Träning & Tävling 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Träning & Tävling 2011



Här har ni två riktigt gröna. Målet är att börja träna på allvar och vi ska redan i vår vara med i en träningstävling i pleasure och horsemanship.

//Korpilompolo med en superspeedad Finess :D
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Vad är dina mål för 2011? Hinna med det jag vill...:D

Träningsmål? Få igång damen igen och lära mig ställa Halter utan att göra bort mig... Hästen är jag inte nervös för, utan det är nog mer jag som är det darrande lövet.

Tävlingsmål? 4 tävlingar i år hoppas jag, mer om det finns ekonomi och tid.

Andra mål? Nja, det finns mycket att önska, men vi tar ett steg i taget =)

28895166.jpg


32110154.jpg
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Jag villle åka på springshow på bökeberg och tävla, men mamma vågar inte köra om det är halt... får väll vänta ett tag til då...
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Kul att se DIG igen!!!:laugh:

Vi får hålla tummarna för att det inte är halt då!:idea:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

*kl*

Insåg att det var länge sedan jag skrev något i denna tråden :)

Hur går det för er alla? Har ni kommit igång med träningen? Vilka tävlingar har ni inplanerade?

Har precis kommit igång med träningen på allvar med 'min grå' då hela vintern har kantats med strul med en av unghästarna. Men nu är all kraft och energi tillbaka, och vi tränar med sikte på att han ska göra sin tävlingsdebut till påsk. Min förut lite obalanserade valpiga pålle har mognad, mest psykiskt men även fysiskt, och gör ständigt framsteg under ridpassen. Sakta men säkert övar vi upp styrkan för en lugn men taktmässig jog (tufft när hästen inte är avlad för western;)) och han har på sina "bra dagar" börjat erbjuda en bärig kort galopp med god eftergift. Dock behöver vi jobba mer med miljöträningen då han alltid blir lite stressad av allt som händer omkring oss när vi är iväg i ridhuset. Men jag tror det kan bli en ganska rolig tävlingssässong :d
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Min Mirakel går barfota och det är så halkigt här än att jag inte vågat ge mig ut...
Men nu tänkte jag börja pulsa i hagarna, skaren har luckrats upp och snön är inte lika djup. Förhoppningsvis luckras isen upp med snart, men teknikträningen borde vi kunna göra ändå.

Ska också köra en del markarbete, lyhördheten har visst försvunnit iom vintervilan:p

Siktar på start första helgen i maj!;)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Jag och Neha har inte kommit igång riktigt fullt ut pga vädret. Haft en trasig transport sen december, men som äntligen snart är lagad! :banana: Så snart ska vi ut och åka!
Nästa helg är det clinic för Gittan, så då kommer vi börja ta tag i Barrel Race-delen ordentligt. Sen har jag även blivit övertalad att va med på SWRs träningstävling 2e april, och då blir det nog Western Horsemanship och ev Trail W&T. Man får ju börja nånstans, och kan ju va bra att få en bedömning om man är skitkass; då vet jag att vi får hålla oss till Barrel Race... :angel:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Anmälan till RHCn öppnar på måndag!! Är det någon som vet hur snabbt det blir fullt? Hur länge vågar man vela?
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Jaaa, du säger ju det... :p Vi som aldrig ens testat Pole Bending; blir först nästa helg på clinicen. Går ju alltid att avanmäla sig... :p
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Ändrar mina mål lite... Lillpållen som var tänkt att kunna gå lite in-hand-klasser är såld sedan ett par veckor tillbaka.

Så nu är det bara Storvit kvar och honom tävlar jag inte med. Inte i western i alla fall.
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Inget tävlande på Chappen för mig. Fanns inga platser kvar i Reining och Trail och då känns det inte värt att åka ner för en enda klass :cry::(

MEN! Jag ska inte deppa allt för länge! Packar ner mängder med öl istället och agerar hästskötare, moraliskt stöd och hejarklack åt Segelflygarinnan istället! :banana::D
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Det kommer behövas!! Och kanske lite öl även åt mig för att släppa på nervositeten... Nu är jag och min Neha anmälda till Barrel Race och Pole Bending!:eek:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

*kl*


165248_10150113542152189_634337188_7684233_2887574_n.jpg


Affe halvblodskorsning f.02
Anna -88


Träningsmål:
- Bli bättre på det mesta! ;)
- Åka ut på flera kosse-clinicar
- Börja jobba ordentligt på stångbettet

Tävlingsmål:
- Att komma ut och debutera på tävlingsbanan, vill rida reining, ranch trail och herd work


181585_10150139527612189_634337188_8053768_3436717_n.jpg

Spotty quarter hingst f.09

Träningsmål:
-Han ska ridas in under sommaren/hösten
-Miljötränas, kommer få följa med och kika på Affe när han tränar tornerspel

Andra mål:
- Ska kastreras nu i Mars är tanken
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
642
Senast: Lady_S
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
941
Senast: Krumben
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 544
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 385
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp