Har du någon serie, film eller bok du kan se eller läsa om och om igen?

Supernatural, Gilmore Girls, The Middle och LOTR.
Varför vet jag inte men jag älskar precis allt med dom serierna/filmerna, det är trygghet och kärlek. Sett hur många gånger som helst.

Ser gärna om saker jag gillar och lyssnar/läser om sånt som jag tycker om i allmänhet men dessa ovan är ständigt roterande.
 
Sagan om ringen, både böckerna(helst) och filmerna 🥰

Ser också med viss regelbundenhet om Harry Potter-filmerna.

Bland serier så har jag sett om både Friends och How I met your mother flera gånger 😊
 
Filmer: The Hunt For Red October med Sean Connery och Alec Baldwin. Tröttnar aldrig på den!
Star Trek IV The Voyage Home. Enligt mig den bästa av Trek filmerna.

Serier: Alla Star Trek. :p
Stargate SG1 och Stargate Atlantis (inkl de tre filmerna).

Böcker: Tjavva av Ingrid Hjortvid, spelar ingen roll att det egentligen är en ungdomsbok. Tror jag läser den nästan en gång om året.
Pestens tid av Stephen King, den är bara sååå bra!
The Chronicles of Narnia av C.S Lewis, favoriten är Hästen och hans pojke.

Finns säkert fler. :D
Åh, Stargate Atlantis tänkte jag på häromdagen, just att det skulle vara roligt att se om den, har inte sett den på väldigt länge. Finns den nånstans att streama?
 
Åh, Stargate Atlantis tänkte jag på häromdagen, just att det skulle vara roligt att se om den, har inte sett den på väldigt länge. Finns den nånstans att streama?

Tror att den kan finnas via Amazon Prime om man tillägger mgm eller så, men är inte säker. Jag har allt i fina DVD-boxar i min bokhylla. 😊
 
Filmer: LotR extended version,Pirates, Die Hard (var jul), första Avengers, Indiana Jonesfilmerna mfl. Gillar matinéfilm helt enkelt. Clerks II inte att förglömma!

Serier: BtVS, Criminal Minds (ser om i detta nu), NCIS, Generation Kill (väljer alltid den om jag inte vet vad jag ska se och tvingar alla andra att se den, SÅ BRA), tror The English kommer bli en sån för mig med. Första säsongerna av outlander.

Böcker: Kan nog läsa om rätt många böcker, är inte lika noga där. Läser om bra fanfiction med ibland.
 
Alltså, BBCs Stolthet och fördom med Colin Firth och Jennifer Ehle....! :love::love::love: Kan ALDRIG bli för många repriser av den.
HUR kunde jag glömma den?! Den har jag ju sett femtioelva gånger, dags igen snart tror jag! Även läst boken femtioelva gånger.


Stargate SG1 och Stargate Atlantis (inkl de tre filmerna).
Haha jaaa! Jag tänkte ta med dem i mitt inlägg men tänkte att ingen har väl kollat Stargate här. Korkat tänkt! :bag:
 
Serien Frasier har jag sett fler gånger än vad som är normalt.

Har också sett stolthet och fördom några gånger och vill gärna se den igen. Någon som vet var den finns?

True blood har jag inte heller tröttnat på än, kommer garanterat att se den en 4:e gång.

Av någon märklig anledning är det Day after tomorrow som toppar filmlistan. Den är inte ens så bra. Men behagligt förutsägbar när man känner sig orolig och vill ha något att somna till.
 
Böcker:
Har läst Outlanderserien minst tio gånger, iallafall de första 5-6 böckerna (inte hunnit med de nyare)
Liftarens guide till galaxen
Harry Potter

Serier jag sett om är oftast enklare komedier, tex Vänner, HIMYM, och så Greys anatomy.
 
Jag är generellt en sån person som helst ser filmer och serier jag redan sett minst en gång, så att jag vet att det är bra :idea:😅

Samma här 😄 Känns helt omöjligt att lista alla eftersom det mesta som jag fastnar för är sånt jag gärna ser om och om igen. Liknande med böcker men inte i samma omfattning.

Några serier och filmer jag inte har en aning om hur många gånger jag sett men de körs varje år, ibland oftare:

* Dexter
* The Descent (filmen)
* Mr. Robot
* Black books
* Gilmore Girls
* The Crow
* Deadpool
* Scream-franchisen
* Girls
* Skins (brittiska versionen)


Edit: Hur kunde jag glömma Mad Max: Fury Road?
 
Six feet under!

Har också sett om Lost, Twin Peaks och Dexter. Ser nu om Gilmore Girls, kollade i gymnasiet när det gick på TV så det är ju ett tag sen… typ 20 år sen 🙈

Har läst Siri Husvedts böcker många gånger, samma med Anna Jörgenssotters ”Pappa Pralin” och ”We need to talk about Kevin” av Lionel Shriver.

Six feet under har jag också sett flera gånger, den är ju så bra!

Började titta på Six feet under igår efter de här inläggen den är väldigt rolig :) är en serie jag helt har missat innan så kul att ha fått ett bra tips! Är ju kul att Michael Hall är med i denna serien och är begravningsentrepenör och sen går vidare till seriemördare i Dexter :D
 
Åh, kan se Downton Abbey hur många gånger som helst.
Brooklyn 99 också.

När det gäller böcker så, allt av Robin Hobb (utom Soldier Son trilogin).

Sedan går också Stephen Kings och Terry Pratchetts alla verk runt runt runt med jämna mellanrum.


Åh kul med någon mer som älskar Downton! Det känns som en serie jag aldrig kommer att tröttna på. Har sett filmerna också men de känner jag inte samma sug att se om tycker serien är bäst tycker jag.
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 337
Senast: MiaMia
·
Äldre Söker efter bra filmer/serier/dokumentärer om tidigt 1900-tal (1900-1915 ca), och bra böcker om eller från samma tid! Av anledningen att...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: snow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp