träna ryggmuskler

panzy

Trådstartare
Nån som vet bra övningar som man kan gör hemma så att man tränar ryggmusklerna?? gärna andra muskler som används vid ridning också...
 
Jag svarar som jag brukar på såna här frågor.... Klättra med hästen både uppför och nerför, stärker både rygg och magmusklerna. Rid i skogen över stockar å stenar I SKRITT så hästen lyfter på fötterna, tränar också ryggen.//Johanna
 
Rid barbacka på ett kalhygge. Tömkör eller jobba hästen från marken e hur bra som helst. Trava över en äng med gögt gräs stå då helt upp i sadeln.

Rid över cavalettibommar. Både långa o höga.
Rid uppför o nerför i långa men lite lägre backar.
Djupsand ridning eller var för inte ta snön till hjälp nu när den snart kommer.
 
jo,jag förstog det så også,att hon menar sina egna muskler....det du kan göra är att ta bakvända sit ups.
ligg på mage och res dig mot taket,
dette tränar rygg.
 
Oj.. OJ jösses... :o
Vad dumt det blir när man läser för snabbt... :crazy:

Tja... att träna rygg på människa e inte riktigt mitt område det ska jag nog lämna över till andra...
 
Gör sit-ups eller crunches! Det är nämligen magmuskulaturen som ger stabilitet åt våran rygg!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
572
Senast: Ramona
·
Träning Eftersom jag ska genomgå en operation så kommer jag för det första ha lite tid då jag inte kan rida utan lämpligen får ägna mig åt...
Svar
16
· Visningar
905
Senast: Valle
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
1 505
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 961
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Sojasås + katter
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp