Tråkigaste utrustningen...

Julle

Trådstartare
Alla vet vi ju att här på Buke fullkomligt älskar vi utrustning och är totalt shoppinggalna när det gäller hästsaker!!:love: Men...

Vilken utrustning tycker ni är tråkigast att lägga pengar på?

På min lista hamnar:
Sadelgjordar
Stigläder
Paddar

Kan egentligen inte komma på så mycket som är direkt tråkigt, men det jag räknade upp är ju sånt som man måste ha och som inte direkt märks. Enbart funktionella grejer alltså.... Och därför känns det tråkigt att sånt ska vara så dyrt om man vill ha bra kvalitet.

Så vad tycker ni är tråkigast?

Sv: Tråkigaste utrustningen...

Broddar, reflexer, sånt som har med vinterslasket att göra.

Hej, tråkigast är att köpa nytt täcke för att hagkompisen bitit sönder det igen:mad:

Broddar ja... Och snösulor. Det är tråkigt!! Liniment är ju inte heller så kul...

Men reflexer tycker jag är jättekul!!:) Tycker det har vart extra roligt i år när de gjort reflexgrejer av alla vanliga saker man använder!! Spö, grimmor och sånt. Jag är lätt den som haft mest reflexer på mig och hästen i vinter!!:angel:

foder, täcken (när det gått sönder o hästen MÅSTE ha ett nytt)...

Snösulor
Broddar

Eg. gillar jag inte att lägga pengar på något alls, eftersom jag är fruktansvärt snål (har jag under en viss tusen-summa på kortet får jag ungefär ångestattack :rofl: )
Men jag gillar samtidigt att handla, så.. :angel: Det blir lite knepigt ibland.

Precis samma här!!;) Älskar att shoppa, men får panik för att det går åt pengar....:rofl: Och under 1000 på kontot känns ju aldrig bra....

Men det behöver man ju nästan aldrig köpa!! Det finns alltid nån som dräller omkring som man kan lägga beslag på!!;) Fast jag brukar aldrig tappa bort mina iofs. Dessutom kostar de väl bara 10 kr?

1) Skydd av olika slag. Ben/sen/transp. skydd, bogskydd osv.
2) Tillbehör till sadel.
3) Tyglar. Man vet vilket helvete det kommer vara att rida med de nya och stela tyglarna:crazy:

Hästmedicin slår väl ändå allt! Deprimerande!
foder, det är ju askul att göda sina godingar!

Måste nog vara broddar (slarvar alltid bort dem jag köper eller tappar dem), och Shortchaps, vet inte hur många jag har förbrukat!

Ja hästmedicin är inget vidare att köpa, oftast är det ju förknippat med veterinärbesök när pållen är sjuk och det är inte roligt :(

Foder är också jobbigt att köpa och släpa på, går ju åt för fort ju:smirk:

foder är super tråkit, men all utrustning och tillbehör och sånt är ju superkul!!! förutom broddar, foder och broddar är nog det ända som e tråkit, fattar inte hur i kan ntycka täcken e tråkit!! de e ju nästan det roligaste ju!!;) ;) ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
19 785
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 077
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 777
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 525
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka