Bukefalos 28 år!

Träffade hundar med Nallo idag!

Mirre

Trådstartare
Och det gick superbra!
Vi gick på trottaren och såg att det kom en hund mot oss längre bort. Nallo brukar vara en riktig "pain in the ass" när det kommer andra hundar. Tror dock att det beror mest på mig. Jäg förväntar mig det helt enkelt. Men idag så gick vi ner på gräsmattan bredvid trooaren en bit i fall att. Bad honom sätta sig ner bredvid mig och
höll först ett tag i nackskinnet (kanske inte så bra eg men han tycktes inte bry sig nämnvärt om det så, ) men kunde sen bara hålla handen liggande på nacken på honom, och berömde honom hela tiden. Han satt helt still hel tiden! Sa inte ett knyst. Bara tittade helt lugnt. Jätteduktig var han. Hon med hunden stod kvar på vägen en bra stund och sa visst nånting till mig men hörde inte vad.
Antagligen så trodde hon väl att Nallo skulle få nåt ryck eller så.
Dom flesta här tycks älska och reta honom :mad:
Samtidigt kom det en till hund på andra sidan vägen. Och Nallo brydde sig inte. Bara satt kvar helt lugnt och kolla. Så stolt över min skrutt! :love:
 
Sv: Träffade hundar med Nallo idag!

sånt är underbart :) jag kommer ihåg när jag var ute med min hund en morgon, trött och för lat för att sätta på koppel :angel: jag gick och tänkte på nåt annat när en tant med en annan hund kom gåendes emot oss, och sirius sätter iväg, men stannar en bit ifrån. jag bara "ojj" och så ropar jag på honom, och han kommer! helt fantastiskt :) härligt när träningen ger resultat!

du har ingen bild på din?
 
Sv: Träffade hundar med Nallo idag!

Jag träffade i vintas/våras en tant med nån pytteliten hund. Unghunden fick spatt och studsade upp och ned och jag stod still och försökte att få kontakt med henne. Hon gick inte fram till den lilla hunden, utan studsade vid min sida.

Tanten blev jättesur och frågade om jag inte kunde hålla hundarna och att jag skulle flytta på mig för att hon skulle komma förbi. Men jag ville först ha kontakt med hunden. Så sur blev hon och sura blickar har vi fått sen dess med mina bestar.

Igår så träffade vi henne igen. Det har ju gått ett par månader och liiite har väl min hund lärt sig sen dess. Så när tanten får syn på oss och vi ska mötas på en smal gångväg så stannar tanten och blänger på oss. Mina hundar gick helt lugnt och stilla vid min sida förbi henne och hennes lilla hund.

Måste erkänna att jag nästan tänkte lipa åt henne. Att en valp (som hon var då) är busig och vill fram till andra hundar får man ju ha lite överseende med tycker jag. Var det så att jag inte kunnat hålla henne då hade det varit en annan sak, men så var det ju inte.
 
Sv: Träffade hundar med Nallo idag!

jopp det är härligt när det funkar.
Så här ser han ut :)
Har du bild på din?

Tippan: Oki, jo man tycker att folk borde kunna tänka lite mer.
Mött många här som verkligen går in för att provocera våran hund.
En liten snorunge med en rottis som gick med sin hund lös. Och var bara tvungen att gå precis efter oss (hon var på väg åt ett annat håll eg) baa för att "hennes hund minsann hade gått på hundskola"
Bara för att skryta alltså. :mad: :devil: Nallo drog ju som fan såklart.

Mötte en kärring- :devil: också med en hund.
Men det var faktiskt hennes fel att Nallo drog och skällde.
Vi kom gående från vägen och hon från andra hållet.
Mellan oss då går det ner en väg till husen som vi båda skulle in på.
Hon var i princip redan där och kunde mycket väl ha gått ner där direkt. Hennes hund började skälla på Nallo, hon gör ingenting utan glor bara på mig (normalt :crazy: ) och går mot oss. Nallo går först ganska bra även om han irriterar sig på den andra skällande hunden.
När vi är rätt nära börjar han dra, då går hon förbi oss och vänder efter nån meter typ för att gå efter oss! Helt utan anledning :mad:
Jag har fullt upp att hålla Nallo som verkligen var uppretad vid det laget (lycka till och hålla en stor arg schäfer på 43 kg med skadad arm.) Sen går hon saaakta förbi oss och verkligen råblänger! jag säger (väldigt högt dådå men ändå :devil: ) att hon ska hålla ordning på sin hund och sluta provocera andra. Men fick inget svar.
Hon bara fortsätter blänga. Helt störd människa! Går bara och väntar på att möta henne igen och att Nallo då är lika lugn och inte bryr sig. Skulle sitta så himla bra! :devil:
 
Sv: Träffade hundar med Nallo idag!

Kul att du gör framsteg med din hund! :banana:

Håller verkligen med om att det är drygt när andra hundägare inte kan visa mer hänsyn. Vi hade samma problem igår. Tre yviga Sheetland Sheepdogs studsar runt en lätt frustrerad Fritz, som min sambo oförtröttligt försöker få kontakt med och få lugn. Han sitter på rumpan men hoppar upp och ner och gnyr. Jo, han kan hoppa sittandes! :smirk: Inte förrän jag ber mannen ta sina hundar och gå därifrån så tittar han upp och går!? :confused: Fattar man inte sådant själv? Men om man ska se något positivt i det så får man ju en koll på hur långt man kommit i träningen.....

/Timsetim
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
961
Senast: annaovega
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 536
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 367
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
4 753
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp