Träning ger färdighet

movi

Trådstartare
Två veckor tog det, dock inte intensivt, men nu har han fattat.

När ett speciellt halsband åker på i skogen då är det kantarellsök!

Igår markerade han 7 kantareller!

Så dom ligger i maten idag:D

I helgen ska vi se om vi hittar några flera...
Jag är ju helt blind i skogen när det gäller svamp, men nu har jag hjälpreda som gör det med glädje, för matte blir ju helt överlycklig :D
 
Sv: Träning ger färdighet

Duktig vovve:D. Hur lärde du in det?
 
Sv: Träning ger färdighet

Om jag har gjort rätt eller fel, det vet jag inte...:D

Men jag plockade kantareller med handskar på mig, så fick han lukta på dom, sen kastade jag ut svampen i skogen och sa "svamp"
I början så kastade jag bara ut en, sen har jag ökat vartefter, så först markerar han den första, ibland söker han vidare, ibland får jag säga svamp igen.

Så vi är inte helt färdiga.

När han hittade den, så sa jag lugnt, bra, gick fram och gav en godis där han markerade, alltså inget gap och skrik, så allt blir krossat.

Ska se om jag ska lägga till en sitt eller ligg-markering.

Nu står han och tittar på svampen och sen tittar på mig, så missar jag det, så kanske jag missar svampen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 158
Senast: iNTOHiMO
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 159
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 363
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
8 304
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp