Har du någon serie, film eller bok du kan se eller läsa om och om igen?

Serier jag kollar om mest:
Buffy (och ibland Angel)
New Girl
Grey's Anatomy
Vampire Diaries
Gilmore Girls
Agents of SHIELD

Filmer:
Rent
Pirates of the Caribbean
Disney-filmer från barndomen
Spirit

Böcker:
Hunger Games
Immortals-serien av Tamora Pierce
Sagan om klanen Otori - Lian Hearn
ASOIAF (Game of Thrones-böckerna)
Harry Potter läste jag om hela varje gång en ny bok kom ut och ett par gånger efter sista men nu är det nog 10 år sedan sist...
Glömde Grey’s Anatomy eftersom jag just nu är mitt i mitt typ 104:e maraton av The Vampire Diaries…🙄.
Tänker att en inte kan få för mycket Damon Salvatore i sitt liv… (om en kan det så börjar jag definitivt närma mig gränsen).
Nina Dobrev också magiskt duktig tycker jag.
 
Angående böcker så har jag nog aldrig läst om en skönlitterär bok men däremot ibland biografier eller faktaböcker. Tycker ofta de har så många detaljer att det är svårt att ta in och minnas allt.

Senaste omläsningen var boken Up& Downstairs livet på engelska slott och herresäten i verkligheten av Jeremy Musson i översättning av Margareta Eklöf och förord av Johan Hakelius.
För en tid sedan var det någon som efterfrågade en bok här i en tråd (förlåt minns ej vem men hur som helst Tack!) vilket någon användare (Tack igen!) direkt knäckte var ”And I don’t want to live this life” som är skriven av Nancy Spungens mamma Deborah Spungen.
Jag blev nyfiken och sträckläste den på en flight till New York, läste om den på flighten hem en vecka senare och har läst den ytterligare en gång.
Den ger på nåt vis mig nya perspektiv varje gång.
 
Glömde Grey’s Anatomy eftersom jag just nu är mitt i mitt typ 104:e maraton av The Vampire Diaries…🙄.
Tänker att en inte kan få för mycket Damon Salvatore i sitt liv… (om en kan det så börjar jag definitivt närma mig gränsen).
Nina Dobrev också magiskt duktig tycker jag.

Jag tittar ju ganska mycket på reactionvideos också, då får jag lite lagom dos av mina favoritserier någon/några gånger i veckan och fastnar inte i att råka bingea en hel säsong på ett par dagar 😅 . Men nej Damon kan det aldrig blir för mycket av :love:.

Jag insåg också när jag fick mitt Spotify wrapped att 3 av 5 på min topplista upptäckte jag via TVD soundtrack (Florence + the Machine, Bastille, Gabrielle Aplin).
 
Jag tittar ju ganska mycket på reactionvideos också, då får jag lite lagom dos av mina favoritserier någon/några gånger i veckan och fastnar inte i att råka bingea en hel säsong på ett par dagar 😅 . Men nej Damon kan det aldrig blir för mycket av :love:.

Jag insåg också när jag fick mitt Spotify wrapped att 3 av 5 på min topplista upptäckte jag via TVD soundtrack (Florence + the Machine, Bastille, Gabrielle Aplin).
Samma här!! Kollar mycket på reaction videos på musik också. Älskar att se andra bli förtjusta i artister som redan har en stor plats i mitt hjärta.

Vampire Diaries soundtrack låg högt på min lista för 2023 också😂
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 335
Senast: MiaMia
·
Äldre Söker efter bra filmer/serier/dokumentärer om tidigt 1900-tal (1900-1915 ca), och bra böcker om eller från samma tid! Av anledningen att...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: snow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp