Bukefalos 28 år!

Träna bithämning med valp, hur och när?

Alltså. Oavsett om det är ett mänskligt koncept eller inte så måste vi ju lära hundarna vad som är acceptabelt beteende eller inte om vi ska kunna ha dem levande med oss.

Ibland är avledning eller belöning lösningen - men hundar tål att man säger till dem. Skulle säga att de flesta mår bra av att leva svart/vitt just eftersom de bara gör vad de går fördel av.
Jag både korrigerar och erbjuder något annat att göra - det ena utesluter inte det andra.
Mest kl, jag högg bara en av knapparna. *

Det beror väl lite på vad en menar med att "säga till" också, jag skulle aldrig rya på en liten valp som inte lärt sig " ja och nej", men att flytta undan valpen eller stänga ute med en barriär är ju också en typ av tillsägelse, jämfört med till exempel avledning.
 
Mest kl, jag högg bara en av knapparna. *

Det beror väl lite på vad en menar med att "säga till" också, jag skulle aldrig rya på en liten valp som inte lärt sig " ja och nej", men att flytta undan valpen eller stänga ute med en barriär är ju också en typ av tillsägelse, jämfört med till exempel avledning.
Med rättning till mig själv, jag skulle aldrig medvetet göra det som en del av träning men jag har säkert blivit frustrerad ibland.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 952
Senast: iNHALE
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 874
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 819
Senast: mmbot
·
Övr. Hund Jag behöver lite råd angående min 13-veckorsvalp, en Norfolkterrierkille. 1. När han gör något han inte får - tuggar och drar i kläder...
Svar
5
· Visningar
2 410
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp