Tranas virriga panna

Om man bor mitt i sthlm brukar man kunna få båda matvaror eller färdiglagad mat hemkörd.

Precis. Men å andra sidan, då kan man ju lika gärna gå ut och äta på något av de sjuttifemton haken runt hörnet! ;) Jag tror mer att detta med att hänga på lokala butiken är intressant för personer i glesbygd/småstad. Där blir butiken en mötesplats istället för en snabb passage.
 
Precis. Men å andra sidan, då kan man ju lika gärna gå ut och äta på något av de sjuttifemton haken runt hörnet! ;) Jag tror mer att detta med att hänga på lokala butiken är intressant för personer i glesbygd/småstad. Där blir butiken en mötesplats istället för en snabb passage.
Jag gissar att om det skulle hända så skulle de nog satsa på att marknadsföra sig som ett ställe dit man går för något lättare tilltugg och lite häng, om man vill så plockar de ihop en matkasse åt en medan man är där eller så går man dit enbart för stället. Ett ställe i anknytning till butiken men inte en butiksmiljö sas.

En variant skulle kunna vara att om man äter något man gillar så får man både receptet och ingredienserna att köpa med sig hem. Olika gästkockar olika veckor och med temakvällar.

"Mexikansk afton? Kom för lite fredagstacos medan vi plockar ihop er matkasse för er egen fiesta i helgen. Ta en margarita i baren medan du väntar." :idea:
 
I London, Canary Wharf finns det iaf en Champagne och Oyster bar om jag inte minns helt fel. Det kanske fanns någon blodig biff inblandad, minns inte den delen lika bra men....

Mitt i affären.
 
För min del ligger svårigheten i att skriva en komplett inköpslista. Även om jag har en lista med saker som behövs så dyker det ju upp saker i affären. Något extrapris. Något som glömts på listan.
 
nu har jag fått en idé!
En ny typ av mataffär.
En bar livs.
Kunden kommer in och sätter sig i baren.
Beställer drika och ger en lista på matvaror.
När listan är plockad så kan kunden avsluta sitt besök i baren och ta sin shopping hem.

Låter lite som "förr i tiden" :D

Själv beställer jag på internet och får det levererat till dörren! :angel:
 
Precis. Men å andra sidan, då kan man ju lika gärna gå ut och äta på något av de sjuttifemton haken runt hörnet! ;) Jag tror mer att detta med att hänga på lokala butiken är intressant för personer i glesbygd/småstad. Där blir butiken en mötesplats istället för en snabb passage.
Samtidigt som att här på glesbygden så är det många som inte har råd med den extra servicen.
En fördel är dock att det borde gå att göra en mycket kompakt butik när en inte ska ha folk springande i lagret.
 
Samtidigt som att här på glesbygden så är det många som inte har råd med den extra servicen.
En fördel är dock att det borde gå att göra en mycket kompakt butik när en inte ska ha folk springande i lagret.
Det är nog väldigt få som bor så till i glesbygd att de kan gå hem från jobbet och passera en affär på vägen, eller att de kan stanna till och ta en öl på puben medan någon packar påsen.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 079
Senast: Barbabelle
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 881
Senast: SiZo
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 093
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 026
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp