Tråkig relation...

Men hur bemöter man en sådan här person? Hur får man honom att lyssna och förstå?
Men varför godtar du hur han beter sig? Kör över karln och börja leva för såhär kan du ju inte ha det.

Som någon annan skrev, stå redo i hallen när han kommer hem och meddela att du åker och tränar, rider, ska fika med en kompis eller vad det än må vara. Barnen lär ju berätta för sin pappa att de är hungriga och vill ha mat tillslut.

Såklart att han inte gör någonting när han inte behöver. Du underlättar ju för honom. Sluta genast med det.

Förstår han inte poängen när du börjar leva igen så finns det ju inget hopp. Då är det ju bättre att han får flytta ut så kan ni andra bo kvar och slippa stressa ihjäl sig.
 
Jag är i en parrelation som stundvis är bra men stundvis väldigt dålig...

Vi har barn, yngsta 3 år, sambon har eget företag och jag har en helt ”vanlig” anställning på 75%.

Det som är dåligt är att han inte gör någonting hemma, jag har hand om allt från att skjutsa och hämta barn, träningar, mat, städ, hundar. Ja allt. Det här tär något enormt på mig då arbetsbelastningen är för hög. Han driver igenom varenda sak han vill göra och jag blir lidande och låst hemma. Jag har inte ens möjlighet att åka och träna.

Han jobbar mycket men när han är hemma lyfter han inte ett finger för att hjälpa mig, han ligger i soffan eller spelar tv-spel.

När jag påtalar det här samt att jag inte är nöjd med relationen vägrar han lyssna. Han suckar, himlar med ögonen, sätter i hörlurarna i öronen, trycker bort telefonsamtalen osv osv osv. Han säger att jag tjatar och är jobbig vilket leder till att han inte vill hjälpa mig med någonting.

Med tanke på barnen vill jag rädda situationen men då detta pågått i flera år så tror jag tyvärr inte att det är möjligt. Men hur bemöter man en sådan här person? Hur får man honom att lyssna och förstå?


Han kommer inte lyssna på dig eftersom han upplever att du tjatar.

Om du vill att relationen ska ha en chans att överleva skulle jag ställa ett ultimatum. Familjerådgivning eller dörren!

Familjerådgivning är BRA även om det kan sluta med att ni separerar, men det kan också bli en ögonöppnare och framför allt är det en ANNAN person som kan få din sambo att börja inse det absurda i att bete sig som en sabla tonåring.

Eftersom det kan vara kö till Familjerådgivningen så kontakta dem snarast och ställ er i kö. Är det så att du inte får med dig mannen till samtalet. Gå då dit själv, om inte annat bara för att få prata med ett proffs och få hjälp med dina tankar.

Lycka till!

/Lizzie
 
Men hallå. Lite bättre respekt för dig själv får du nog ha. Det finns bättre karlar som inte behandlar en som en hushållsslav. Eller så kan du vara själv. ALLT måste vara bättre än nuvarande situation. I din situation hade i alla fall jag sagt tack och adjö till slashasen och hej nya underbara fria liv.

(Dessutom; det är för ungarnas skull också. Ska de behöva växa upp och se hur deras mamma blir så dåligt behandlad av en person som borde behandla henne med ömhet och respekt?)
 
Jag var i en liknande relation med en man som bara spelade datorspel och inte lyfte ett finger hemma. Jag trodde det skulle gå att ändra på honom. Jag försökte prata om det, göra scheman och listor för hushållssysslor, strunta i det och hoppas att han skulle ta tag i det. Ja, allt möjligt.
Det gick inte. Efter tio år tillsammans gav jag upp. Mitt livs bästa beslut tror jag.
 
Det går inte ändra på sådana människor.
Jag levde under likadana förhållanden i många år, blev kallad lill-hitler pga mitt tjat, han blev utbränd pga mitt tjat osv, men jag fick likförbannat göra all markservice.
När jag berättade att jag tänkte lämna honom blev han ställd och undrade varför jag inte sagt något (!!!).
Nu har jag ett eget hus, ett eget liv, barnen varannan vecka och mår så bra!
 
En sista uppdatering här. Kröp även fram att karln varit otrogen några månader...

Hela historian är så bisarr från början till slut. Kan inte tro att det är mig själv jag skriver om och att det här faktiskt har hänt och händer mig.

Jag kommer lämna honom. Samlar mina sista krafter nu för att ordna upp allting. Tack för att ni lyssnat och för alla svar!
 
Jag kommer lämna honom. Samlar mina sista krafter nu för att ordna upp allting. Tack för att ni lyssnat och för alla svar!
Men ååååh, vilken skitstövel! :wtf: :rage:

Se nu till så att du kommer ut ur detta med vad du vill. Var inte snäll! Heja dig!! Du kommer att orka och det kommer att gå bra sen. Jag håller också på att separera just nu och det är sååå jobbigt, men min fd får nyckeln till sin nya bostad imorgon så nu är det väl bara ett par dagar kvar innan allt är klart och jag kan börja leva igen. Eller innan jag lägger mig och gråter i fjorton dagar kanske. Vi får se.
 
En sista uppdatering här. Kröp även fram att karln varit otrogen några månader...

Hela historian är så bisarr från början till slut. Kan inte tro att det är mig själv jag skriver om och att det här faktiskt har hänt och händer mig.

Jag kommer lämna honom. Samlar mina sista krafter nu för att ordna upp allting. Tack för att ni lyssnat och för alla svar!
Åh så bra att du ska lämna honom! Fortsätt gärna skriva här tills du har ditt egna boende och allting ordnat för dig och barnen, det kan vara bra ibland :)
 
En sista uppdatering här. Kröp även fram att karln varit otrogen några månader...

Hela historian är så bisarr från början till slut. Kan inte tro att det är mig själv jag skriver om och att det här faktiskt har hänt och händer mig.

Jag kommer lämna honom. Samlar mina sista krafter nu för att ordna upp allting. Tack för att ni lyssnat och för alla svar!
Om inte annat: dina barn ska inte behöva tro att det är så ett förhållande ska fungera.
 
En sista uppdatering här. Kröp även fram att karln varit otrogen några månader...

Hela historian är så bisarr från början till slut. Kan inte tro att det är mig själv jag skriver om och att det här faktiskt har hänt och händer mig.

Jag kommer lämna honom. Samlar mina sista krafter nu för att ordna upp allting. Tack för att ni lyssnat och för alla svar!

Heja dig, du kommer att må så mycket bättre på andra sidan!
 
En sista uppdatering här. Kröp även fram att karln varit otrogen några månader...

Hela historian är så bisarr från början till slut. Kan inte tro att det är mig själv jag skriver om och att det här faktiskt har hänt och händer mig.

Jag kommer lämna honom. Samlar mina sista krafter nu för att ordna upp allting. Tack för att ni lyssnat och för alla svar!

Woho! Fira! Du kommer må så mycket bättre ❤
 
En sista uppdatering här. Kröp även fram att karln varit otrogen några månader...

Hela historian är så bisarr från början till slut. Kan inte tro att det är mig själv jag skriver om och att det här faktiskt har hänt och händer mig.

Jag kommer lämna honom. Samlar mina sista krafter nu för att ordna upp allting. Tack för att ni lyssnat och för alla svar!
Krafter till dig! Tänk vilken energi du kan få när du är helt fågelfri varannan vecka och har härliga barn varannan.
 
jag vet ärligt talat inte varför jag stannar kvar, tror det är allt det praktiska och ekonomiska som får mig att tveka.

Livet är för kort för att bli hämmad. Frihet, respekt och kärlek väntar där ute. Praktiska och ekonomiska lösningar brukar komma på banan ganska snabbt, även om det känns som ett berg att bestiga i början. Det är ett högt men kort berg, låt det inte hindra dig.
 
En sista uppdatering här. Kröp även fram att karln varit otrogen några månader...

Hela historian är så bisarr från början till slut. Kan inte tro att det är mig själv jag skriver om och att det här faktiskt har hänt och händer mig.

Jag kommer lämna honom. Samlar mina sista krafter nu för att ordna upp allting. Tack för att ni lyssnat och för alla svar!

Nu hann jag läsa ikapp. Men HERREGUD! :rage:

Bra beslut. Du vet att du alltid kan få stöd, råd och pepp här på Buke.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 093
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 447
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 679
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp