Träns Boheme

T

Tilly

Har sett ett träns på diverse internetshoppar som heter "Boheme", rätt billigt, runt 300kr så jag förväntar mig ingen superkvalité men det kanske är dugligt? Någon som har det tränset? Är den brunafärgen brun eller ramlar färgen av som vissa kan göra? :smirk:
 
Boheme är väl ett Jacson träns?

Vet inte vilken modell i oförsig, men min sköthäst har ett svart jacson träns i vilket fall som helst. Det kanske är något hårt och framför allt så är jag inte så förtjust i tyglarna, de är väldigt stela. Vet ju som sagt inte vilken
modell det är på hans träns, men han är ett vanligt typ normalbyggt hbl på 165 och nosgrimman var i thigtaste laget för honom. Har själv smörjt på det en del och så, men det tappar inte färgen i alla fall

Men kortsagt så tycker jag det är prisvärt, det har hållit bra hittills. Nackdelarna är att det kanske är något hårt
och att tyglarna är Väldigt stela, men annars är det helt ok!
 
Har både ett brunt med vitt och ett brunt utan.
Ingen av dom har tappat färg trots att jag haft dom flera år.
Men dom var rätt stela, det går inte att förneka...
Men om du smörjer dom med olja så blir det bättre med tiden.

Tycker det är ett bra träns till ett bra pris.
 
Jag har det och är mycket nöjd! Lite tjockt kanske men fullt funktionellt och färgen sitter kvar! ;)

Bara att smörja in så löser det sig med stelheten! Om du vill satsa på ett lite billigare träns som ändå håller tycker jag att det är ett kanonträns!
 
Har ett, mitt dressyrträns :D
Jättefint, och verkar vara i någorlunda bra kvalitet men stelt som tusan... :smirk:
 
Boheme Är ett träns i från Jacson och jag har ett Sådant och även ett Novarro, som har en lite annorlunda nosgrimma bara.
JAg tycker att dom är väldigt duglia om man jämför med andra träns i den prisklassen, jag har haft mitt i 6 år och det är jätte fint. Med god lädervård så håller du det fint och lädret blir snabbt smidigt. Jag tycker inte det är ett speciellt hårt träns.

Här är bilder på dom olika..
ja9.jpg

Första är en bild på Boheme.

ja12.jpg

Andra är en bild på Novarro. Nosgrimman är bredare och har pullback.


Du hittar dom billigast på www.lillhastenistav.se
Boheme : 220kr
Novarro : 290kr

Finns även på www.hippomarket.se som har väldigt mycket annat i Jacson sortimentet, men där är dom dyrare. B: 299kr och N:399kr.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
585
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 210
Senast: ako
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 436
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp