Bukefalos 28 år!

Trådlöst.....

J

Jezz

.... bredband! Jag får det inte att funka mellan dom två datorerna....
Funkar med kabeln mellan...

Några tips?

Nu har jag den bärbara som går i första jacket så att säga...
 
Sv: Trådlöst.....

Kan du förklara lite mer?
Har du t.ex. en accesspunkt?
 
Sv: Trådlöst.....

Renkött skrev:
Kan du förklara lite mer?
Har du t.ex. en accesspunkt?


Vad är en access-punkt? :angel:

Jag får inte dom två datorerna att hitta varann.... det står att ''inga trådlösa närverk när nog hittas''.
Jag har installerat programvaran på bägge datorerna.....
Datorerna står i rummen intill varann....
 
Sv: Trådlöst.....

Har du bara dom trådlösa nätverkskorten i varje dator och så försöker du få kontakt mellan dom eller har du en burk med antenn på vid sidan om också, typ en bredbandrouter eller bara en accesspunkt som Renkött skrev?
Om du bara har nätverkskorten kommer du aldrig att få kontakt, utan trafiken måste gå via någon form av accesspunkt!
 
Sv: Trådlöst.....

Bubben skrev:
Har du bara dom trådlösa nätverkskorten i varje dator och så försöker du få kontakt mellan dom eller har du en burk med antenn på vid sidan om också, typ en bredbandrouter eller bara en accesspunkt som Renkött skrev?
Om du bara har nätverkskorten kommer du aldrig att få kontakt, utan trafiken måste gå via någon form av accesspunkt!

Jag har en burk med antenn på......
 

Liknande trådar

IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 253
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Har fått det utskrivet idag som en sista utväg mot mina blödningsbesvär. Funkar inte den måste jag operera bort livmodern helt och...
Svar
10
· Visningar
884
Senast: Mirre
·
Hemmet Första vintern i mitt hus :heart Jag har täljstenskamin, luftvärmepump och direktverkande el. Har precis börjat värma upp huset men det...
Svar
16
· Visningar
587
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Jag är inte den skarpaste kniven i lådan när det gäller teknik, men jag har lyckats lösa det mesta med datorer, tv och mobiler i hemmet...
Svar
5
· Visningar
414
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp