Bukefalos 28 år!

Trädgård 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Landqvist handelsträdgård. Fast de har ju mer uteväxter, sen när säsongen för det är igång. Vet inte hur det är nu på vintern...
Blomsterlandet i Boländerna, ganska nära Plantagen. Sen finns det någon på Kungsgatan också, kan inte komma på vad den kan heta... och det finns ju en del mindre blomsterbutiker lite här och var.
Blomsterlandet i Boländerna? Enda jag känner till ligger i Gränby. :confused:
Var på granngården idag för att BARA köpa perlit och näring, chilifröna hoppad självmant mer i korgen:angel:
De börjar tidigt i år, man får se upp när man helt oskuldsfullt är ute i planteringsmarkerna, de smyger sig på när man minst anar det och plötsligt har man dem i bilen med sig hem! Värst är ju alla plantor längre fram på året, men man hinner få med sig många fröpåsar hem om man inte ser upp! :nailbiting:
 
Senast ändrad:
@athena_arabians Visst köper du växtbelysning från typ Ebay? Försöker hitta nån lite billigare variant men hittar bara till samma priser som här... Har du bra märken, säljare, sökord eller nåt? Sökte efter vad Farbror grön skrev att han använde, 24w t5.
 
Eller har ni här kanske något tips på hur man gör för att INTE få med sig ohyra in?

Jag sitter alltså helt växtlös just nu, och måste köpa rejäla mängder T-röd att skrubba mina gamla krukor med, om jag inte bara ska kasta dem och köpa nya... Men de stora krukorna känns det onödigt med.
Är det lerkrukor är det bara att sätta in dem i kall ugn och dra upp tempen långsamt så dör allt levande
 
Nu behöver jag lite tips från er experter här!

Jag behöver tips på någon växt som man kan ha inomhus året om, lampa är helt ok, som blir som ett litet träd, upp till ca 75 cm i höjd är helt ok! Jag har nämligen flyttat och jag har 2 hörn där det skulle passa med var sin REJÄL kruka med någon fin växt i.

Jag har ju tidigare odlat mkt frukt där jag har tagit in och ut växterna beroende på säsong. Men efter att ha lyckats få in ohyra och nu därför sitter helt växtlös så vill jag längre inte blanda växterna. Självklart kan jag ju för så inne och sedan ställa ut, men då tänker jag inte ta in dem igen.

Jag ser gärna att jag kan äta något av växten, jag har svårt att ta mig för att ta hand om växten annars nämligen.

Eller har ni här kanske något tips på hur man gör för att INTE få med sig ohyra in?

Jag sitter alltså helt växtlös just nu, och måste köpa rejäla mängder T-röd att skrubba mina gamla krukor med, om jag inte bara ska kasta dem och köpa nya... Men de stora krukorna känns det onödigt med.
Det räcker om du diskar ur dem med diskmedel eller såpa.
 
Kanske, kanske, kanske...

grohus-tor-260-f6.jpg

Går det vägen med ett sådant här kommer jag att grina (bokstavligen) av lycka...
 
Kanske, kanske, kanske...

grohus-tor-260-f6.jpg

Går det vägen med ett sådant här kommer jag att grina (bokstavligen) av lycka...
Vi beställde ett sånt förra året, men fick ett med runt tak istället för spetsigt. Vi orkade dock inte skicka tillbaka och vänta på ett nytt så vi behöll det (men fick tillbaka lite pengar). Jättenöjda.
18 kvm är vårt.

Det ska klara en halvmeter snö och även om vi sopat rent det så har det emellanåt hamnat 2-3 dm på det innan vi hunnit och det står än :up:.
 
Vi beställde ett sånt förra året, men fick ett med runt tak istället för spetsigt. Vi orkade dock inte skicka tillbaka och vänta på ett nytt så vi behöll det (men fick tillbaka lite pengar). Jättenöjda.
18 kvm är vårt.

Det ska klara en halvmeter snö och även om vi sopat rent det så har det emellanåt hamnat 2-3 dm på det innan vi hunnit och det står än :up:.

Det låter bra :up: men jag ska definitivt ha det med spetsigt tak. Jag antar att det är Tor 300? Det är ju lite större än 260 och det var ju inte stor skillnad i pris så det får bli ett på 18kvm istället (om allt går i lås).
 
Det låter bra :up: men jag ska definitivt ha det med spetsigt tak. Jag antar att det är Tor 300? Det är ju lite större än 260 och det var ju inte stor skillnad i pris så det får bli ett på 18kvm istället (om allt går i lås).
Vet inte :o. Det var sambon som beställde, men jag känner igen konstruktionen.
Vårt beställdes via Estland eller Lettland har jag för mig. Billigare än i Sverige.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Alltså jag börjar gilla det här huset mer och mer... Jag önskar att det blir till salu och vi en dag kan köpa det. Som det är nu, är det...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: Seabaz
·
Trädgård & Växter Min mamma hade vår trädgård som sitt hobbyprojekt, så vi har inte behövt bry oss om den. Men när hon gick bort för snart 2 år sedan blev...
2
Svar
20
· Visningar
4 714
Senast: macan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp