Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cyklingen på hemvägen blev en helt annan upplevelse. När jag hade cyklat en bit öppnade sig himlen och jag fick cykla i spöregn och motvind resten av vägen hem. Så var rejält blöt när jag kom hem så det var bara av med alla kläder och ta en varm dusch. Tog en lite annan väg på hemvägen för att undvika värsta backen hem den är vansinnigt tung med en cykel av min modell i kraftig motivnd så det blev 5,5 kilometer på vägen hem. Så nu är 10,5 km av 100 km gjorda på Min tjejvättern, känns bra.:)
 
Sitter och slökollar på senaste avsnittet av "Sverige springer" och det är ju från mitt hemma-elljusspår 😅. Där Anna och Emil är, ifall nån sett det.
 
Cyklingen på hemvägen blev en helt annan upplevelse. När jag hade cyklat en bit öppnade sig himlen och jag fick cykla i spöregn och motvind resten av vägen hem. Så var rejält blöt när jag kom hem så det var bara av med alla kläder och ta en varm dusch. Tog en lite annan väg på hemvägen för att undvika värsta backen hem den är vansinnigt tung med en cykel av min modell i kraftig motivnd så det blev 5,5 kilometer på vägen hem. Så nu är 10,5 km av 100 km gjorda på Min tjejvättern, känns bra.:)

Trist med regn, men bra jobbat! 👍

Jag kände ingenting i halsen idag så när vädret oväntat klarnade upp vid 18-tiden efter att regnet stått som spön i backen hela dagen så stack jag ut på en tur!

Och ätit som 4 gnuer minst har jag gjort så jag hoppas ssk och dietist inte ska bli för arga på mig... :/...

Och när jag kom förbi kajen stod där ett gäng och spelade jättehög musik... vilken skjuts det gav! Gött! 👊

Nästan 1/5 av VR avklarad! 💪
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200606-212154_Runkeeper.jpg
    Screenshot_20200606-212154_Runkeeper.jpg
    114,6 KB · Visningar: 15
Som kontrast till alla cyklister i tråden: Jag har, för första gången på två år, cyklat 4 km idag :banana: :rofl: Har inte ägt en cykel på två års tid då jag pendlar med buss till jobbet och annars gärna promenerar. Men nu har jag äntligen fått tummen ur och köpt en jättefin, skogsgrön damcykel (:love:) så nu ska här bli lite helgturer iallafall.
 
Som kontrast till alla cyklister i tråden: Jag har, för första gången på två år, cyklat 4 km idag :banana: :rofl: Har inte ägt en cykel på två års tid då jag pendlar med buss till jobbet och annars gärna promenerar. Men nu har jag äntligen fått tummen ur och köpt en jättefin, skogsgrön damcykel (:love:) så nu ska här bli lite helgturer iallafall.

Vad roligt! 😍
 
Trist med regn, men bra jobbat! 👍

Jag kände ingenting i halsen idag så när vädret oväntat klarnade upp vid 18-tiden efter att regnet stått som spön i backen hela dagen så stack jag ut på en tur!

Och ätit som 4 gnuer minst har jag gjort så jag hoppas ssk och dietist inte ska bli för arga på mig... :/...

Och när jag kom förbi kajen stod där ett gäng och spelade jättehög musik... vilken skjuts det gav! Gött! 👊

Nästan 1/5 av VR avklarad! 💪


Skönt att du känner dig frisk!:) Grymt jobbat :up:, idag ska jag sticka ut på en längre cykeltur än igår regnar iallafall inte men blåser en del. Ska nog cykla ut till Lindholmen (Hisingen) ta färjan över till stenpiren och sen cykla upp mot linneplatsen och slottsskogen. Är en rätt fin tur i hyfsat väder. Inne i centrala Göteborg vägrar jag att cykla just nu det är så många vägarbeten att man får stoppa upp hela tiden och jag blir rätt stressad av mycket människor också som springer över de få cykelvägar som finns samt trafiken och de i mitt tycke idiotiska cykelfartsbanor som finns i centrala stan där cyklar och bilar ska cykla på samma väg. Har testat några gånger och bilar har varit nära att köra in i mig bakifrån vid flera tillfällen. Känns otäckt. Den vägen jag har tänkt har jag cykelbana nästan hela vägen och det känns mycket lugnare.
 
Som kontrast till alla cyklister i tråden: Jag har, för första gången på två år, cyklat 4 km idag :banana: :rofl: Har inte ägt en cykel på två års tid då jag pendlar med buss till jobbet och annars gärna promenerar. Men nu har jag äntligen fått tummen ur och köpt en jättefin, skogsgrön damcykel (:love:) så nu ska här bli lite helgturer iallafall.


Kul hoppas du får härliga helgturer, tycker cykeln är en sån frihet att ha tycker jag och ett härligt transportmedel! :)
 
Skönt att du känner dig frisk!:) Grymt jobbat :up:, idag ska jag sticka ut på en längre cykeltur än igår regnar iallafall inte men blåser en del. Ska nog cykla ut till Lindholmen (Hisingen) ta färjan över till stenpiren och sen cykla upp mot linneplatsen och slottsskogen. Är en rätt fin tur i hyfsat väder. Inne i centrala Göteborg vägrar jag att cykla just nu det är så många vägarbeten att man får stoppa upp hela tiden och jag blir rätt stressad av mycket människor också som springer över de få cykelvägar som finns samt trafiken och de i mitt tycke idiotiska cykelfartsbanor som finns i centrala stan där cyklar och bilar ska cykla på samma väg. Har testat några gånger och bilar har varit nära att köra in i mig bakifrån vid flera tillfällen. Känns otäckt. Den vägen jag har tänkt har jag cykelbana nästan hela vägen och det känns mycket lugnare.

Ja! Tack! Hoppas du får en fin tur, personligen hatar jag blåst :p.
Och säger som du - cykla i centrum är örk och pärka! Skönt att du har en fin tur att cykla, hoppas du får en fin tur :).

Här blåser det massa idag och är ruskigt, så blir nog vilodag :). Är nog bra det inte är finväder, tror jag behöver en vilodag :). Tror det ska bli fint till veckan, så då hoppas jag få till 4×6 mil till plus sluttampen på 15 km så har jag min VR!

Heja oss! :bump:
 
Jag har tagit det extremt lugnt i veckan både för att jag har märkt av blodgivningen extremt mkt den här gången och dels för att jag har fått känningar i benhinnorna som tyvärr trappas upp. Så nu blir det alternativträning i minst en vecka. Startade idag med hemma-tabata. Men måste välja program utan hopp nästa gång för jag fick ändå känningar i benhinnorna efteråt. Men kul var det! Och svettigt som bara den då jag körde inomhus.
 
Idag ska jag promenera i skogen för endast tredje gången sen februari. Annars är jag ju i skogen 3-5 dagar i veckan. Har ju varit sjuk nästan hela tiden sen början av mars. Så ska bli spännande att se vad min kondition klarar då skogen jag viļl till är lite bergig och backig och man får klättra och krypa under trädstockar.

Är super nöjd över min nya kosthållning :love: Så skönt att äta vanlig mat, bra mat. Och att jag lyckats bygga upp en bas i kyl, frys och skafferi med sådant som behövs i ett hem. Eller iaf sånt jag gillar. Häftigt med så mycket att välja mellan och kroppen mår bättre och även huvudet. Det är verkligen en nystart.
 
@Islandshästryttare och @strawberrysylt Heja er som kämpar på så bra!!

Tack!

Jag har tagit det extremt lugnt i veckan både för att jag har märkt av blodgivningen extremt mkt den här gången och dels för att jag har fått känningar i benhinnorna som tyvärr trappas upp. Så nu blir det alternativträning i minst en vecka. Startade idag med hemma-tabata. Men måste välja program utan hopp nästa gång för jag fick ändå känningar i benhinnorna efteråt. Men kul var det! Och svettigt som bara den då jag körde inomhus.

Tråkigt med benhinnorna, men bra att du lyssnar på kroppen!
Själv kan kan inte springa nu då mina skor är precis slut och jag inte kunnat ta mig till Löplabbet.... de e tur det finns cykling också! 😊
 
@Islandshästryttare och @strawberrysylt Heja er som kämpar på så bra!!


Tack!

Ja! Tack! Hoppas du får en fin tur, personligen hatar jag blåst :p.
Och säger som du - cykla i centrum är örk och pärka! Skönt att du har en fin tur att cykla, hoppas du får en fin tur :).

Här blåser det massa idag och är ruskigt, så blir nog vilodag :). Är nog bra det inte är finväder, tror jag behöver en vilodag :). Tror det ska bli fint till veckan, så då hoppas jag få till 4×6 mil till plus sluttampen på 15 km så har jag min VR!

Heja oss! :bump:

Blev 22,61 km idag hade nog motvind i 15 km iallafall så det var en rejält slitih runda. Tog en rejäl paus efter 11 km med lunch på ett café och sen cyklade jag sista biten upp till Slottsskogen. Letade rätt på ett ställe med lä och sol och lade mig på jackan en stund. Sen hem igen och tog en extra runda i slutet för att slippa värsta backen hem.
IMG_20200607_105212763.jpg
Ett kort på min trogna partner på denna runda! Inte bästa kortet men det blåste rejält så den höll på att blåsa omkull flera gånger så jag fick vara snabb.
 
Senast ändrad:
Jag har tränat ben idag och för en gångs skull tyckt att passet var rätt rimligt långt. Har börjat småprata lite med ett par andra som brukar träna samtidigt och för mig så gör den sociala kontakten det hela mycket roligare. Har låtit vikterna i knäböjen ligga lite i underkant och bara jobbat teknik och självförtroende och idag kändes det helt ok.

Gjorde negativa chins (ta hjälp av låda för att komma upp och sen sänka sig sakta ner) i förrgår och har en djävulsk träningsvärk i över delen av magen nu :p
 
Vad sugen jag blir på att "fincykla" nu! Svärmor har faktiskt precis fått sin gamla cykel servad, så jag ska nog fråga om jag får låna den en dag i veckan och cykla en liten runda. Jag växte i princip upp på en cykel och cyklade överallt fram tills att jag flyttade utomlands, så det är en väldigt speciell grej för mig och något jag njuter otroligt mycket av att göra när jag hälsar på hemma i Sverige.
 
Även jag har tagit det lugnt med träningen i veckan eftersom det har varit en väldigt tung vecka mentalt vilket i sin tur påverkat fysiskt i form av sömnproblem och magkatarr. Natten till idag sov jag dock betydligt bättre och kände att det skulle vara skönt att röra lite på mig, så jag joggade 2,5 km till en bänk i parken där jag sedan gjorde tre varv av 20 step-ups på bänken, 20 utfall och 20 knäböj. Flåsigt och jobbigt för varenda benmuskel! Sedan tog jag mig hem igen genom att springa i en minut, gå i en minut, springa i en minut, osv...

Det blev med andra ord två pass denna veckan vilket känns helt okej. Hoppas dock känna mig ännu mer redo för & sugen på träning i veckan som kommer. Vill inte ens tänka på hur länge sedan det var jag styrketränade... :angel:
 
Tack!



Blev 22,61 km idag hade nog motvind i 15 km iallafall så det var en rejält slitih runda. Tog en rejäl paus efter 11 km med lunch på ett café och sen cyklade jag sista biten upp till Slottsskogen. Letade rätt på ett ställe med lä och sol och lade mig på jackan en stund. Sen hem igen och tog en extra runda i slutet för att slippa värsta backen hem. Visa bifogad fil 52178Ett kort på min trogna partner på denna runda! Inte bästa kortet men det blåste rejält så den höll på att blåsa omkull flera gånger så jag fick vara snabb.

Bra jobbat! Ja då har du slitit bra, motvind=👎👎.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
89 213
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 659
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp