartare
Till min förskräckelse upptäckte jag att min nya mobil inte har utgång för hörlurar, så jag behöver köpa ett par nya som är trådlösa. Men vilka?

Jag vill ha mikrofon och jag måste ha ordentliga in-ear-hörlurar eftersom typen i bilden nedan ramlar ur bara det blåser lite. Jag vill heller inte ha hörlurar à la hörselkåpor. Dessutom anser jag att hörlurar är en typisk onödig sak att lägga mycket pengar på så jag vill betala maximalt 500 kr.
OIP.36eDp5EbmQnqyZqhTMoCRwHaId
 
Till min förskräckelse upptäckte jag att min nya mobil inte har utgång för hörlurar, så jag behöver köpa ett par nya som är trådlösa. Men vilka?

Jag vill ha mikrofon och jag måste ha ordentliga in-ear-hörlurar eftersom typen i bilden nedan ramlar ur bara det blåser lite. Jag vill heller inte ha hörlurar à la hörselkåpor. Dessutom anser jag att hörlurar är en typisk onödig sak att lägga mycket pengar på så jag vill betala maximalt 500 kr.
OIP.36eDp5EbmQnqyZqhTMoCRwHaId

Det går att skaffa en adapter till USB-uttaget så du kan använda befintliga lurar om du är nöjd med dem :)
 
Lånar tråden med en följdfråga: Vilka trådlösa lurar är bäst till musik/ljudbok och samtal men samtidigt sitter bra på plats vid tex jogging? Vill ha bra ljudkvalitet i sitl med de klassiska medföljande lurarna med sladd och inget burkigt skit (som vissa av mina vänner har).
 
Lånar tråden med en följdfråga: Vilka trådlösa lurar är bäst till musik/ljudbok och samtal men samtidigt sitter bra på plats vid tex jogging? Vill ha bra ljudkvalitet i sitl med de klassiska medföljande lurarna med sladd och inget burkigt skit (som vissa av mina vänner har).
Jag älskar mina Powerbeats3 :D. Det är de enda som sitter kvar när jag rör mig (kan verkligen inte ha såna som bara sitter i öronen utan att jag ständigt får sätta tillbaka dom) och dessutom är bra att både lyssna och prata i. Enda nackdelen jag tycker finns är att de inte har superbra bas men jag tänker bara på det direkt när jag bytt från mina stora musiklurar och det är absolut inget som stör i vardagen.
 
Jag har inte jättehöga krav på lurar mer än att det ska vara in-ear och fungera, typ. Dvs jag har inte så koll på om ljubilden är "bra" eller inte, men är nöjd med den random lurar jag brukar köpa på Kjell, av märket Roxcore :)

Mitt bästa tips är att kolla batteritiden (om du går på BT istället för sladd) och se till att lurarna har jämnvikt, alltså inte bara ett batteripack/kontrollpanel på ena sidan för då väger det ojämnt i öronen...
 
Lånar tråden med en följdfråga: Vilka trådlösa lurar är bäst till musik/ljudbok och samtal men samtidigt sitter bra på plats vid tex jogging? Vill ha bra ljudkvalitet i sitl med de klassiska medföljande lurarna med sladd och inget burkigt skit (som vissa av mina vänner har).
Jag gillar mina aftershokz som leder ljudet via käkbenet. Sitter stabilt och ger bra ljud. (https://www.xxl.se/aftershokz-aerop...VE-qyCh1PxQ0oEAQYBSABEgKLp_D_BwE&gclsrc=aw.ds)
 
Lånar tråden med en följdfråga: Vilka trådlösa lurar är bäst till musik/ljudbok och samtal men samtidigt sitter bra på plats vid tex jogging? Vill ha bra ljudkvalitet i sitl med de klassiska medföljande lurarna med sladd och inget burkigt skit (som vissa av mina vänner har).
Jag är superkräsen när det kommer till ljudkvalité och tycker Jabra elite är de bästa på marknaden när man inte vill behöva betala hur mkt som helst för lurar. De har bra ljud (med EQ i appen så att man själv kan ställa), sitter suveränt (har aldrig någonsin glidit ur) och är till ok pris. Jag slog till på ett par i active-varianten nu på rean då de ska ha högre tålighet mot fukt än den ordinarie varianten. Har haft den ordinarie i ett par år.
 
Jag är superkräsen när det kommer till ljudkvalité och tycker Jabra elite är de bästa på marknaden när man inte vill behöva betala hur mkt som helst för lurar. De har bra ljud (med EQ i appen så att man själv kan ställa), sitter suveränt (har aldrig någonsin glidit ur) och är till ok pris. Jag slog till på ett par i active-varianten nu på rean då de ska ha högre tålighet mot fukt än den ordinarie varianten. Har haft den ordinarie i ett par år.

Måste kolla upp. Bra pris :) Har aldrig testat trådlöst, hur sitter de i örat? Störs man av dom, åker de ur lätt osv?
 
Jag är superkräsen när det kommer till ljudkvalité och tycker Jabra elite är de bästa på marknaden när man inte vill behöva betala hur mkt som helst för lurar. De har bra ljud (med EQ i appen så att man själv kan ställa), sitter suveränt (har aldrig någonsin glidit ur) och är till ok pris. Jag slog till på ett par i active-varianten nu på rean då de ska ha högre tålighet mot fukt än den ordinarie varianten. Har haft den ordinarie i ett par år.
Har också Jabra Elite, mycket nöjd!

Dessutom ett plus att man kan välja "hear through" eller "hear through off" ifall man behöver prata med någon i närheten när man använder sina lurar.
 
Hoppar också in här då även jag upptäckte att min nya mobil saknar hörlursuttag. Hade inte en tanke på att kolla det innan jag köpte, det var svårt nog att välja en modell... Men om man nu då som jag har små eller udda öron och alla lurar ramlar ur - vad köper man då? Förut hängde de ju kvar i sladden men nu ska man alltså behöva köpa nya ofta eftersom jag lär tappa dem regelbundet (vilket jag hör ofta omkring mig, att man tappat sina pods och har någon sett den här cm-stora grejen någonstans på stallbacken?) och de är ju inte superbilliga direkt. Jag kommer bara ha dem för att prata i telefon med.
(Hmmm, vem har röstat fram att detta var en toppenidé? Valbart = helt ok men att bara ta bort? Kanske något för störiga saker-tråden istället:))
 
Hoppar också in här då även jag upptäckte att min nya mobil saknar hörlursuttag. Hade inte en tanke på att kolla det innan jag köpte, det var svårt nog att välja en modell... Men om man nu då som jag har små eller udda öron och alla lurar ramlar ur - vad köper man då? Förut hängde de ju kvar i sladden men nu ska man alltså behöva köpa nya ofta eftersom jag lär tappa dem regelbundet (vilket jag hör ofta omkring mig, att man tappat sina pods och har någon sett den här cm-stora grejen någonstans på stallbacken?) och de är ju inte superbilliga direkt. Jag kommer bara ha dem för att prata i telefon med.
(Hmmm, vem har röstat fram att detta var en toppenidé? Valbart = helt ok men att bara ta bort? Kanske något för störiga saker-tråden istället:))
Jag har också små öron och brukar ha problem med att alla hörlurar är för stora. Men Jabra funkar!

Jag använder mina för att lyssna på musik och poddar, samt till att prata i telefon/använda i videokonferenser.
 
Måste kolla upp. Bra pris :) Har aldrig testat trådlöst, hur sitter de i örat? Störs man av dom, åker de ur lätt osv?
På mig sitter de jättebra. Har aldrig glidit ur oavsett typ av pass. Men jag har förstått att det är väldigt individuellt vad som passar och vissa menar att det inte finns några lurar alls som passar deras öron. Till Jabra är det tre olika öronproppar som följer med för att kunna få bästa passformen.
 
Hoppar också in här då även jag upptäckte att min nya mobil saknar hörlursuttag. Hade inte en tanke på att kolla det innan jag köpte, det var svårt nog att välja en modell... Men om man nu då som jag har små eller udda öron och alla lurar ramlar ur - vad köper man då? Förut hängde de ju kvar i sladden men nu ska man alltså behöva köpa nya ofta eftersom jag lär tappa dem regelbundet (vilket jag hör ofta omkring mig, att man tappat sina pods och har någon sett den här cm-stora grejen någonstans på stallbacken?) och de är ju inte superbilliga direkt. Jag kommer bara ha dem för att prata i telefon med.
(Hmmm, vem har röstat fram att detta var en toppenidé? Valbart = helt ok men att bara ta bort? Kanske något för störiga saker-tråden istället:))
Om du vill fortsätta använda de lurar du har så kan du ju köpa en adapter. Tror det finns för alla mobiler där uttaget för hörlurarna har tagits bort. Eg är det inte att uttaget för hörlurar är borttaget utan troligen så funkar uttaget för laddaren för nya modellen hörlurar till mobilen. Vill man dock inte byta lurar så kan man ju köpa adapter.
 
Min bror har också aftetshokz, som jag har lånade lite i somras, och måste säga att de är riktigt riktigt bra. Är ju framtagen för att man även ska kunna höra trafik etc när man tex cyklar eller springer så som jag har förstått det.
Precis. Det är det jag gillar. Man hör omgivningen och har riktigt bra ljud ändå i ”öronen”
 
Jag har inte jättehöga krav på lurar mer än att det ska vara in-ear och fungera, typ. Dvs jag har inte så koll på om ljubilden är "bra" eller inte, men är nöjd med den random lurar jag brukar köpa på Kjell, av märket Roxcore :)

Mitt bästa tips är att kolla batteritiden (om du går på BT istället för sladd) och se till att lurarna har jämnvikt, alltså inte bara ett batteripack/kontrollpanel på ena sidan för då väger det ojämnt i öronen...
Jag är inte världens mest kräsna med ljudkvalitet alla gånger, men har lätt att höra skillnad mellan bra och dålig kvalitet ändå osv. Några gånger har jag lånat min mors från Roxcore. De har förvånansvärt bra ljud i förhållande till priset ändå, men(!) på modellen som har gummipluppar på hörluren, såna som man verkligen "trycker in" i örat, då är ljudet i mikrofonen så dåligt att den jag pratar med ofta har svårt att höra mig. På modellen med hörlurar i stil med de som @Philosophia visar så är allt bara bra :p Har pga det köpt ett par egna att ha som reservlurar, perfekt när jag tex pratar i telefon under hundpromenader. Annars har jag ett par stora on ear-lurar för närmare 4000kr som jag inte riktigt känner för att ha ute i skogen...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 149
Hästmänniskan Nu är jag grinig :mad: K är försäkrad i Agria, införsäkrad som 2 dygn gammal föl den 16 april 2003. Hon har således årsförfallodag...
Svar
17
· Visningar
1 483
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 044
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 283
Senast: Spirax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp