Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag är livsless och när jag är uttråkad och gör för lite först och främst.Går det att få något grepp om vilka situationer som utlöser känsloätande?
Usch vad trist! Min rygg klarar inte heller av marklyft riktigt tyvärr, så jag vet allt för väl hur det känns. Hoppas att du repar dig snart!!Jag hade ett långt samtal med #Carl idag efter två uppvärmningsset marklyft. Vi kom överens om att jag inte kommer att träna på ett tag eftersom jag var dum nog att tro att jag kunde köra den övningen utan att smälla av ryggen. Det kunde jag inte, och kan nu inte ens stå eller gå utan får ligga i soffan.
Så himla dumt, för jag vet ju att det är en usel övning för mig med mina fysiska problem. Men jag skulle bara testa ett par reps...
Har haft uppehåll i styrketräningen för att jag födde barn och så vidare, så det här var bara mitt andra pass sen jag kom tillbaka
Brukar cykla minst två mil om dan hemma i vardagsrummet också men inte ens det kan jag göra nu![]()
Ingen erfarenhet tyvärr, men rent generellt skulle jag väl säga att all träning ger energi på ett eller annat sättJag ska på yoga för första gången imorgon. Har varit på klangmeditation på ett ställe i stan ett par gånger, och nu hade de tre gratis prova-på-pass så jag tänkte prova på yoga. Skulle vara lugn yoga, kallades yoga somatics och en annan kallades yoga nida. Någon som har erfarenhet av dessa typerna?
Är sjukskriven för depression sedan två månader tillbaka och försöker hitta något som får mig att må bättre, så tänkte testa om yoga kan hjälpa mig. Ska även börja simma igen då jag trivdes med det under höstterminen.
Försöker helt enkelt hitta träningsformer som ger energi. Någon som har tips på det?
Har häst så rider och grejar på en massa med honom också, och det får mig att må bra i stunden, men verkar inte vara tillräckligt..
Jag håller med @Sleepan i det hon skriver
Visst finns det ett tävlingsmoment i crossfit, men helt ärligt, jag känner att det framför allt handlar om att tävla mot sig själv. Att själv bli starkare/snabbare/effektivare eller kunna "skala" mindre. "Att skala" är att göra övningarna lättare än originalet, och det är en av grejerna som gör att man kan träna tillsammans trots att man är på olika nivåer. Det är till exempel väldigt få tjejer i min box som kan göra pull-ups utan hjälp. Då kan man alltså skala detta till att vara pullups med gummiband, eller hoppa från en låda. Liknande förenklingar finns för de flesta övningar och ja, folk skalar allt möjligt hela tiden och det är liksom inga konstigheter.
Stämningen även i "min" box är helt fantastisk, de allra flesta är helt normala människor som kör på sin nivå och man peppar varandra och det är så jäkla kul!! Och jag har aldrig känt mig så vältränad och stark som jag har gjort det senaste året, vad jag kan minnas. Jag har definitivt aldrig pressat mig själv så hårt vid träning som jag har gjort det senaste åretOch återigen, det är så himla kul!!
![]()
Testa!![]()
![]()
![]()
![]()
Alltså, ja och nej, typ.
I min box (och troligtvis alla andra också) är stämningen helt fantastisk. Man hejar, pushar och hjälper varandra och passen var så himla roliga!
Dock är jag en person som kan se ner ganska mycket på mig själv ibland, och kunde därför tycka att de work outs där man skulle bli klar så snabbt som möjligt var ganska jobbiga. Jag tyckte det var jobbigt att "vara sämst" och komma sist. Men jag vet ju att ingen annan såg det så, att jag var sämst, utan att det bara satt i mitt huvud.
Jag rekommenderar att prova, ge det en chans! Jag saknar det och hoppas att jag kommer börja igen i framtiden!
Jag är tveksam av precis samma anledning som du, samtidigt som jag blir lite smått avundsjuk när jag läser @Trollunge s lyriska inlägg efter sina passMen så har även jag (likt @Sleepan) lätt att klanka ner på mig själv, så det här med att tävla är inte alltid en bra idé för mig - även om det bara är med mig själv. Jag måste till exempel vara på rätt sorts humör för att gå på gruppträning, för att det inte ska bli en enda lång timme då jag bara tittar på alla andra och känner mig dålig när jag inte är snabbast/starkast.
Jag vet att det inte är någon annan som tänker på vad jag gör, och jag vet det inte alls är en sådan stämning i t.ex. en crossfit-box, men jag har helt enkelt inte den mentala styrkan att hantera mina egna negativa tankar när jag är på det humöret. Tror jag. Det + hur mycket dyrare det är än "vanlig" träning + hur pass långt bort min närmsta crossfit-box ligger utgör rätt stora hinder för att jag faktiskt ska ta mig för att testa på riktigt.
Men en dag ska jag prova! Ska bara jobba lite mer på min självkänsla och mitt självförtroende först...
Problemet är väl lite att det är svårt för mig att ta mig samman till att göra något, så behöver en nog just något som ger en lugn energi. Simning har en tydlig motivation, jag får sitta i bastun ett tag efteråt och bara slappna av. Yogans motivation är nog det meditativa i det, jag slappnar av för en stund och vården verkar anse att jag behöver just avslappning.Usch vad trist! Min rygg klarar inte heller av marklyft riktigt tyvärr, så jag vet allt för väl hur det känns. Hoppas att du repar dig snart!!
Ingen erfarenhet tyvärr, men rent generellt skulle jag väl säga att all träning ger energi på ett eller annat sättMen just simning och yoga kan i alla fall jag tycka är sådär skönt meditativt, det ger en lugn energi liksom, så jag tycker att det låter som att det skulle kunna vara jättebra komplement! Klättring tycker jag också om av den anledningen, men det är ju lite besvärligare att få ihop rent logistiskt kanske...
Kanske får kolla in armpasset då @Kiwifrukt om jag vill ha en rejäl utmaning. Har hittills bara kört helkroppsprogram på 30-dagarsutmaningen. Kul att du gillade appen iallafall, tycker stretchprogrammet är jätteskönt.