Bukefalos 28 år!

Tramstråden

De allra flesta pratar jag med regelbundet på olika sätt men det blir liksom inte mer än prat. Eller så bor vi så jävla långt ifrån varandra att det är svårt att få till. Mina relativt nyförlösta vänner har av rätt naturliga skäl svårt att kunna träffas.

Faan vad bitter och hemsk jag verkar... märks det att jag mår för jävligt ikväll?
Det är ju ett jättebra första steg iallafall! Att ni har kontakt menar jag :up:
Och man får känna sig deppig ibland :love: det är då som tramstråden finns till för :angel::D
 
De allra flesta pratar jag med regelbundet på olika sätt men det blir liksom inte mer än prat. Eller så bor vi så jävla långt ifrån varandra att det är svårt att få till. Mina relativt nyförlösta vänner har av rätt naturliga skäl svårt att kunna träffas.

Faan vad bitter och hemsk jag verkar... märks det att jag mår för jävligt ikväll?

Det blir svårt när man bor längre ifrån varandra för då får man liksom ingen gemensam knytpunkt, det blir alltid lång för någon att ta sig. Sedan är man rädd för att bli den som tjatar för mycket, den som försöker planera och ställa för att sedan bara möta kalla handen. Den personen vill ingen vara. :(

Oj, jag tycker inte du låter bitter och hemsk alls, jag tycker du låter vettig - mitt gamla kompisgäng har upplösts i precis en sådan här situation, och det är ingens fel - skolan som band oss samman slutade och vi spreds för vinden och våra liv går i olika tempon som är svåra att få i takt. Ibland, allt mer sällan, lyckas vi.

Det är okej att må förjävligt och åt helvete ibland, bästa du. Det är modigt att våga säga det i en värld där man alltid skall vara glad och visa upp sin lycka, när man ställer frågan 'hur mår du?' och endast tycker att 'bra' är det svar man får komma med. :heart
 
Jag är verkligen säker, utifrån hur jag själv skulle reagera, att de skulle bli jätteglada över bara att du lever och faktiskt tog kontakt med dem :heart

Det tror jag också! :love:

Man kan ju också förbereda ett meddelande att skicka innan man försöker ordna en träff om du känner att det är mer saker du vill ha bort från bröstkorgen innan ni träffas - de vet nog inte riktigt vad de ska säga heller, dina vänner. :heart
 
Om det här är en tramstråd så får jag kanske ventilera min extrema frustration över Ingmar Bergman som kursen ger mig just nu - han höll mig uppe till fyra föregående natt och lämnade mig med svidande ögon. Jag har blivit matad med honom som kulturelitens cinematografiska guldkalv sedan barndomen men nu när jag läser kursen och tar del av hans anteckningar, intervjuer och arbetsböcker så är det ingen gudalik varelse med megafonen i en hand och filmklappen i den andra som reser sig ur manusskripten. :eek:

Jag vet inte vad jag förväntat mig, men hans ansikte är bara en vanlig mans, hans röst som vilken annan mans som helst, de slitna kläderna, en historia som flera kanske skulle känna igen sig i - sonen och den auktoritära fadern. Jag vill nästan göra som matadoren i tjuren Ferdinand - jag vill ju att han ska provocera mig! Dra fram känslor! Stånga mig i bröstkorgen, gör så att jag tappar andan. Jag förväntade mig en känslostorm.

Men nej, där sitter han och nickar och pratar vänligt i sin slitna jacka. Hade jag inte vetat att det var han hade det kunnat vara vem som helst. Jag vet inte riktigt vad det var jag sökte, men det var inte vad jag fann, även om det inte är dåligt. Det är bara .. förvirrande.


BERGMAN%20INGMAR%20BERGMAN.jpg
 
Mera gifar!! :D
333.gif

tumblr_n1zoav6rJV1qhv4h7o2_r1_500.gif

Oh förresten! Den där sista känner jag igen! Det var ett program om ovanliga vänner i djurvärlden. Och just den lilla delen visade en vänskap mellan en björn, en tiger och ett lejon :D De var hur gulliga som helst! Även om tigern var lite av en retsticka :angel::D
 
Om det här är en tramstråd så får jag kanske ventilera min extrema frustration över Ingmar Bergman som kursen ger mig just nu - han höll mig uppe till fyra föregående natt och lämnade mig med svidande ögon. Jag har blivit matad med honom som kulturelitens cinematografiska guldkalv sedan barndomen men nu när jag läser kursen och tar del av hans anteckningar, intervjuer och arbetsböcker så är det ingen gudalik varelse med megafonen i en hand och filmklappen i den andra som reser sig ur manusskripten. :eek:

Jag vet inte vad jag förväntat mig, men hans ansikte är bara en vanlig mans, hans röst som vilken annan mans som helst, de slitna kläderna, en historia som flera kanske skulle känna igen sig i - sonen och den auktoritära fadern. Jag vill nästan göra som matadoren i tjuren Ferdinand - jag vill ju att han ska provocera mig! Dra fram känslor! Stånga mig i bröstkorgen, gör så att jag tappar andan. Jag förväntade mig en känslostorm.

Men nej, där sitter han och nickar och pratar vänligt i sin slitna jacka. Hade jag inte vetat att det var han hade det kunnat vara vem som helst. Jag vet inte riktigt vad det var jag sökte, men det var inte vad jag fann, även om det inte är dåligt. Det är bara .. förvirrande.


BERGMAN%20INGMAR%20BERGMAN.jpg
Man ska aldrig möta sina idoler :cautious:
 
Så söta tigrar, @Asko! :love:

Jamen visst ska man inte det? Den person jag mött genom kursen är inte dålig på något vis, men inte heller så larger-than-life som jag föreställde mig. :eek:
 
Så söta tigrar, @Asko! :love:

Jamen visst ska man inte det? Den person jag mött genom kursen är inte dålig på något vis, men inte heller så larger-than-life som jag föreställde mig. :eek:
Jag minns att när man var liten så tyckte man att ens lärare var helt fantastiska, men så mötte jag mina lågstadielärare igen och .... :meh:
Nope.
 
Ursäkta mig om jag försvinner nu lite men jag kom äntligen på vilken tvshow det var och jag fnissar för mig själv medan jag googlar efter bra grejer att lägga in här :rofl::D
Från "Whose Line Is It Anyway" - såå bäst :rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
18 19 20
Svar
396
· Visningar
24 792
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 186
Senast: Jahaja
·
Tjatter Fick idén från en annan tråd. Kan vi inte skriva en tråd om busringningar vi råkat ut för eller gjort själva? Vore kul att läsa. :D
Svar
7
· Visningar
861
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp