Trädgårds bibel?

Tilly_85

Trådstartare
Kanske lite knasig titel 😝 men finns det någon riktig trädgårds bibel? En sån riktigt bra bas bok med gott om fakta, en sån som ni återkommer till gång på gång, gärna som följer årstiderna ☺️🙏
 
Kanske lite knasig titel 😝 men finns det någon riktig trädgårds bibel? En sån riktigt bra bas bok med gott om fakta, en sån som ni återkommer till gång på gång, gärna som följer årstiderna ☺🙏

Jag har den inte själv men det borde vara Bonniers Stora bok om trädgård. Jag har lånat den från biblioteket men det är länge sedan. Vad jag kommer ihåg är den bra. Det finns också Vår Trädgårdsbok.

Jag rekommenderar en svensk/skandinavisk bok eftersom den tar hänsyn till de förutsättningar vi har här (visst var du i Norge?).
 
Yup i Norge men trädgården är i Sverige 😆 båda dom verka bra, precis nått sånt jag tänkte på ☺️☺️ kanske blir att jag lånar på biblioteket i första hand. Sen om jag får en favorit, då kan det kanske vara värt att köpa 🤓 🌱
 
Kanske lite knasig titel 😝 men finns det någon riktig trädgårds bibel? En sån riktigt bra bas bok med gott om fakta, en sån som ni återkommer till gång på gång, gärna som följer årstiderna ☺🙏

Lena Israelssons böcker! De är så jäkla bra.
Handbok för Köksträdgården och Grönsaksodling före nybörjare. Sen älskar jag trädgårdsböcker, så Allt är kul typ. Min senaste är Skogsträdgårdar, och en om trädgårdens små hus.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
363
Senast: Pilot
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 344
· Visningar
44 289
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 078
Senast: Karro-Lina
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
774
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp