Träning och mål vintern 2013-våren 2014

Taggar inför spring paint show imorgon, fastän jag inte ens ska rida.. Men kul ska det bli och jag hoppas lära mig ngot att ta med när jag själv ska ut.
Lånar nog en kamera och knäpper lite bilder, så vill ngn ha lite bilder fastän jag inte är någe duktig, så hojta vilka klasser ni rider (@Leah )så knäpper jag lite extra och skickar!;)
 
Gah! Mitt hästskrälle verkar glömt bort hur man stannar.. Skrittade ut en runda igår, skulle göra halt när det kom en bil med osäker förare. Men hästen bara fortsatte gå, jag var tvungen att dra ta ordentligt för att få stopp på henne.
Ägnade resten av rundan åt att försöka få kontakt med henne. Försökte att bara ta en mjuk förhållning, hålla stilla tills hon stannar, men icke. Det tog nästan 3 kilometer innan hon stannade till (fast började gå direkt igen..).

Heja, börja om igen! Hon var sån när jag köpte henne (fast med stora inslag av hispighet och galenskap), tog nästan ett år innan hon funkade ens hjälpligt.. Hästskrälle! Jag hoppas det är något övergående..
 
Heh, min har visst glömt hur man beter sig när man ska få på grimma i hagen.. :meh: Gissar att det är något i luften som gör det
 
Ja, det är väl nån epidemi som går..
Fast nu verkar Nona blivit lite mer sig själv igen, nästan. Igår gick det stanna inom rimligt avstånd i varje fall.

Varför skaffade man inte en normal häst, typ en fjording? Så mycket bättre allt hade blivit då.. :p
 
Ja måste vara det. Nån smitta kanske. Pollen eller liknande.. Ja en (till) liten fjording skulle man haft, då behöver man aldrig oroa sig för något konstigt beteende :love:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Undrar om någon haft en liknande upplevelse och vad det berott på. Jag har en ponny jag ägt i 2 år. Besiktningen var felfri och han...
Svar
4
· Visningar
1 597
Senast: Freazer
·
Hoppning Hur lägger ni upp träningen nu i vinter? Vad behöver ni träna på? Har er häst vilat något? När börjar tävlingssäsongen? Som det ser ut...
Svar
3
· Visningar
1 439
Senast: fio
·
Dressyr Ja hur var ert tränings/tävlingsår 2012? Nådde ni era mål och blev det som ni tänkt? Vad är målen för nya året? För vår del blev det...
Svar
19
· Visningar
2 610
Senast: remmis
·
Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 720
Senast: FreSus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp