Träna upp snabbheten?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Izah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 3 803
Sv: Träna upp snabbheten?

vilket nu ter sig ganska långsamt, männiksan springer ju 100 meter på mindre är på sekunder! :D

vilket nu ter sig ganska långsamt, männiksan springer ju 100 meter på mindre är på sekunder! :D

Ne jag springer 60 m på 9 sek, då kan väll inte min ponny ha sprungigt 100m på 16 sek? Det kan inte ha vart 100m, kanske 200, äh jag vet inte, men hon sprang väldigt fort.

skitsamma! det var kanske ett fel men uppenbarligen så springer ponnyn snabbt!!

jag håller med ovanstående, träna på kondition osv. man ska ju inte springa snabbt men luftig och aktiv galopp ökar hastigheten,.. på " ett bra sätt"
sitta tillbaka och driva lätt

lycka till med träningen!

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 893
Senast: Emuliiaa
·
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
610
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Minska antalet fästingar på katt
  • Smitare - hur gör ni?