Tranas virriga panna

Jag blir lite nyfiken på vilket inköpsmönster den tilltänkta kundkretsen har. Jag kan inte komma på en enda gång när det funkar för mig att handla mat samtidigt som jag sitter i en bar. Är det så i större städer?

När jag bodde i Malmö skedde inköp på väg hem från stallet (20:30, med bil) eller helgförmiddag (innan stall, etc).
Jag antar att det är typ @Tranan som bor vid Odenplan(?) som på väg hem från jobbet eller en AW slinker in och köper en liten kasse kaffe, ost, tandkräm mm som är kundkretsen, de som slutar jobbet ungefär samtidigt som alla andra och vill slippa trängas mellan hyllorna och i kassan.
 
Jag tror att sättet vi handlar mat på kommer att förändras, men just nu tror jag mer på lösningar där vi blir mer aktiva själva (i den fysiska handeln, på nätet lär det gå mot minsta möjliga ansträngning). Tänker mig att mataffärerna kan ha "personal shoppers", matlagningsmöjligheter där man kan få kockhjälp och/eller testa avancerade tillagningssätt och ja, det kan mycket väl också finnas en restaurang där man tex minskar butikens matsvinn.
 
Jag tänker att åka till affären är väl det mest jobbiga, när man väl åkt dit kan man ju likaväl handla och sedan åka hem :)
 
Jag antar att det är typ @Tranan som bor vid Odenplan(?) som på väg hem från jobbet eller en AW slinker in och köper en liten kasse kaffe, ost, tandkräm mm som är kundkretsen, de som slutar jobbet ungefär samtidigt som alla andra och vill slippa trängas mellan hyllorna och i kassan.
Är du min granne eller :D
 
Undrar som många, vem är kunden?
Jag som är 35, singel, bor i innerstan och handlar väldigt sporadiskt kan absolut slinka in och köpa ngt litet efter att ha varit ute och ätit/druckit ett par glas vin. Jag handlar ju dock inte på vägen ut till krogen och skulle nog inte vilja ta en drink på ICA ;)
Tänker att tex barnfamiljer ofta handlar efter jobbet och sen ska de hem och laga middag med familjen. Vettefan om de är intresserade av att ta en drink på affären på vägen hem från jobbet :p
 
Undrar som många, vem är kunden?
Jag som är 35, singel, bor i innerstan och handlar väldigt sporadiskt kan absolut slinka in och köpa ngt litet efter att ha varit ute och ätit/druckit ett par glas vin. Jag handlar ju dock inte på vägen ut till krogen och skulle nog inte vilja ta en drink på ICA ;)
Tänker att tex barnfamiljer ofta handlar efter jobbet och sen ska de hem och laga middag med familjen. Vettefan om de är intresserade av att ta en drink på affären på vägen hem från jobbet :p
Jag var mest ute efter att jag inte gillar att handla mat. Det är trist när man är själv i hushållet.
 
Jag var mest ute efter att jag inte gillar att handla mat. Det är trist när man är själv i hushållet.

Aha! Fattar. Men även om du handlar den själv behöver du ju inte per automatik äta den själv?
Jag äter sällan hemma, de få ggr per år jag lagar mat så brukar jag bjuda hem folk.
 
Alla kan inte handla mat på nätet o få det hemkört.
Fast nu handlar det ju om de som kan gå förbi affären på hemväg och stanna till för att ta sig ett glas under tiden, något endast de kan göra som bor så till att de inte behöver fundera på bilkörning eller veckohandel.
 
Alla kan inte handla mat på nätet o få det hemkört.
Jag är ganska övertygad om att @Tranan kan. Sen behöver man ofta handla ganska dyrt om man beställer på nätet. Min leverantör har 700 som gräns för att slippa betala en hundring i avgifter men å andra sidan, vad hindrar en från att storhandla varannan vecka och komplettera med saker som inte håller lika länge?
 
Jag är ganska övertygad om att @Tranan kan. Sen behöver man ofta handla ganska dyrt om man beställer på nätet. Min leverantör har 700 som gräns för att slippa betala en hundring i avgifter men å andra sidan, vad hindrar en från att storhandla varannan vecka och komplettera med saker som inte håller lika länge?

Men frågan kvarstår ändå. Vem vill ta ett glas på ICA typ? Finns ju massvis av trevliga krogar liksom. För mig är matvarubutiken jag passerar nån gång i veckan då jag köper ngt snabbt. Inget ställe jag hänger på.
 
Jag är ganska övertygad om att @Tranan kan. Sen behöver man ofta handla ganska dyrt om man beställer på nätet. Min leverantör har 700 som gräns för att slippa betala en hundring i avgifter men å andra sidan, vad hindrar en från att storhandla varannan vecka och komplettera med saker som inte håller lika länge?
Nu var svaret inte till @Tranan .
Själv storhandlar jag var 3e, 4, vecka o inget där emellan.
Men frågan kvarstår ändå. Vem vill ta ett glas på ICA typ? Finns ju massvis av trevliga krogar liksom. För mig är matvarubutiken jag passerar nån gång i veckan då jag köper ngt snabbt. Inget ställe jag hänger på.
På ICA flygfyren i Norrtälje finns det café/restaurang där jag kan ta mig ett glas vin o kanske något att äta medans jag väntar på färdtjänsten.
 
Men frågan kvarstår ändå. Vem vill ta ett glas på ICA typ? Finns ju massvis av trevliga krogar liksom. För mig är matvarubutiken jag passerar nån gång i veckan då jag köper ngt snabbt. Inget ställe jag hänger på.
Det där tror jag beror lite på var man bor. Hade jag hängt i byn jag var uppvuxen i hade jag nog kunnat tänka mig det och mött någon gammal kompis/kompis förälder eller liknande. Sannolikheten är ju rätt stor att man känner någon som känner någon osv i såna små byar :p Mitt i smeten.. Kanske inte. Jag vet inte. Jag är ingen stadsmänniska men jag kan tänka mig att man uppskatta det om man saknar det sociala. Jag saknar lite social kontakt rent generellt så som omväxling kanske jag hade gjort det men inte jämt, sånt hinner jag inte. Det är därför jag beställer mat på nätet :)
 
Det där tror jag beror lite på var man bor. Hade jag hängt i byn jag var uppvuxen i hade jag nog kunnat tänka mig det och mött någon gammal kompis/kompis förälder eller liknande. Sannolikheten är ju rätt stor att man känner någon som känner någon osv i såna små byar :p Mitt i smeten.. Kanske inte. Jag vet inte. Jag är ingen stadsmänniska men jag kan tänka mig att man uppskatta det om man saknar det sociala. Jag saknar lite social kontakt rent generellt så som omväxling kanske jag hade gjort det men inte jämt, sånt hinner jag inte. Det är därför jag beställer mat på nätet :)

Ja sant! I mindre orter är nog ICA eller motsvarande en mötesplats! Här är det ett ställe man snabbt som fan passerar ;)
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 079
Senast: Barbabelle
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 872
Senast: SiZo
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 091
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 025
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp