Bukefalos 28 år!

Träningsmetod som jag fint ställer mig undan!

Sv: Träningsmetod som jag fint ställer mig undan!

Instämmer!

Tillägg:

En bra instruktör använder inte en metod, en bra instruktör ser till individerna i konstellationen, dvs förare + hund o gör en individuell bedömmning utav just detta ekipage.
En bra hundförare inser att man inte kan behandla/fostra alla hundar som man äger/tränar under en livstid efter en o samma mall.

mvh
 
Sv: Träningsmetod som jag fint ställer mig undan!

Instämmer!

Tillägg:

En bra instruktör använder inte en metod, en bra instruktör ser till individerna i konstellationen, dvs förare + hund o gör en individuell bedömmning utav just detta ekipage.
En bra hundförare inser att man inte kan behandla/fostra alla hundar som man äger/tränar under en livstid efter en o samma mall.

mvh

Instämmer till fullo!

( Men det tåls att upprepas att jag tycker att det finns en gräns för prygelmetoder)
 
Sv: Träningsmetod som jag fint ställer mig undan!

Lite kl

Har funderat lite på det där med klicker/belöning o skyddshundar (som jag inte vet ett smack om egentligen, fastän jag känner flera).

En BC som tränas att valla, inte tusan springer man omkring med godis i fickorna eller klickar, att få valla fåren/kossorna whatever, är den ultimata belöningen, som skyddshundarna o ärmen?
 
Sv: Träningsmetod som jag fint ställer mig undan!

Jag vet inte mycket om vallning men det låter som att det är ungefär samma princip.
 
Sv: Träningsmetod som jag fint ställer mig undan!

En BC som tränas att valla, inte tusan springer man omkring med godis i fickorna eller klickar, att få valla fåren/kossorna whatever, är den ultimata belöningen, som skyddshundarna o ärmen?

Ja, så är det. Precis som det ultimata för en jakthund är att få jaga. Det är ju så att man förutom den normala vardagslydnaden också måste ha en "jaktlydnad" ( i brist på annat ord) som måste fungera för att man öht ska ha något samarbete med hunden i skogen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp