Bukefalos 28 år!

Träning & Tävling 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Träning & Tävling 2011

Grevagrdenjuni224.jpg
Grevagrdenjuni214.jpg


Slänger en två bilder. Den första är från AQHA Trail, nån utav av dom..:D
Andra bilden är på Linn Andersson och Jag, vi red NSBA Non-Pro Pleasure. Roligt att få rida mot så otroligt bra motstånd.. :bow:

Jag är så otroligt nöjd med min första show.. :)

NSBA Nonpro westernriding 1:a
NSBA Nonpro pleasure 3:a
AQHA Open westernriding 2:a 2:a
AQHA Green trail 5:a-7:a
AQHA Green pleasure 6:a-7:a
AQHA Youth trail 1:a 1:a
SQHA Breeders jackpot pleasure 1:a
SQHA Breeders jackpot trail 2:a
 
Sv: Träning & Tävling 2011

*kl*

En uppdatering..

Första tävlingen i Lövåsen i helg slutade väldigt bra
Vann alla våra klasser för WA-laget under lördagen (trail, horsemanship och westernriding)
Och gjorde vår B debut på söndagen. Etta i horsemanship, tvåa i pleasure och trea i trail. SJUKT NÖJD :D

p1050251_154002616.jpg


img_0224_154001010.jpg


p1050225_154001531.jpg
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Haha, ja vi kom trea i trailen, så nog borde vi ha setts!:D

Jag är bara övernöjd!!!!:love:

Målet var att ta uppklassningspoäng i år, nu har vi det dessutom i tre grenar... Mirakel går SAGOLIKT:love: och jag fattar ingenting!

Nästa tävling är på hemmaplan, kanske fördel, kanske inte... Hur som, vi har då redan uppnått våra mål för året:banana:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

31700398.jpg


Miss Rock´n Roll "Roxie", korsning född -08
Johanna, Halmstad född -86

Träningsmål:
*Rejält med sitsträning för min del
*Rida in och börja utbilda lilltjejen
*Fortsätta markarbetet och få henne lydigare/känsligare vid hand.


Tävlingsmål:
*Starta en trail at hand
*Förhoppningsvis hinna med pleasure w&t på E-nivå till hösten.

Andra mål:
*Ett ev sorts "3års-test" för korsningar.
*Köras regelbundet under våren/sommaren
*Åka till stranden Minst en gång!! (Viktigt! :D )
*Minst en exteriörbedömning



Nu har det ju gått halva tiden, dvs 6 månader. Så dags att checka av här lite!

Sitsträning- Nope! Det är lika illa som det alltid varit. :rofl: Men jag försöker tänka på det iaf!

Inridningen och utbildningen påbörjad! Riden 11ggr nu tror jag. Varav de sista 5 är under utbildningen eller vad man ska säga.

Markarbetet går kanon! Hon har blivit riktigt duktig de senaste månaderna! Vi hade det lite kämpigt under mars/april men nu är vi tillbaka igen!

Trail at hand- startad och diskad :angel:
Som det ser ut nu kommer vi att vara redo för att åka ut på en E tävling men vi får se i vilken fart det går.

Blev inget treårstest.
Har inte kört henne en enda gång.. Men tömkört massor innan betet så det får vi ta.. Sen någongång.
Varit på stranden en gång! Börjat planera en fär till en sjö så vi kan bada lite i sommar iaf. :D
och extteriörbedömning har vi hunnit med. Med hela 35 poäng och ingen överraskning där inte.
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Hjälp, vet inte om jag vågar checka av mina mål som jag skrev i början av tråden... :o Men jag har väl legitima skäl som bröt benet/fotleden i mars och bara suttit i sadeln ett par gånger sedan dess... P.g.a. detta är mina mål lite omprioriterade...

Så här är mina halvårsmål, det som jag planerar få gjort innan året är slut :)

*Starta Vallacken i D-klasser i TRAIL/WR/WH
*Komma igång med mer regelbunden träning för min tränare, helst veckovis.
*Introducera stångbett

*Visa åringen i halter på Quarter Nationals & Paintchampionatet, ev. även longeline på nationals

*Åka på riksutställningen för shetlandsponnyer med andra åringen

Men allt hänger på huruvida jag blir av med mina kryckor snart, men jag hoppas verkligen att jag kommit igång lagom till att wrastävlingarna drar igång igen i augusti :)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Hmm. Jag såg aldrig prisutdelningen så jag missade nog dig :/

Men vi lär ju ses i Avesta om ett par veckor istället. Var det mirakel din häst hette?

Och grattis!!!!:bump:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Stämmer bra det!

Visst ses vi där, jag kommer antagligen att sitta i sekretariatet första halvan av dan eftersom jag startar så sent:laugh:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Ja men då kommer vi ju absolut att träffas :)
Vi har dock inte bestämt om vi kommer bara till wa på eftermiddagen eller om det blir någon B-start på fm också. Väntar på svar om ev hagar, är det dig jag mailat kanske?
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Om hästen är frisk så ska vi dit!
Litet sår på ena skenbenet fram just nu och är svullen varannan dag... :S
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Ojdå vad är det då som hänt? Hoppas han kryar på sig till söndag!
Själv märkte jag att tanten hade båda bakskorna lösa igår, vilket typ aldrig händer annars.. :mad: typiskt!!
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Jag ska tävla om några veckor anmälningstiden gick ut igår. Det är lite få anmälningar tyvärr, bara 33 än så länge så det var lite osäkert om de kör tävlingen. Hoppas att det blir av och fortfarande en 2-dagars, annars måste vi stryka lite starter eftersom både min man och jag ska tävla på samma häst.
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Jag kommer till Avesta iaf! 3 B-klasser blir det, WR, WH och Re.

Skulle ju ha samåkt med MittNyaJag men hennes häst får ju stanna hemma... :(
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Vad kul, då ses vi i horsemanshipen :D

Tråkigt med MittNyaJag, hoppas det inte är något allvarligt med hästen :(
 
Sv: Träning & Tävling 2011

*kl*

Igår kväll red jag äntligen min första lektion för min tränare på evigheter, har inte tränat för henne sen innan vinteruppehållet, och sedan har det ju inte blivit något p.g.a. min skada. Så med en försvagad vänsterskänkel och två hål längre på vänster fender blev jag uppslängd i sadeln och tog tjuren vid hornen :D

Även Bismark här på forumet var med, och vi hade en toppen-träning! Cuben har gått och blivit lite bekväm efterssom han i princip bara är riden i skogen och på vägarna utav min snälla granne som hållt igång honom åt mig (Tack!) och blir lite tjurig när man ställer högre krav, men det tar jag nog snabbt ur honom... Lägg också till lite sommarkilon och lathet till egenskaperna :angel:

I övrigt gick det bättre än förväntat, och emellanåt gick han riktigt bra! Nu hoppas jag på lite mer positiva besked på röntgen nu på tisdag, så att jag kan börja rida lite mer regelbundet, och komma igång med träningen på riktigt. Har siktet inställt på tävlingsdebut på hemmaklubben i slutet av augusti :bump:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Träningsmål:
- Få ordentlig kläm på kossearbetet.
- Lära mig att sitta ordentligt så att jag inverkar rätt på hästen.
- Få hästen mer lyhörd och "skarp"
- Få ordning på formen, som vi kämpar varje dag med.

Tävlingsmål:
- Placering i en working cowhorse.
- rida en 68-runda (minst) i reining.
- Rida en 70-runda i ranch trail.
- Starta en herd word.

Andra mål:
Min nya stjärna föds ju i Juni, så det ska bli spännande att se vad det blir för något!

Avstämning efter halva året.
Har inte tränat på kor en enda gång än i år, det har helt enkelt inte funnits tid till det :mad: Hoppas att det blir några gånger i höst! Min egen sits är MYCKET bättre, så den biten är jag nöjd med, och i och med att jag sitter bättre går hästen bättre och formen blir stabilare för varje dag.

Tävlingsmålen kan vi stryka helt antar jag :angel: Har bara ridit en tävling i år, och även om jag glömde titta scoren tvekar jag på att jag hade 68 på den rundan... Ingen Cowhorse och nån Ranch Trail har jag inte fått tag i. Får se om jag åker på RHA's tävling i augusti, men det är inte säkert.

Men min nya stjärna är född och är hur fin som helst! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Lady_S
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
926
Senast: Krumben
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 495
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 336
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp