Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Backträning i "min" backe igår (3 km/400 höjdmeter). Väntade till kvällen för att det skulle bli lite svalare och tänkte att jag ska ta det lugnt eftersom det fortfarande var varmt. Blev ändå årets bästa tid och kände mig pigg! Äntligen!

Är superpepp på backträning nu och på fredag öppnar liftarna i grannbyn, ska bli skönt att åka lift nedför.
 
Kul att se dig här igen! :)
Välkommen tillbaka! :)

Tack! :)

Hade en väldigt aktiv morgon idag. Var ute och sprang i morse, 5 minuter intervaller med gåvila emellan i totalt 30 min. Kändes bra och jag tycker de korta intervallerna är rätt sköna för då kan jag hålla lite bättre fart trots att jag inte har så bra kondition.

Medan jag var ute kom det en elektriker för att byta ut proppskåpet, så när jag kom tillbaka hem hade vi ingen el = ingen dusch. Passade på och fortsatte träna med apparna jag har, 10 minuter planking (inte i ett svep utan med vila emellan ;)) och 10 min fitness typ squats, burpees och liknande.

Cyklade efter det upp till stallet och red första lektionen för min tränare sedan lockdown, så himla kul att vara igång igen! Nu tänker jag inte göra något mer alls idag :p
 
Backträning i "min" backe igår (3 km/400 höjdmeter). Väntade till kvällen för att det skulle bli lite svalare och tänkte att jag ska ta det lugnt eftersom det fortfarande var varmt. Blev ändå årets bästa tid och kände mig pigg! Äntligen!

Är superpepp på backträning nu och på fredag öppnar liftarna i grannbyn, ska bli skönt att åka lift nedför.

Låter kul! Här nere finns inte många bra backar... :down:
 
Åh jag ska göra mer yoga! :love: Tog mig igenom en 30 minuters tutorial på YT och fick sträckt ut hela kroppen. Utmanande men oj vad kroppen mår bra såhär efteråt.

Imorgon är det tillbaka till gymmet som gäller. Första riktiga passet på över två veckor nu. Ska bli spännande att se hur kroppen reagerar.
 
Eftersom backen var så kul i förrgår gjorde jag om exakt samma igår kväll. Pigga ben och kapade tiden jämfört med dagen innan med drygt 2 min O_o. Är ganska övertygad om att jag gick med järnbrist igen och nu börjar få upp nivåerna.

Tvivlar dock på att benen skulle vara pigga på den där backen en tredje dag i följd så ska ta vilodag med en promenad i skogen idag.
 
10 kilometer med cykeln idag och så utegym mitt i cykelturen. Körde överkropp med armhävningar, planka, situps m.m.Underbart att träna utomhus. Är dock trött på blåsten, känns som att det alltid blåser idag hade jag motvind både till utegymmet och hem hur det nu är möjligt. Sista backen hem är alltid lika jobbig.

Igår blev det power hour med min favoritledare på Friskis. Älskar power hour och tar alltid ut mig till max på hennes pass. Så det känns bra start på veckan. På torsdag blir det cirkelfys, en anpassad variant de kör där man står på samma plats hela tiden istället för att gå runt i olika grupper mellan olika stationer. Så man inte byter redskap med varandra nu.
 
Planen var egentligen styrketräning överkropp idag men jag kände på mig att det var en bra dag för löpning, så jag planerade om och gav mig ut och sprang en stund istället. Det är äckligt kvavt och kvalmigt ute men inte lika varmt som det ska bli senare i veckan, så det kändes lite som "nu eller aldrig".

Målet var att springa 2,5 men helst 3 km. Redan vid 2 km försökte hjärnan få mig att stanna, men jag kämpade vidare och när klockan visade 2.5 km tänkte jag "vad häftigt det hade varit att springa 4 km i sträck ändå". Jag bestämde mig för att testa och vi kan väl säga som så att jag kom hem med ett leende på läpparna :D

Totalt sprang jag drygt 24 minuter i sträck vilket är det längsta jag sprungit utan att pausa, någonsin tror jag! För bara ett par veckor sedan skrev jag detsamma om 20 minuter, och ett par veckor innan dess var jag urnöjd med att ha sprungit 4 km och bara stannat en gång. Framsteg! För en som helst inte gör samma sak i mer än 2 minuter när det kommer till träning är det en sjukt stor grej och jag är så himla nöjd med mig själv!
 
Har äntligen hittat ett sätt att träna överkroppen som inte är skittråkigt. Uppblåsbar kajak, alltid i bilen redo för nya äventyr.
Åh, jag älskar att paddla! Sjukt bra överkroppsträning ja!

Vad kul med paddling!

Även jag har varit ute och paddlat idag, jag ska ju inte anstränga mig, men tog en liten lugn tur bara för upplevelsen! Och en upplevelse blev det, stötte nämligen på han hära: 😯😍
 

Bifogade filer

  • 20200623_101037.jpg
    20200623_101037.jpg
    394,2 KB · Visningar: 37
Planen var egentligen styrketräning överkropp idag men jag kände på mig att det var en bra dag för löpning, så jag planerade om och gav mig ut och sprang en stund istället. Det är äckligt kvavt och kvalmigt ute men inte lika varmt som det ska bli senare i veckan, så det kändes lite som "nu eller aldrig".

Målet var att springa 2,5 men helst 3 km. Redan vid 2 km försökte hjärnan få mig att stanna, men jag kämpade vidare och när klockan visade 2.5 km tänkte jag "vad häftigt det hade varit att springa 4 km i sträck ändå". Jag bestämde mig för att testa och vi kan väl säga som så att jag kom hem med ett leende på läpparna :D

Totalt sprang jag drygt 24 minuter i sträck vilket är det längsta jag sprungit utan att pausa, någonsin tror jag! För bara ett par veckor sedan skrev jag detsamma om 20 minuter, och ett par veckor innan dess var jag urnöjd med att ha sprungit 4 km och bara stannat en gång. Framsteg! För en som helst inte gör samma sak i mer än 2 minuter när det kommer till träning är det en sjukt stor grej och jag är så himla nöjd med mig själv!

Du är amazing!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
89 448
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 707
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp