Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade planerat att ta cykeln in till stan idag när jag skulle rida men den planen gick i stöpet då jag blev jättesen från jobbet. :mad: Hade inte haft en chans att hinna i tid till mina bokade ridlektioner om jag hade cyklat in till stan. Suck. Arbetstidsförkortar en gång i månaden så jag kan gå efter halva dagen och ta privatlektioner på dagen. Men får ta nya tag, ska nog sticka ut en sväng nu i kväll trots allt, behöver ju få ihop mina 10 mil. Imorgon bitti blir det iallafall cykel in till stan när jag ska till stallet för tömkörningskursen.
 
Det påminner mig förresten om när jag sprang orienteringstävling i Gamla stan bland alla turister för ett gäng år sedan. Då var det trångt på riktigt. Det är inte fullt så illa nu ☺

Det har jag också gjort! :D Stockholm city cup? Hade en kontroll precis intill en uteservering, fick lite konstiga blickar :rofl:
 
Min vecka har varit riktigt bra träningsmässigt :up: Fyra lättare styrketräningspass och några raska promenader.

I helgen blir det nog rätt lugnt, lite promenerande bara tror jag! Försöker ju nå 10 000 steg per dag (i snitt) men det får inte bli någon hets med det, idag t. ex. blev det bara strax över 5000 men spela roll.
 
Hade planerat att ta cykeln in till stan idag när jag skulle rida men den planen gick i stöpet då jag blev jättesen från jobbet. :mad: Hade inte haft en chans att hinna i tid till mina bokade ridlektioner om jag hade cyklat in till stan. Suck. Arbetstidsförkortar en gång i månaden så jag kan gå efter halva dagen och ta privatlektioner på dagen. Men får ta nya tag, ska nog sticka ut en sväng nu i kväll trots allt, behöver ju få ihop mina 10 mil. Imorgon bitti blir det iallafall cykel in till stan när jag ska till stallet för tömkörningskursen.

Tråkigt att du inte fick den start du tänkt dig. Heja heja imorrn och övriga dagar!

Jag fick inte heller nån bra start :(.
Kliet i halsen kom tillbaka, suck, så har ringt 1177 idag. Hon sa att det går bra att träna med det, tack och lov, så länge det inte övergår till halsont eller blir tungt att andas typ, men skulle ringa VC på mån.
Men njaej, hursom så kändes det inte helt hundra, så det blev ingen cykeltur. Ombytt, packat väskorna och allt, men nä, kändes inte helt hundra...
Så än så länge har jag skrapat ihop 7 km på väg till o från jobbet. Och imorrn ska det ju regna hela dagen (vilket det tack och lov gjort idag också nudå)... så får se. Hoppas jag känner mig bra snart iaf. Blir kanske kurera mig lör-sön när de ska va dåligt väder och sen hoppas jag är pigg sen och kan köra på!
 
Det har jag också gjort! :D Stockholm city cup? Hade en kontroll precis intill en uteservering, fick lite konstiga blickar :rofl:
Det var nog det. Jag var bara med på den enda tävlingen. Så häftigt att få springa där! Ja det var en kontroll vid en uteservering som jag bommade för det stod en massa folk i vägen så skärmen syntes inte.
 
O_o hade ingen aning om att folk störde sig på löpare, mer än möjligtvis ryttare som möter löpare som kommer snabbt och tyst...
De klagar på att löparna inte håller tillräckligt avstånd. Men det går ofta inte att hålla stora avstånd här pga begränsad vägbredd, fotgängare som går i bredd, fotgängare som går mitt i vägen, osv :banghead: Sen är det ju inte jättetroligt att coronasjuka är ute och springer med tanke på hur hårt det slår mot lungorna :grin:
 
Tråkigt att du inte fick den start du tänkt dig. Heja heja imorrn och övriga dagar!

Jag fick inte heller nån bra start :(.
Kliet i halsen kom tillbaka, suck, så har ringt 1177 idag. Hon sa att det går bra att träna med det, tack och lov, så länge det inte övergår till halsont eller blir tungt att andas typ, men skulle ringa VC på mån.
Men njaej, hursom så kändes det inte helt hundra, så det blev ingen cykeltur. Ombytt, packat väskorna och allt, men nä, kändes inte helt hundra...
Så än så länge har jag skrapat ihop 7 km på väg till o från jobbet. Och imorrn ska det ju regna hela dagen (vilket det tack och lov gjort idag också nudå)... så får se. Hoppas jag känner mig bra snart iaf. Blir kanske kurera mig lör-sön när de ska va dåligt väder och sen hoppas jag är pigg sen och kan köra på!

Åh nej vad tråkigt för dig. Jobbigt men låter som en god idé att avstå och kurera dig i helgen. Krya på dig! Imorgon bitti blir det cykeln in till stan på morgonen!
 
Det är jättemycket klagomål på löpare här också. De flesta sköter sig men som alltid finns det några som inte tänker och t.ex. lämnar alldeles för lite avstånd när de springer om fotgängare eller som klämmer sig emellan när två fotgängare passerar varandra och därmed reducerar det noggrant tilltagna avståndet till hälften för samtliga parter.

Jag är alltid lite extra på spänn när jag är ute och springer, är rädd att bidra till att spä på irritationen gentemot löpare genom att göra något som någon annan ogillar. Men jag håller mitt avstånd, saktar ner där det behövs för att andra ska hinna undan och springer för det mesta på vägen istället för trottoaren så jag tror inte att jag lyckats reta upp någon!
 
Fått en ljuvlig start på morgonen med cykling 5 kilometer till stan i solsken. Den här utsikten kunde jag inte fått från bussen. Lägg till en del skränande måsar. Stannade på bron och tog kort.
IMG_20200606_075458237.jpg
 
Känns så främmande när ni pratar om trängsel vid löpning och promenader. Jag möter sällan nån ens när jag går efter stora vägen och absolut inte i skogen. Jag bor tydligen på rätt plats :D

Mvh folkskygg och inte vill se folk när jag är ute och rider/går/springer/eller vad jag gör
 
Ja tänkte att jag får passa på att njuta lite också eftersom jag hade rätt gott om tid. Gillar att stanna upp och ta in omgivningen när den är så här fantastisk!

Ja, självklart ska man göra det! ❤❤❤

Känns så främmande när ni pratar om trängsel vid löpning och promenader. Jag möter sällan nån ens när jag går efter stora vägen och absolut inte i skogen. Jag bor tydligen på rätt plats :D

Mvh folkskygg och inte vill se folk när jag är ute och rider/går/springer/eller vad jag gör

Känner samma och det är underbart!! Vi säger det hela tiden jag o mina vänner, att ska man smitta nån här så får man ju nästan aktivt springa och leta efter folk att hosta på...

Minns när jag bodde i Kalmar och skulle ut på skogspromenad och det var typ mer folk än träd i skogen... 😪😪😪...
 
Ja, självklart ska man göra det! ❤❤❤



Känner samma och det är underbart!! Vi säger det hela tiden jag o mina vänner, att ska man smitta nån här så får man ju nästan aktivt springa och leta efter folk att hosta på...

Minns när jag bodde i Kalmar och skulle ut på skogspromenad och det var typ mer folk än träd i skogen... 😪😪😪...

Ja men lite så är det här också! Jag jobbar ju hemifrån vanligtvis också så jag träffar typ aldrig folk mer än när jag lämnar och hämtar barnen på dagis och skolan. Ändå bor vi inte öde utan har grannar nära. Men träffar typ aldrig nån när man är ute och motionerar ändå och det är bra för jag vill vara i fred då 😅
 
Nu har jag tagit tag i det här med min mathållning, hamnade i en depression i januari och sen kom Coronan så jag har inte haft ork till vettig mat och inte orkat bry mig vilket inneburit katastrofalt dålig mat. Har levt på proteinbars, näringsdrycker, apelsiner i en period och bananer i en annan och lite popcorn ibland. Och Pepsi max och kaffe med sojamjölk. That´s it. Så har min kost sett ut i ett halvår. Nu har jag kommit igång med vanlig mat, har köpt hem mat till frukostar, mellanmål och mat jag kan laga, riktig mat. Har bott i min lägenhet sen februari förra året och hade aldrig lagat mat på spisen här någon gång förrän nu. Men nu är det nya tag!!!!

Jobbar på att hitta balansen för vad min kropp klarar just nu, det märks att jag varit sjuk i 3 månader. När jag överansträngt mig kan jag få feber och känna mig dålig, det kan vara att trimma hundarna, städa, promenera och andra vardagssaker. Kommer fortsätta med denna lågintensiva aktivitet tills det inte längre ger sådana bakslag att röra mig. Ska jobba upp orken lite i taget.
 
Ja men lite så är det här också! Jag jobbar ju hemifrån vanligtvis också så jag träffar typ aldrig folk mer än när jag lämnar och hämtar barnen på dagis och skolan. Ändå bor vi inte öde utan har grannar nära. Men träffar typ aldrig nån när man är ute och motionerar ändå och det är bra för jag vill vara i fred då 😅

Så härligt!

Lite överdriver jag när jag skriver så om min hemort, men på det stora hela är det lätt att hålla sig ifrån folk 👍👍.
 
Herrejävlar vad trött jag är idag :crazy: Sov 9 timmar i natt och somnade sedan om på soffan i ytterligare 1,5. Trodde inte att dragpasset igår var sååå ansträngande men kroppen känns jätteseg och jag har träningsvärk både här och där. Tanken var ju att köra press idag men det blir inte av, är för seg och gymmet stänger tidigt. Ska försöka komma ut på en promenad iallafall, mellan regnskurarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
89 017
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 597
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp