Träningstävling

Sv: Träningstävling

Vi själva, eftersom klubbarna här uppe är dåliga på att ordna träningstävlingar så har vi fått förfrågan om vi kan tänka oss att fixa en liten tävling.
 
Sv: Träningstävling

Ett litet tips bara:

Om ni tänker ha typ clear round bedömning, så kalla in alla "pristagare" till gemensam prisutdelning,med efterföljande ärevarv.

Härlig känsla för de mindre rutinerade ryttarna, och bra träning för de orutinerade hästarna.

Lycka till med er tävling, jättebra iniativ! :)
 
Sv: Träningstävling

Smartigt ! Vi gör nog så att de som vill rider ärevarv, de som inte vill hämtar rosetten i domartornet.
Ska bli jättekul att fixa, men vi fick skjuta på det 1 månad, eftersom i januari var det inte så många som hade lust att tävla i kallt ridhus, jag förstår dem ;)
 
Sv: Träningstävling

åh...fler sådana tävlingar!!! skulle passa perfekt för min ponny som inte hoppar högre än max 70... :rofl:
 
Sv: Träningstävling

*vinkar*

Jag bor i Karlstad och vill gärna få lite mer info, är ev. intresserad av att vara med, du kan väl pm:a mig? :bump:
 
Sv: Träningstävling

Ingenting är bokat och bestämt än, men när det är det kan jag Pma :)
 
Sv: Träningstävling

pm:a mej med om datom och plats..:) jätteintresserad:D
 
Sv: Träningstävling

PM:a mig när ni tänker ha den och vart den är.
min unghäst skulle behöva komma ut på pluttbanor (typ 30, kanske 50 o sånt)...fast inga skrämselhinder :o
 
Sv: Träningstävling

Moahahaha, bara för det ska vi ha jätteläskiga hinder :devil: ;) Nej, jag skojjade bara .
Blir enkla hinder. Och tävligen skulle bli runt mars-april, men vi är fortfarande i planeringsstadiet.
 
Sv: Träningstävling

mars/april låter fint, förhoppningsvis någorlunda bra väder.
fast min häst är ej hoppad än ;-) det kommer, det kommer
 
Sv: Träningstävling

Tycker det är jätte bra att ni har enda i från 30 cm!
När man ska ut på träningstävling med en häst som är oerfaren (eller ryttare!) Är man ju inte precis ute efter att hoppa nån meter!

Synd att man bor så långt i från här är det från 50 eller 60 och uppåt!
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 754
Senast: Mia_R
·
Hästvård Är lite osäker på hur jag ska börja denna tråd då det är den första jag startat här, men får ge det ett försök. För ett år sedan köpte...
Svar
13
· Visningar
1 294
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 460
Senast: tuaphua
·
Hoppning har inte tävlat hoppning på säkert 7 år, och då var det "stalltävlingar" dvs för ridskoleeleverna på stallet. Inga krav på klädsel där...
Svar
6
· Visningar
1 590
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp