Träna barock med shetlandsponny..

S

susen87

Jag får hem min shettisvallack snart och hade tänkt träna barock med den så småningom när jag tömkör. Vad ska man tänka på i början? Några förslag på bra övningar? Långsiktigt hade jag velat lära honom piaff passage och levad men inte förän han är redo för det (om låååång tid vill säga). Tack på förhand!
 
Finns det nu också barock tömkörning? Vilken dräkt ska man ha då?
 
Öh Annti!

Var inte så rigid!

Klart att man kan utöva akademiskt även vid hand eller vid tömkörning.

Lämplig dräkt är väl hörselskydd så man slipper höra dina kommentarer.

/Kung Tulle
 
Hej!

Mitt tips är att du börjar med böjningen från marken (att du går vid sidan om ponnyn och arbetar med den), och genomför en grundlig inlongering i alla gångarter. Det är en mycket bra förberedelse inför töm.
 
Antti, för att ha så mycket spanska specialprylar på din hemsida (SÄRSKILT under vinjetten "dressyr") tycker jag att du är bra stor i mun vad gäler att ironisera över andras utrustning :devil:
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 119
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 117
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 411
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 942
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp