Trådlöst modem

MissFideli

Trådstartare
Hittar inte papprena till mitt trådlösa modem. Ett MSI.

Ska ett sånt installeras på något vis? Det funkar några dagar, sen verkar det tappa kontakten med datorn eller nått, för då kan inte datorn ansluta till nätet längre.

Vad är fel? Och hur vet jag att det är mitt modem jag är ansluten till och ingen annans :angel: Och hur skyddar jag det från att andra använder min uppkoppling?
 
Sv: Trådlöst modem

Med tanke på att du verkar ha lite andra problem om man kikar i vissa andra trådar du skapat så låter det nästan som att du skulle behöva lite hjälp med det där och allt annat vad det nu var.

Ingen teknisk sambo/unge/bekant som går att rådfråga?
 
Sv: Trådlöst modem

Nä, det är ju det jag inte har :( Kan säkert vända mig till butiken (MultiTech uppe vid Universitetet vet du?), och visst kan man ringa supporter. Men supporterställen har en förmåga att skylla på varandra vid fel.
 
Sv: Trådlöst modem

Nu har jag inte MSI, jag har D-link. Till den hörde en installations-cd, jag stoppade den i datorn och den talade om vad jag skulle göra.

T ex fick jag i ett läge frågan om jag vill skydda mitt nätverk för andra. I lådan låg en etikett med där jag skulle skriva in en kod för krypteringen.

Har du inget sånt?
 
Sv: Trådlöst modem

Attans osis, fast detta ska nog gå att lösa.

MultiTech är bra på att sälja prylar till "hyfsade" priser men det där med service är inte deras grej tyvärr.

Du har PM ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 876
Senast: bollen__
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 017
Senast: Sasse
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Badger
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 587
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp