Bukefalos 28 år!

träningsfilm :)

Sv: träningsfilm :)

Vissa starter gör du inte hunden redo, utan du tänker men förmedlar det inte till hunden så den blir inte med lika fint som när du gör er klara bägge två.pendlar lite i kontakten också


Annars ser det snyggt ut, bra jobbat ;)
 
Sv: träningsfilm :)

Vissa starter gör du inte hunden redo, utan du tänker men förmedlar det inte till hunden så den blir inte med lika fint som när du gör er klara bägge två.pendlar lite i kontakten också


Annars ser det snyggt ut, bra jobbat ;)

Jo, han har alltid pendlat i kontakten sådär, har försökt att få honom att låta bli att "guppa runt" med huvudet men det verkar tämligen omöjligt :eek: :crazy:
Några tips?
Sen syns det lite extra mkt på just den här filmen, han hade suttit i bilen bra länge innan så han var rätt taggad, då kommer han gärna lite för nära och måste pendla extra mycket för att mitt ben kommer i vägen ;)
 
Sv: träningsfilm :)

Min andra kritik glömde du bort eller :idea: som handla om dig :rofl:

Jo, den förträngde jag :angel:

Näe, men jag förstår vad du menar och håller med!
Överhuvudtaget måste jag fixa till våra halter och starter. Han släpper kontakten när det blir stillastående varpå starterna sedan inte blir lika bra!
Sen såg jag att jag gärna saktar ner tempot lite för mycket i vissa svängar, nästan så att det blir halvhalter, också nåt jag måste tänka på!

Och nu när jag ändå håller på kritisera så titta hur jag håller kopplet med Eya :eek:
Det ser ju inte riktigt klokt ut :o
 
Sv: träningsfilm :)

Jo, den förträngde jag :angel:

Näe, men jag förstår vad du menar och håller med!
Överhuvudtaget måste jag fixa till våra halter och starter. Han släpper kontakten när det blir stillastående varpå starterna sedan inte blir lika bra!

Sen när du startar han så gör du starterna när han inte är med o det lär du tänka på för är inte hunden fokuserad ja då lär inte starterna bli perfekta heller utan vänta tills du har kontakt sen gå då kommer du få fina starter.
 
Sv: träningsfilm :)

Skit i hur du håller i kopplet ;) Tycker det såg jättefint ut med den lilla :) :)

Tack så mycket :)
Hon är så himla rolig att hålla på med, inte det minsta brydd om andra hundar i närheten, orkar hålla igång rätt länge, och kvick som få på att hajja vad jag vill, så jag är kanonnöjd :D
Oftast tränar jag utan koppel, får fortsätta med det så har jag en sak mindre att tänka på ;)
 
Sv: träningsfilm :)

Ser bra ut!

Jobba lite mer på samspelet i starterna och kontakten under halterna så kommer det bli jättebra!

Det är himla kul att se folks träningsfilmer. Kanske man kan lägga ut några själv snart:)
 
Sv: träningsfilm :)

Oj, såg nu att det jag skrev redan blivit sagt i tråden.
 
Sv: träningsfilm :)

Ser bra ut!

Jobba lite mer på samspelet i starterna och kontakten under halterna så kommer det bli jättebra!

Det är himla kul att se folks träningsfilmer. Kanske man kan lägga ut några själv snart:)

Jo, som sagt, jag måste göra det!
Jag har svårt för att underhålla hela fira följet, för ett tag sedan var sättandena (heter det så?!) hemskt sneda och vänstersvängarna inget bra, nu har vi fått till det men så har halterna/starterna blivit sämre istället!!
Men såsmåningom hittar vi nog en bra balans ;)

och JAAA, lägg ut filmer (jag håller utkik) Det är verkligen kul att se, så är det mycket till hjälp när andra ofta ser fel som man själv inte tänker på!!
 
Sv: träningsfilm :)

Just nu tror jag att hela världen bestämt sig för att bevisa för mig att det är just en kelpie jag ska ha. :love:
Otroligt trevliga att titta på, båda två. ;)
Var själv ute och spårade kelpie igår. Och det gick fort. :angel: :D
 
Sv: träningsfilm :)

Tycker också det ser trevligt ut överlag! :)

Men jag har också lite kritik att dela ut... :angel: Upp men blicken - du går och tittar ner i backen hela tiden. Sen ser det ut som du smyger fram, gå mer bestämt och öka takten en aning och igen, upp med blicken och låt hunden söka din kontakt - inte tvärtom.

Sen vet jag inte hur "klicker-systemet" fungerar men jag tycker du belönar (med godiset) alldeles försent, ha det redo i handen istället för att du ska gräva i fickan. Det tar för lång tid.

Din lilla hund var ju bara för söt! :love: Ser lovande ut!
 
Sv: träningsfilm :)

Jag tänkte på pendlade när du klickade valpen. Den fick klick både när den gick lite här och där. Där lägger du väl grunden till position och om positionen är liute här och där så får man kanske en hund som hela tiden söker istället för att bli "fast". Men bara en tanke... Jag skulle klicka den äldre hunden med mycket precision exakt vid rätt tillfälle och se om det kan bli bättre!
 
Sv: träningsfilm :)

Tycker också det ser trevligt ut överlag! :)

Men jag har också lite kritik att dela ut... :angel: Upp men blicken - du går och tittar ner i backen hela tiden. Sen ser det ut som du smyger fram, gå mer bestämt och öka takten en aning och igen, upp med blicken och låt hunden söka din kontakt - inte tvärtom.

Sen vet jag inte hur "klicker-systemet" fungerar men jag tycker du belönar (med godiset) alldeles försent, ha det redo i handen istället för att du ska gräva i fickan. Det tar för lång tid.

Din lilla hund var ju bara för söt! :love: Ser lovande ut!

Jag håller med om att jag kan fälla ner blicken för mkt, däremot så tycker jag snarare tvärtom, att jag borde gå lite lugnare!
Om jag går snabbare så måste jag springa :eek:
Midas har ett "trippande" sätt att gå på, nästan så att det ser ut som om han smyger.
Jag undviker att ha godis i handen eftersom att jag inte vill att hunden ska gå efter godiset utan efter mej.
Jag kan klicka Midas i rutan när jag själv står på 25m håll, så jag kommer inte alltid med belöning direkt efter klicket!
Men med valpen såg jag vid något tillfälle att jag redan börjat ta fram godiset INNAN jag klickar= inte bra.
Och ja, hon ääär söt ;)
 
Sv: träningsfilm :)

Just nu tror jag att hela världen bestämt sig för att bevisa för mig att det är just en kelpie jag ska ha. :love:
Otroligt trevliga att titta på, båda två. ;)
Var själv ute och spårade kelpie igår. Och det gick fort. :angel: :D

Klart att du ska ha Kelpie :D
 
Sv: träningsfilm :)

säg till om du skulle råka tröttna på den lille. finns det hjärterum finns det stjärterum i lund ;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 109
Övr. Hund Negativa kommentarer om vårt hundval undanbedes vänligt men bestämt. Jag är ute efter generella råd utifrån rådande omständigheter och...
Svar
16
· Visningar
2 372
Senast: Jenka
·
Gnägg Jag har hängt lite mer på Buke nu senaste veckorna då jag har en hel del fritid här i Australien men de senaste 3 åren har varit lite...
2
Svar
29
· Visningar
4 107
Senast: ameo
·
Hundhälsa Hej! Vill gärna ha lite input från erfarna hundmänniskor! Vi har en Beaglevalp som kom till oss när han var 11 veckor. Åt då 4ggr/dag...
Svar
7
· Visningar
7 153
Senast: Jennnnka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp