Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas att alla hade en fin midsommar, oavsett vad ni gjorde/om ni gjorde något! Undertecknad mår idag precis som en som tyckte att det var en bra idé med whiskyprovning kl 01 förtjänar att må, så jag kommer inte att göra många knop idag och definitivt inte träna. Hoppas känna mig lite mer tapper imorgon ;)
 
Jag är äntligen frisk från Coronan, blev 97 dagar med feber. Helt galet. Det har resulterat i oönskad viktuppgång, problem med andningen som hänger kvar, sämre kondition och noll styrka. Jag har påbörjat resan tillbaka nu .

Promenerar minst 1 mil varje dag, i princip alltid mer än så.

Har tagit fram Pilates bollen och ska träna lite hemma, har bokat in mig på yoga på tisdag och ska nästa vecka träna oerhört lugnt på gymmet. Och gå mina promenader. Med tiden ska jag börja springa igen för det tycker jag om men där är jag inte än, bara lite uppvärmning.
 
Hoppas att alla hade en fin midsommar, oavsett vad ni gjorde/om ni gjorde något! Undertecknad mår idag precis som en som tyckte att det var en bra idé med whiskyprovning kl 01 förtjänar att må, så jag kommer inte att göra många knop idag och definitivt inte träna. Hoppas känna mig lite mer tapper imorgon ;)
Haha! Jag kom hem vid två efter en nykter och sansad spelkväll, men jag är helt död idag. För gammal för att vara uppe halva natten tydligen 😅
 
Varit ute och cyklat idag, vet att den sträckan tur och retur är 16 kilometer. Känns skönt. Jag är glad att jag hann hem innan vi fick ett riktigt oväder med både blixtar och åska som varade i säkert en halvtimme. Den värsta var när blixt och åska kom nästan samtidigt och strömmen gick. :nailbiting:Är lite lomhörd nu av sista knallen som var riktigt hög när jag trodde det dragit bort. . Har haft en lugn midsommarhelg eftersom jag var sjuk förra veckan.

@Lillefrun låter verkligen tufft, hoppas du känner att du kan komma tillbaka i den takten du orkar. Läste ett reportage om tre personer som har varit sjuka i Covid-19 i i över tre månader. Någon jobbade halvtid, någon hade inte börjat jobba alls. Alla vittnade om samma problem du skriver och även om hjärntrötthet som hängde kvar.
 
Senast ändrad:
Jag har haft en väldigt hurtig midsommardag. Tre timmars promenad och 45 minuter Pilates barre hemma med stol istället för balettstång. Jag gillar det balettinspirerade men har inte alls rörligheten i höfterna.
Det låter intressant! Var/hur hittar du sådana pass? Blev lite sugen på att testa!
 
En lång rask promenad fick räcka som motion idag. Jag har ont i halsen och är 99% säker på att det beror på en härlig kombination av visdomstand samt pollenallergi, men framförallt i sådana här tider kändes det smart att ta det säkra före det osäkra och dessutom var jag inte ett dugg sugen på träning ändå så... Jag har kommit upp i de 150 veckoliga "intensity minutes" som pulsklockan rekommenderar och nått mitt stegmål varje dag, och det är trots allt två mina två huvudsakliga mål motionsmässigt varje vecka. Så jag känner mig nöjd även om det "bara" blev två rejäla träningspass totalt!
 
Det låter intressant! Var/hur hittar du sådana pass? Blev lite sugen på att testa!

Det är studion där min mor tränar som har startat upp en betaltjänst med pass online. Kostar 350 kr/kvartal om jag inte minns galet. Jag kommer inte ihåg vad sidan heter just i skrivandets stund men kan kolla upp det om du vill?
 
Idag har jag sprungit tröskelintervaller, dvs inga spurtintervaller. Skulle vara med joggvila men jag körde gåvila både för benhinnornas skull men även för att jag kommit av mig lite med fartträningen. Sprang för nära lunchen bara så illamåendet var ett faktum hela passet. Mindre nice.

Allt som allt har det varit en ganska bra träningsvecka. 4 pass löpning om 2,5 mil tot, ett cykelpass på 13 km och ett hemmagympa-pass.
 
Varit ute och cyklat idag, vet att den sträckan tur och retur är 16 kilometer. Känns skönt. Jag är glad att jag hann hem innan vi fick ett riktigt oväder med både blixtar och åska som varade i säkert en halvtimme. Den värsta var när blixt och åska kom nästan samtidigt och strömmen gick. :nailbiting:Är lite lomhörd nu av sista knallen som var riktigt hög när jag trodde det dragit bort. . Har haft en lugn midsommarhelg eftersom jag var sjuk förra veckan.

@Lillefrun låter verkligen tufft, hoppas du känner att du kan komma tillbaka i den takten du orkar. Läste ett reportage om tre personer som har varit sjuka i Covid-19 i i över tre månader. Någon jobbade halvtid, någon hade inte börjat jobba alls. Alla vittnade om samma problem du skriver och även om hjärntrötthet som hängde kvar.
Tack, ja hjärntrötthet har jag med, svårt med fokus. Blir också helt slut av saker som att dammsuga eller skura golv, ibland klarar jag längre promenader men andra gånger bara på håret det hundarna behöver. Har inte klarat någon hemma träning än men ska försöka träna väldigt lätt på gymmet imorgon och gå på yoga på tisdag.

Har ju som mål att gå 1 mil men idag har jag haft huvudvärk hela, hela dagen så blev lite över 9 km. Men det får duga ändå en lite små krasslig dag. Fixat med annat och varit igång men inte just promenerat .
 
Hejsan! Jag hängde i träningstrådarna för flera år sedan men har haft fullt upp i livet och inte hunnit träna något utanför ridningen. Nu när vi haft lockdown (bor i UK) så har jag äntligen haft en massa tid över och börjat träna igen.

Gick all in med löpningen och skadade hälsenan (tydligen hänger inte kroppen med i hjärnans tempo) men nu är jag på gång igen och tar det väldigt lugnt och är uppe i femminutersintervaller av löpning med gångvila emellan utan att få ont. Har även laddat ner några appar med träningsprogram för styrka och stretchning, skönt att ha någon som säger åt mig vad jag ska göra ;)

Tog det lugnt i helgen med helvila i lördags och sedan en 7 km promenad med maken och en långritt på 2,5 timmar med en vän igår.
 
Hejsan! Jag hängde i träningstrådarna för flera år sedan men har haft fullt upp i livet och inte hunnit träna något utanför ridningen. Nu när vi haft lockdown (bor i UK) så har jag äntligen haft en massa tid över och börjat träna igen.

Gick all in med löpningen och skadade hälsenan (tydligen hänger inte kroppen med i hjärnans tempo) men nu är jag på gång igen och tar det väldigt lugnt och är uppe i femminutersintervaller av löpning med gångvila emellan utan att få ont. Har även laddat ner några appar med träningsprogram för styrka och stretchning, skönt att ha någon som säger åt mig vad jag ska göra ;)

Tog det lugnt i helgen med helvila i lördags och sedan en 7 km promenad med maken och en långritt på 2,5 timmar med en vän igår.
Kul att se dig här igen! :)
 
Hejsan! Jag hängde i träningstrådarna för flera år sedan men har haft fullt upp i livet och inte hunnit träna något utanför ridningen. Nu när vi haft lockdown (bor i UK) så har jag äntligen haft en massa tid över och börjat träna igen.

Gick all in med löpningen och skadade hälsenan (tydligen hänger inte kroppen med i hjärnans tempo) men nu är jag på gång igen och tar det väldigt lugnt och är uppe i femminutersintervaller av löpning med gångvila emellan utan att få ont. Har även laddat ner några appar med träningsprogram för styrka och stretchning, skönt att ha någon som säger åt mig vad jag ska göra ;)

Tog det lugnt i helgen med helvila i lördags och sedan en 7 km promenad med maken och en långritt på 2,5 timmar med en vän igår.

Välkommen tillbaka! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
89 457
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 707
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp