Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på lokala gymmet idag. Jag vet att fria vikter inte är deras prio, men det var rätt dåligt. :( Fick gjort böj, militärpress och skivstångsrodd i alla fall. Skulle egentligen marklyfta men det fanns ingen vad-det-nu-heter-som-man-använder-för-att-lyfta-stången-så-man-kan-lasta-på-vikter och jag kan (läs: ids) inte slita av mig ryggen för att lasta totalt 100 kg.

Ska kolla in ett annat gym imorgon och se om jag kan riva av ett markpass där. :up:

Sitter på tåget hem. Fick inte någon plats på spinningen idag så gick på woden istället, uuuuh det var det värsta passet på länge! Värsta som i jobbigaste. Jobbigt som att jag ville gråta en skvätt sista varvet. Haha usch :cry::arghh::rofl:

Ok beskåda hemskheten:
Lag om 3 där alla jobbar totalt 3 min med vardera
60 sek burpees
60 sek wallballs
60 sek box jumpover
Minut 4 vilar alla 60 sek
5 varv

Pust! :p

Sitter på tåget hem. Fick inte någon plats på spinningen idag så gick på woden istället, uuuuh det var det värsta passet på länge! Värsta som i jobbigaste. Jobbigt som att jag ville gråta en skvätt sista varvet. Haha usch :cry::arghh::rofl:

Ok beskåda hemskheten:
60 sek burpees
60 sek wallballs
60 sek box jumpover
5 varv

O_o

Vila igår, det var nog välbehövligt. Idag blev det ett ganska lätt pass för jag kände mig trött och seg (behöver sova-trött) men det var skönt ändå. Imorgon är sista dagen så då ska vi se om vi kan köra lite mer ordentligt :D

Jag är helt klart sugen på att skaffa kort så fort jag får intyg på att jag pluggar så jag kan få rabatt. Funderar på om jag ska teckna på det gym jag varit på nu eller prova något annat först :confused: Jag trivs liksom, tror jag :D

I dag var första dagen som jag var konstant sugen/hungrig i år trots att jag åt ordentligt.
Men det är bara att bita i hop. Jag har motionerat 8/9 dgr 2018.
Nu ikväll packade jag och provade vilka kläder jag skulle ha. Även fast jag vet att jag har gått upp i vikt så får jag ångest när kläder som har suttit bekvämt sitter åt. Min utmaning är att inte låta paniken styra utan fortsätta att äta och motionera på ett sätt som jag kan fortsätta med. Jag tänker inte ställa mig på vågen på ngr veckor för det pepprar också paniken.
Jag har bestämt att jag ska njuta av helgen vilket innebär att jag kommer äta av det som bjuds i normal mängd.
Har ni i övrigt tips som underlättar lagomtänket?

Ok beskåda hemskheten:
60 sek burpees
60 sek wallballs
60 sek box jumpover
5 varv

Fy fan!
Ibland saknar jag crossfit - ibland not so much :p
Imorn är tanken gym på jobbet innan vi börjar, ihop med kollega :)

Ok beskåda hemskheten:
60 sek burpees
60 sek wallballs
60 sek box jumpover
5 varv

Det sved inte i benen eller så va? :D

Jag måste tyvärr göra er (och Carl!) besvikna idag, ingen träning... Luften gick ur mig. Tiden sprang iväg litegrann för jag var tvungen att greja lite med bilen, jag var dessutom väldigt hungrig och på köpet är det nästan 10 minusgrader ute vilket gör att jag är måttligt sugen på att klä på mig massor med kläder och gå ut till min plågsamt kalla skivstång... O_o Så jag har ätit middag, läst på Buke och provat en ny glassmak. Oh well. Kanske ger mig själv en kort yogastund nu innan läggdags men ingen träning i alla fall. Så kan det gå! Tack till alla som peppade och gillade mitt inlägg ;)

Okej, påminn mig om att aldrig mer försöka mig på att gå på pass i januari! Jag hade bokat in mig på ett HIIT-pass med kettlebells idag, men såhär i efterhand fattar jag inte hur jag tänkte... Det var ungefär 4 gånger så mycket folk som vanligt som stod och hängde på låset till studion, och när alla väl klämt in sig så var de enda kettlebells som fanns kvar 4 kg. Jag insåg snabbt att jag förmodligen skulle få ut mer av ett pass i egen regi, så jag vände i dörren faktiskt.

Sedan följde mitt mest ostrukturerade träningspass någonsin :laugh: Det var svinmycket folk även på de avdelningar som brukar vara rätt tomma, så det blev en jäkla hittepåblandning av det som råkade vara ledigt just då helt enkelt. Lite benpress, lite abductor, lite assisterade pull ups och så avslutade jag med medball slams samt Tabata-burpees (20 sek burpees, 10 sek vila, 20 sek burpees, 10 vila... och så fortsatte jag så i 5 minuter).

Oh well, bättre lycka nästa gång! (= imorgon)

Jag måste tyvärr göra er (och Carl!) besvikna idag, ingen träning... Luften gick ur mig. Tiden sprang iväg litegrann för jag var tvungen att greja lite med bilen, jag var dessutom väldigt hungrig och på köpet är det nästan 10 minusgrader ute vilket gör att jag är måttligt sugen på att klä på mig massor med kläder och gå ut till min plågsamt kalla skivstång... O_o Så jag har ätit middag, läst på Buke och provat en ny glassmak. Oh well. Kanske ger mig själv en kort yogastund nu innan läggdags men ingen träning i alla fall. Så kan det gå! Tack till alla som peppade och gillade mitt inlägg ;)

#carlsaysthatyogacounts

Herregud, jag tycker det är illa nog att pallra mig ut i +2 grader för att knata bort till det uppvärmda gymmet 400 m bort! Jag är helt övertygad om att Carl förlåter dig :) Tack för glassuget förresten, nu måste jag nog gå och rota i frysen jag med tror jag visst!

Jag har jättesvårt för armhävningar, så har du inte problem med det tycker nog inte du att det var lika jobbigt. Men för mig är armhävningar döden. :p

Ja armhävningar är döden nu när jag inte var igång på ett tag så har jag fått köra armhävningar med lutning d.v.s. att hålla händerna på soffkanten och stå lutad mot det för att avlasta kroppen lite men det har iallafall blivit bättre rent generellt sen jag läste på om tekniken för armhävningar. Och har läst att man aldrig ska göra det på knäna för då bygger man inte styrkan rätt, då är det bättre att göra på tå fast med lutning. Står såhär fast mot soffan då istället:

2014-09-09-16.00.23.jpg

#carlsaysthatyogacounts

Herregud, jag tycker det är illa nog att pallra mig ut i +2 grader för att knata bort till det uppvärmda gymmet 400 m bort! Jag är helt övertygad om att Carl förlåter dig :) Tack för glassuget förresten, nu måste jag nog gå och rota i frysen jag med tror jag visst!

Tur! :D Men jag mini-tränade faktiskt lite ändå: en superliten cirkel med tre varv av åtta repetitioner vardera - utfallsgång, knäböj, bulgariska utfall. Bara med kroppsvikt i vardagsrummet. Alltid något! Och det känns faktiskt lite i benen :o

Promenad gjord :) Plockade bort julen och var avundsjuk medan maken åkte till gymmet förut :cautious: Jaja, ridning och promenad blev det iallafall som planerat idag, tänker inte träna pga förkylningen riktigt än.

Ja armhävningar är döden nu när jag inte var igång på ett tag så har jag fått köra armhävningar med lutning d.v.s. att hålla händerna på soffkanten och stå lutad mot det för att avlasta kroppen lite men det har iallafall blivit bättre rent generellt sen jag läste på om tekniken för armhävningar. Och har läst att man aldrig ska göra det på knäna för då bygger man inte styrkan rätt, då är det bättre att göra på tå fast med lutning. Står såhär fast mot soffan då istället:

2014-09-09-16.00.23.jpg

Jag har aldrig kunnat göra en armhävning på knä, så just det har jag aldrig haft problem med. Men det är väl också det enda. :rofl:

:p

Fy fan!
Ibland saknar jag crossfit - ibland not so much :p
Imorn är tanken gym på jobbet innan vi börjar, ihop med kollega :)

Haha, I hear ya :cautious:

Det sved inte i benen eller så va? :D

Mm sved i benen, trött i axlar och armar, men för mig är det nästan alltid flåset som är värst ändå!

Okej, påminn mig om att aldrig mer försöka mig på att gå på pass i januari! Jag hade bokat in mig på ett HIIT-pass med kettlebells idag, men såhär i efterhand fattar jag inte hur jag tänkte... Det var ungefär 4 gånger så mycket folk som vanligt som stod och hängde på låset till studion, och när alla väl klämt in sig så var de enda kettlebells som fanns kvar 4 kg. Jag insåg snabbt att jag förmodligen skulle få ut mer av ett pass i egen regi, så jag vände i dörren faktiskt.

Sedan följde mitt mest ostrukturerade träningspass någonsin :laugh: Det var svinmycket folk även på de avdelningar som brukar vara rätt tomma, så det blev en jäkla hittepåblandning av det som råkade vara ledigt just då helt enkelt. Lite benpress, lite abductor, lite assisterade pull ups och så avslutade jag med medball slams samt Tabata-burpees (20 sek burpees, 10 sek vila, 20 sek burpees, 10 vila... och så fortsatte jag så i 5 minuter).

Oh well, bättre lycka nästa gång! (= imorgon)

Haha men usch vad jobbigt med så mycket folk! Jättekul att folk är taggade på att träna men det är ju drygt när det påverkar ens egen träning... Jag hade nog också vänt i dörren på att sånt pass. Men är det inte konstigt att de tar in så mycket folk på ett pass att inte utrustning räcker till och det blir supertrångt? De har väl nåt maxantal?

Tur! :D Men jag mini-tränade faktiskt lite ändå: en superliten cirkel med tre varv av åtta repetitioner vardera - utfallsgång, knäböj, bulgariska utfall. Bara med kroppsvikt i vardagsrummet. Alltid något! Och det känns faktiskt lite i benen :o

Men då så :up: Skulle också haft mycket svårt att motivera mig att gå ut i 10 minus för att träna! :eek:

Sovit dåligt i natt pga snarkande make och snarkande dotter som vevat och slagit mig i huvudet i sömnen så jag vaknar varje gång. Dottern alltså, inte maken, honom jagade ut till dotterns säng :p
14 minusgrader här idag. Ska klä mig varmt och ta med båda hästarna och hunden på en liten ridtur i skogen sen på min lunch. Ikväll blir det troligen promenad. Började känna av halsen i natt så det blir antagligen ingen träning alls den här veckan :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 759
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 167
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur