Tråkigaste utrustningen...

Sv: Tråkigaste utrustningen...

Broddar
Borstar
Foder
och snösulor

Sjukgrejer, alsolsprit och bumull och medicner när pållen är sjuk. När man tänker på det så ter sig allt annat man måste köpa som jätteroligt. Staketgrejer kommer nog som god tvåa.

E du galen Julle? 10 kr för en ynka hovkrats?? :eek:
Nä max 3 kr!! :)

Tråkigast tja, EGENTLIGEN tycker jag nog det är allra tråkigast att betala in pengar till försäkringsbolagen. mest för att det är så mkt pengar :cool: men ett måste!

I utrustningsväg så får jag nog säga broddar, svampar, bandageunderlägg, borstar (om det inte finns några "roliga") o ja helt enkelt såna grejer som inte direkt syns ;)

Att köpa nya remmar till aschengrimman, de har förmåga att försvinna. Nya broddar är inte så kul heller......

Achenremmar har jag typ ett tiotal extra :p alltid bra så slipper man köpa ;)

jag tycker nog som någon sa att staktgrejer e så tirst å köpa fast så nödvändigt.
tråd, knorr o.s.v fy fy

gummisnoddar
gängtapp (stava?)
svampar
olika salvor (klihäst)
spön
snösulor

Det som toppar listan är nog

MEDICINER av olika slag. Både tråkigt, lessamt, dyrt och lite onödigt

Själv har vi behövt medicin en gång till vicki under kvarka

Kan inte komma på nåt som inte är kul att betala till pållen. Känner t o m en viss tillfredställelse varje månad när jag betalar in stallhyran! :rofl: Jo, att betala hö till en alldeles för snäll bonde som tar snuskigt lite betalt är lite pinsamt! Men jag är ju ändå "glad" för det! Hade varit mkt värre att betala sura exkrakronor till en gniden gubbstrutt till höhandlare.

Torv är ju så jäkla tungt, men det går bra att köpa där man kan få hjälp med att lasta in det.

Tråkigaste utrustningen är nog vår skithanteringsanordning! Vi lastar på en kärra UTAN tipp, och måste skyffla av den för hand där den sedan ska läggas. Det avskyr jag! För att det är tungt för rygg och handleder! Men det är ju mer en Brist på utrustning. Skulle kanske var jättekul att KÖPA en kärra med tipp...?! :rofl:

Jag tycker om att shoppa..svårt att säga vad som är tråkigast..måste vara akuta oförutsedda saker som om stigläderna skulle smälla eller nått.

Det är tråkigt att köpa sånt som kostar massa pengar och ändå inte direkt märks. T.ex stigläder, sjukgrejer, benskydd. (kostar en Jä**a massa å slits fort) Tyglar är väl inte det som hamnar högst på önskelistan direkt. :smirk:
Jag tycker även att ridbyxor e trist att köpa för de passar aldrig. :mad:

Jag är en riktig Hästshopaholic tyvärr har jag inte så fett ställt... Men när jag väl har pengar så kvittar det vad jag köper! Jag ÄLSKAR att handla til mina hästar!!!
Så min lista är tom:D

*ridbyxor (hittar aldrig några jag trivs i)
*hjälmar (samma problem, fel passform, antingen på hjälmen eller mitt huvud)
*grimmor, grimskaft
*borstar (finns så mkt att välja på:p)

Däremot tycker jag att lindor, hjälmöverdrag och chaps är riktigt stimulerande att shoppa:D

Jag tycker allt är roligt att köpa! Då kan man ju passa på och titta på allt annat onödigt också..
Men när man måste akuthandla nåt, tex om nåt man verkligen behöver går i sönder och man måste köpa nytt är det lite mindre kul. Tex stigläderna small i sönder..
För då måste man köpa det. När man köper nåt man egentligen behöver känns det inte som ett måste utan mer av frivillighet.. Om ni förstår hur jag menar?:angel:
Men nåt jag alltid tycker känns tråkigt att köpa är hjälm.
Dyrt och konstiga passformer och man måste stå där och prova och ha sig, och så är det alltid den svinigaste dyraste som känns bäst.
Och ny hjälm måste inhandlas snart, en bit av knäppet har gått i sönder. Visserligen går den att knäppa men risken att den knäpps upp av sig själv finns.. Blää vill inte. Dyrt o tråkigt.

Senast ändrad av en moderator:

Avmaskningsmedel. Tycker annars t.o.m det är roligt att köpa broddar :crazy: .

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
19 890
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 077
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 777
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 525
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka