Har du någon serie, film eller bok du kan se eller läsa om och om igen?

Islandshästryttare

Trådstartare
För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns så mycket detaljer i inredningen både upstairs och downstairs . Serien tycker jag är välgjord, är däremot medveten om att den inte speglar verkligheten i så hög grad utan det är fiction. Serien har gjort att jag läst en del om den tiden och tagit reda på hur det var i verkligheten för de som var anställda på liknande gods i England på den tiden vilket är intressant tycker jag då jag har ett intresse för historia..


Vilken är din favoritserie, film eller bok som du har sett om eller läst flera gånger? skriv gärna varför också.
 
Böcker jag kan läsa/lyssna om och om igen: The hitmans guide-serien med Alice Winters. Eller snarare alla hennes böcker🥰

Serie: En ängels tålamod😂

Film: Kejsarens nya stil (Disney)😁
 
Jag kan se serien Queer as folk typ en gång per år. Är nog enda serien jag inte ledsnar på.

Enda boken jag kan kan läsa om och om igen är Harry Martinssons bok Aniara. Varit halvt besatt av den.

Engelska originalet eller the amerikanska versionen? Visste du att de planerar en reboot?
 
Six feet under!

Har också sett om Lost, Twin Peaks och Dexter. Ser nu om Gilmore Girls, kollade i gymnasiet när det gick på TV så det är ju ett tag sen… typ 20 år sen 🙈

Har läst Siri Husvedts böcker många gånger, samma med Anna Jörgenssotters ”Pappa Pralin” och ”We need to talk about Kevin” av Lionel Shriver.
 
Senast ändrad:
Six feet under!

Har också sett om Lost, Twin Peaks och Dexter. Ser nu om Gilmore Girls, kollade i gymnasiet när det gick på TV så det är ju ett tag sen… typ 20 år sen 🙈

Har läst Siri Husvedts böcker många gånger, samma med Anna Jörgenssotters ”Pappa Pralin” och ”We need to talk about Kevin” av Lionel Shriver.
Six feet under har jag också sett flera gånger, den är ju så bra!
 
Mitt Afrika
1702137517992.png
 
För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns så mycket detaljer i inredningen både upstairs och downstairs . Serien tycker jag är välgjord, är däremot medveten om att den inte speglar verkligheten i så hög grad utan det är fiction. Serien har gjort att jag läst en del om den tiden och tagit reda på hur det var i verkligheten för de som var anställda på liknande gods i England på den tiden vilket är intressant tycker jag då jag har ett intresse för historia..


Vilken är din favoritserie, film eller bok som du har sett om eller läst flera gånger? skriv gärna varför också.
Nej, kommer ihåg det mesta i fotografiska minnen så att se om blir helt förutsägbart till nivån helt ointressant.

Faktalitteratur kan jag återkomma till, men det är för att man oftast inte redan läst alla ord.
 
I princip allt jag tycker är bra ser/läser jag om, utom de jag mår psykiskt dåligt av att se (typ Game of Thrones) men ger några exempel på de jag läser/ser om minst årligen 😁

Serier: Criminal minds (it’s my comfort show), NCIS, Gilmore girls, Fleabag, Vampire Diaries, Teen Wolf, Friends, How I met your mother, Brooklyn-99

Böcker: Harry Potter, Shadowhunters-böckerna, Throne of Glass, Hunger games, The Golden Compass, Vargbröder, The Prison healer, Divergent, Eragorn

Filmer: Narnia, Lord of the rings, Harry Potter, Pirates of the Caribbean, Die hard, Hunger games
 
Sagan om Ringen-filmerna är nog de jag sett om flest gånger. Jag VILL se om Avatar the Last Airbender-serien men sist jag kollade är den inte lätt att hitta i Sverige, måste nog köpa DVD:er och det vill jag helst inte. Familjen Macahan (How the West Was Won) kollade jag om flera gånger som yngre, om någon kommer ihåg den gamla godingen! :D

Böcker: Harry Potter, överlägset, men även LotR, The Historian, "At Swim, Two Boys", och en mindre hög andra böcker eller serier. Har bara läst @parellikusken s favorit Aniara två gånger dock! Bättring! :down:
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 335
Senast: MiaMia
·
Äldre Söker efter bra filmer/serier/dokumentärer om tidigt 1900-tal (1900-1915 ca), och bra böcker om eller från samma tid! Av anledningen att...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: snow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp