Bukefalos 28 år!

Trångbodd?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter och hänger en hel del på Blocket numera, ifall jag skulle hitta bra-att-ha-grejer. Grejer som bortskänkes är en sån sak jag håller ett öga på och nyligen dök det upp en vävstol som någon ger bort. Jag är lite sugen på den faktiskt. Damen som bodde här förut hade en vävstol i det rummet som jag numera har som gästrum. Hm, jag inser att jag inte kan ha rummet som både gästrum och vävstuga. Dessutom hade jag en tanke på att ordna med en liten fotostudio där så småningom. Så jag vet helt enkelt inte riktigt var jag skulle ställa en vävstol. Jag vet inte ens var jag ska ha min fåtölj och löpbandet. Först hade jag dem i rummet som tidigare var vardagsrum, men jag har konverterat rummet till matsal eftersom köksbordet passar så mycket bättre där än i köket. I gengäld har jag fått massor av golvyta ledigt i köket. Det är en yta jag än så länge inte lyckats fylla.

Ute vid ladan har jag en carport. Jag har alltid önskat mig en carport. Tyvärr är den här jätteliten. Jag tyckte den var i minsta laget för Toyotan, men nya bilen får jag i princip pressa in. Jag parkerade den där idag för första gången. Jag hade cirka 1 cm tillgodo på höger sida från backspegeln till stolparna vid väggen och kunde nätt och jämt ta mig ut på vänster sida. Sen fick inte hela bilen riktigt plats i hela sin längd, även om den nog skulle kunna köras fram ett par dm till när man plockat bort några smågrejer längst in.

20160930_174959_zps3ovdnoey.jpg~original


I den murade delen av ladan med vita putsade väggar, har det tidigare varit ett snickeri. Det är vad jag också använder den till. Samtidigt går jag och suktar efter att någon gång kunna skaffa höns och den delen av ladan skulle funka perfekt som hönshus. Hm, ett litet dilemma det där. Jag har funderat på om antingen snickeri eller hönshus skulle kunna vara i en annan del av ladan, men för hönsen är det svårt att ordna med fönster på ett annat ställe och för ett snickeri blir det svårt att ordna med värme, då det är ett oisolerat plankgolv och jag skulle också behöva resa isolerade väggar inne i ladan för att ordna ett varmare rum. Men jag vet inte hur jag ska hantera det kalla golvet.

Så det verkar väl inte bättre än att jag skulle bli tvungen att bygga nytt för hönsen den dagen jag har möjlighet att skaffa dem och att jag skulle behöva bygga en ny carport.

Hm, vilka i-landsproblem jag har.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp