Tråkigt...

V

Vonkan85

Igår på min födelsedag kastade våran 3-åring sitt föl efter Hertug. Hon fick inte ur sig det själv utan veterinären fick komma, men nu mår hon bra i all fall.
Allt känns väldigt tråkigt just nu och man funderar mycket på vad felet var :cry:
Visst är det sånt som händer, men man har ju såna förhoppningar och det skulle varit så kul med ett föl till våren.

Någon mer som varit med om det iår eller tidigare?
 
Fy vad tråkigt, och på din födelsedag och allting. Stackars dig. Hur långt var hon gången? Skickar tröstkramar!
 
Stackare....jag tycker synd om dig. Tur att stoet mår bra i af.
Mitt sto är dräktigt och det är min fasa att hon ska kasta sin fölis.
Tröst kramar/Wera
 
Stackars dej! :crazy:

Vet hur det känns!(Förlorade tvillingar i 8:e månaden e:Elcatero i våras...tyvärr.) :cry:

Inget hjälper vad man än säger i denna situationen...skickar en tröstkram i allafall! :banana:
 
Fy, vad trist. Kan tänka mig att det är extra tråkigt med ett så ungt sto om ni planerat att låta henne få ett föl innan hennes "karriär" börjar.
 
Hon var i 5:e måndaden.
Vi har i alla fall troligtvis kommit på varför hon kastade. Mamma var ute och red i skogen med henne för nästan två veckor sedan och gick omkull väldigt ordentligt. Mamma skadade sej lite, men stoet verkade det inte alls vara något fel på. Tyvärr så åkte vi inte in och kollade henne eftersom allt verkade stå rätt till, men nu hände ju detta :(

Vi hade tänkt låta henne få ett föl innan karriären startade så visst var det väldigt synd.

Idag börjar man släppa allt lite mer i alla fall...
 
Det hade nog inte hjälpt att du hade åkt och kollat stoet.
Mitt ena sto kastade sitt föl i 7 månaden förra året, i år resorberade hon runt 40 dagen. Jag vill så gärna ha ett föl efter detta hbl hon är så bra.
Mitt ena sto fick levande tvillingar i mars i år, fast det ena fick vi avliva efter 2 dygn gräsligt svårt.
Vi har också haft ett sto som hade ett dött föl i sig som vi (vet) fick plocka ut.
Förra året fick mitt andra sto tvillingar det ena levde och det andra var dött sedan 200 dgr ca.
Så nog händer det saker alltid, men man glömmer allt tråkigt när dom små söta fölisarna kommer och mår bra!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 385
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 172
Senast: Viva
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp