Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Även jag kom ut på en cykeltur i fina vädret! Barnet i sits därbak och partnern cyklandes bredvid. Jag har ett väldigt starkt motstånd till cyklande då jag cyklade så enormt mkt innan jag fick körkort. Trots att det är så mga år sedan så sitter det fortfarande i. Men idag tyckte jag faktiskt att det var väldigt mysigt! Så jag ska se till att cykla fler rundor i veckan när jag ändå måste alternativträna.
 
Ååh... suck. Idag har jag av och till känt som ett tryck över bröstet... lär ju vara för att jag tog ut mig igår... (jag vet, man ska inte få så...) och det blev en så sen runda så hade väldigt svårt att varva ner och sova. Brukar inte köra så sent.

Men nu i dessa tider kan man ju inte veta, skulle kunna vara symtom på äckel-smittan också väl...? Hoppas sannerligen inte, men vågar jag gå till jobbet?
Får nog slå en pling och rådfråga chefen imorgon bitti....
 
Det blev en ovanligt futtig träningsvecka för mig. Eller ett futtigt veckoslut ska jag säga. Jag tränade rätt bra mån-tors men sen blev min man sjuk i fredags så jag har helt skippat träning i helgen och reserverat min energi för barnen och hushållsarbete. Nya tag den här veckan 💪
 
Skippade träning under helgen, fick duga med två pass för ryggen var lite onödigt sliten efter massagen. Men det gör inget, hetsar inte upp mig för det :) Har ridit desto mer istället, två pass i lördags och ett igår. Fick mig en promenad igår när barnen red varsin häst också och senare på dagen gjorde vi en utflykt och klättrade i berg och gick i krånglig terräng i skogen och hade kvällsmatspickning högst upp på toppen :D

Idag ska jag gå en skogspromenad på lunchen och ikväll hoppas jag på att träna :)
 
Ååh... suck. Idag har jag av och till känt som ett tryck över bröstet... lär ju vara för att jag tog ut mig igår... (jag vet, man ska inte få så...) och det blev en så sen runda så hade väldigt svårt att varva ner och sova. Brukar inte köra så sent.

Men nu i dessa tider kan man ju inte veta, skulle kunna vara symtom på äckel-smittan också väl...? Hoppas sannerligen inte, men vågar jag gå till jobbet?
Får nog slå en pling och rådfråga chefen imorgon bitti....
Hur mår du idag?
 
Nej men
Ååh... suck. Idag har jag av och till känt som ett tryck över bröstet... lär ju vara för att jag tog ut mig igår... (jag vet, man ska inte få så...) och det blev en så sen runda så hade väldigt svårt att varva ner och sova. Brukar inte köra så sent.

Men nu i dessa tider kan man ju inte veta, skulle kunna vara symtom på äckel-smittan också väl...? Hoppas sannerligen inte, men vågar jag gå till jobbet?
Får nog slå en pling och rådfråga chefen imorgon bitti....

Nej men fy låter inte bra. Hoppas det bara är något tillfälligt kanske bra att ringa 1177 och fråga om detta kan vara symptom på Corona? Hoppas du mår bättre snart och kan slutföra din runda.
 
Helgen blev väldigt lugn med mycket vila. Idag startade en ”6 week challenge” i träningsappen som jag har hoppat på! Det är egentligen liknande upplägg men ett nytt program och alla startar från noll så att man kan peppa varandra. Jag ska försöka så gott jag kan att klara alla pass men det är inte hela världen om jag missar nåt pass. Jag valde att köra utmaningen med bara kroppsviktsträning för att få det så flexibelt som möjligt.

Den här veckan ska jag enligt min planering göra 4 st ”resistance training” (kroppsviktstyrka/puls), 3 st lågintensiv konditionsträning (typ snabb promenad) och 1 st återhämtningspass (stretch/foamroller). Får se hur det går med det!

Gjorde i alla fall första passet imorse, ett underkroppspass :) Glad bebis bredvid på golvet så det var skönt, man vet aldrig riktigt hur det går :p Det gäller att vara beredd på att behöva pausa träningen och fortsätta senare. Jag har börjat träna direkt på morgonen innan frukost (vid ca 08) då är bebis oftast pigg och på bra humör, dessutom finns det gott om tid att fortsätta passet om jag måste avbryta :D
 
Hur mår du idag?
Nej men

Nej men fy låter inte bra. Hoppas det bara är något tillfälligt kanske bra att ringa 1177 och fråga om detta kan vara symptom på Corona? Hoppas du mår bättre snart och kan slutföra din runda.

Ni får kalla mig jättekorkad och dum i huvudet om ni vill. Lite ångest har jag.
Men det kändes ingenting imorse och bara lite idag så jag har jobbat. Jag tänker att det beror säkert på cykelpasset - jag har ju fått träningsrestriktioner och fått sämre återhämtning. Och min andning är ju inte alls påverkad.
Jag jobbar på att få in i mitt huvud att min träning ska vara lätt alternativt läggas på is.
Idag har jag iaf mailat till min ssk och dietist och skickat ett "nödrop"!

Och så har jag ringt VC om kliet i halsen. Hon sa att det verkar inte vara pollen, men att det högst troligtvis inte heller är nåt smittsamt. Jag kunde träna och leva som vanligt och försöka räkna ut om det kunde höra ihop med nåt födoämne typ.
 
Ni får kalla mig jättekorkad och dum i huvudet om ni vill. Lite ångest har jag.
Men det kändes ingenting imorse och bara lite idag så jag har jobbat. Jag tänker att det beror säkert på cykelpasset - jag har ju fått träningsrestriktioner och fått sämre återhämtning. Och min andning är ju inte alls påverkad.
Jag jobbar på att få in i mitt huvud att min träning ska vara lätt alternativt läggas på is.
Idag har jag iaf mailat till min ssk och dietist och skickat ett "nödrop"!

Och så har jag ringt VC om kliet i halsen. Hon sa att det verkar inte vara pollen, men att det högst troligtvis inte heller är nåt smittsamt. Jag kunde träna och leva som vanligt och försöka räkna ut om det kunde höra ihop med nåt födoämne typ.
Jag förstår inte alls vad som skulle vara korkat? Det var ju jätteskönt att det inte var ngn sjukdom. Och bra att du tar hjälp om det nu var så att du kände att det har dragit iväg för mkt. :heart
 
Jag förstår inte alls vad som skulle vara korkat? Det var ju jätteskönt att det inte var ngn sjukdom. Och bra att du tar hjälp om det nu var så att du kände att det har dragit iväg för mkt. :heart

Att jag gick till jobbet... 😕 usch, nu har jag ångest över det.
Imorrn tänker jag att jag sjukanmäler mig om det hänger kvar och ber om att få bli testad igen och hoppas innerligt att det inte är det iaf. Men som sagt, det känns som en biverkan av cykelpasset...

Jo, kände att jag behöver lite mer bekräftelse från dem och svart på vitt varför jag ska avstå träningen. Håller på att ta mitt förnuft till fånga tror jag iaf... heja heja.
 
Haha! Jag gav just upp efter att ha stretchat halva kroppen :rofl: Följde en yoga-video på Youtube och då jag inte kan höger och vänster så kom jag helt av mig när man skulle göra den långa, invecklade kombinationen åt andra hållet. Vadå vänster ben framåt? Vilket ben hade jag framåt för 15 minuter sen? Inte en susning :confused::p
 
Haha! Jag gav just upp efter att ha stretchat halva kroppen :rofl: Följde en yoga-video på Youtube och då jag inte kan höger och vänster så kom jag helt av mig när man skulle göra den långa, invecklade kombinationen åt andra hållet. Vadå vänster ben framåt? Vilket ben hade jag framåt för 15 minuter sen? Inte en susning :confused::p

Haha! Låter som mig när jag nån gång gått på nåt Friskis- eller yogapass... "eh jaha nu har hon det benet där och det benet där .. eller va? äsch jag gör såhär, det blir typ rätt ungefär" 🤣
 
Skogspromenad på lunchen och gym på kvällen blev det igår! Och nu börjar styrkan komma tillbaka! Iallafall i bänkpress, det andra är jag försiktig med fortfarande pga ryggen. Men jag gjorde pb på 42,5x2 igår, utan passare!
Arbetsseten blev 37,5x5 , 40x3 och 42,5x2 :up:
Hade ju som mål att bänka 45 kg men la ju allt sånt på is pga rehab men jag är inte långt ifrån! Så kul :D

Idag är planen att jag och dottern ska motionera hästarna ikväll så jag tänkte ägna lunchen helt åt att träna, stretcha och massera. Underkropp på schemat idag:)
 
Idag kom jag på att jag kan ju fråga om jag får byta till Tjejvättern pga vårdens avrådan från VR, så nu har jag mailat VR och frågat. Håll tummarna!
 
Hade tänkt träna på morgonen idag igen men vaknade med huvudvärk så det fick bli en lugn start på dagen istället. Planen blir istället en snabb promenad lite senare på dagen, utan bebis och barnvagn tänkte jag mig :D
 
Jag har varit ute och cyklat idag igen! Startade dagen med en 15 km-runda. Upptäckte att det ju faktiskt funkar väldigt bra för springabstinensen att cykla istället! Jag tycker känslan när man tar i på cykeln blir väldigt lik den när man springer. Det är nästan så jag skulle kunna byta inriktning! :rofl: Och det är mäkta förvånande eftersom jag fram till i söndags har haft en riktig avog inställning till cyklande! Men kanske behövdes det ett löpförbud för att jag skulle släppa på de mentala spökena.

När jag kom hem från min runda blev dottern jättesugen på att få följa med på en tur. Så då gav vi oss alla ut på nytt och cyklade ner till hamnen och åt glass i det strålande solskenet (24 gr)! Så underbart!:love:
 
Jag har varit ute och cyklat idag igen! Startade dagen med en 15 km-runda. Upptäckte att det ju faktiskt funkar väldigt bra för springabstinensen att cykla istället! Jag tycker känslan när man tar i på cykeln blir väldigt lik den när man springer. Det är nästan så jag skulle kunna byta inriktning! :rofl: Och det är mäkta förvånande eftersom jag fram till i söndags har haft en riktig avog inställning till cyklande! Men kanske behövdes det ett löpförbud för att jag skulle släppa på de mentala spökena.

När jag kom hem från min runda blev dottern jättesugen på att få följa med på en tur. Så då gav vi oss alla ut på nytt och cyklade ner till hamnen och åt glass i det strålande solskenet (24 gr)! Så underbart!:love:
Vad mysigt! Just att cykla till hamnen och äta glass med pappa var en sådan där grej som jag bara älskade när jag var liten :love:
 
Tränade på lunchen som tänkt och det kändes riktigt bra! Efter det körde jag en ordentligt genomkörare med vanlig stretch, foamroller och massagepistol. Ska be maken massera in liniment innan jag lägger mig ikväll så känns det sen som jag har gjort vad jag kan idag för min rygg :) Eftersom jag nu tränat två dagar i rad blir det vilodag i morgon.
 
Tjoho, jag har tränat! Jag körde samma överkroppspass som för några veckor sedan, som ser ut såhär:

1) Bänkpress x10
2) Arnold press x8
---- Tre varv, ingen vila mellan övningarna men 60s vila emellan varje varv.

Sedan en EMOM på 14 minuter som såg ut som följer:

Minut 1:
5 push press med skivstång
5 stående rodd med skivstång
5 armhävningar

Minut 2:
10 sidoklapp
10 ab mat situps

---- 7 rundor för att komma upp i 14 min totalt.

De där minuterna kändes inte fullt så oändliga som de gjorde förra gången jag gjorde samma pass, så den mentala dagsformen var nog lite bättre idag. Överlag kände jag mig oväntat stark och klarade att göra alla armhävningar på tå trots att jag hade väntat mig att behöva göra dem på knä lagom till att jag kom till runda 5 typ.

Det kändes riktigt kul med lite styrketräning igen och överlag känns tanken på träning mycket mer tilltalande denna veckan än den gjorde förra veckan :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
89 452
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 707
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp