Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förra veckan
Måndag: nyårsdagen - full misär och massor av vila :D
Tisdag: promenad, indoor walking och innebandy.
Onsdag: Yoga
Torsdag: Yoga
Fredag: Ridning
Lördag: Yoga
Söndag: Innebandy

Mest aktiva veckan på länge, även om det varit mycket lugna aktiviteter i och med yogan.

Idag blir det yoga & "inspiration med tränare" på Friskis. :D

Bra ridpass på lunchen! Skönt med sol och frisk luft :) Men jag och hästen missbedömde lite och han trampade utanför vägkanten och vi kanade ner i diket som är rätt djupt! Bara is allt så broddarna tog inte när det blev så brant :nailbiting: Var helt säker på att han skulle hamna på sidan och jag skulle få honom över mig, men han fick fäste och tog oss upp på andra sidan. Han var inte så brydd för han tog till och med en tugga av en buske under tiden han fann fotfäste :p Han trampade sönder ena bootset men såg inga skador så vi fortsatte hemåt. Lite läskigt men han är en klippa och fixar det mesta min lilla häst som tur är :love:

En timme ridning och 20 minuter tömkörning med shettisen blev det idag. Ville prova om han fattade även när vi var själva. Barnen hängde hos mig precis då så flickan kunde vara lite draghjälp vid huvudet och det gick bra.

Jag har gymmat idag! Själv! :eek::bump: Gick dit en tid när det borde ha varit tomt, hade tänkt kika på maskinerna i källaren ordentligt och prova några. Dock var det folk lite överallt och jag hittade liksom inget hörn där jag kunde vara ifred, så jag höll nästan på att gå hem igen pga ångest :cautious: kom på att det finns kettlebells på markplan, dock var det folk där också... hittade räddningen vid löpbanden, en äldre herre och i övrigt helt tomt. "En sån där får jag igång" tänkte jag och sen sprang jag en kvart. Har inte sprungit/konditionstränat sen december -15 så är lite imponerad av mig själv ärligt talat :p

Efter det hade ångestnivån sjunkit avsevärt och jag vågade mig till kettelbell-delen, körde lite bålstyrka på mattan tills alla hade gått :D och då vågade jag prova både svingar och knäböj med stående rodd :banana:är så jäkla stolt! 3x12 av båda, med en 8kg KB. Det hade nog gått med en tyngre, men det var skönt att få prova och hitta nån slags teknik utan att det blev så tungt. Är så äckligt stolt över mig själv :D

Jag har gymmat idag! Själv! :eek::bump: Gick dit en tid när det borde ha varit tomt, hade tänkt kika på maskinerna i källaren ordentligt och prova några. Dock var det folk lite överallt och jag hittade liksom inget hörn där jag kunde vara ifred, så jag höll nästan på att gå hem igen pga ångest :cautious: kom på att det finns kettlebells på markplan, dock var det folk där också... hittade räddningen vid löpbanden, en äldre herre och i övrigt helt tomt. "En sån där får jag igång" tänkte jag och sen sprang jag en kvart. Har inte sprungit/konditionstränat sen december -15 så är lite imponerad av mig själv ärligt talat :p

Efter det hade ångestnivån sjunkit avsevärt och jag vågade mig till kettelbell-delen, körde lite bålstyrka på mattan tills alla hade gått :D och då vågade jag prova både svingar och knäböj med stående rodd :banana:är så jäkla stolt! 3x12 av båda, med en 8kg KB. Det hade nog gått med en tyngre, men det var skönt att få prova och hitta nån slags teknik utan att det blev så tungt. Är så äckligt stolt över mig själv :D
Men gud vad kul! Och starkt (i dubbel bemärkelse)! Heja dig :banana:

Kikar in en snabbis, jösses vad ni tränar :D Jag har också tränat, både styrketräning och löpning i helgen. Kommer inte ens ihåg när jag skrev sist? Men har hållit igång rätt hyfsat tycker jag. Idag var jag tillbaka på jobbet efter 16 dagars semester, är SÅ trött :crazy::laugh: lite yoga bara och sen ska jag banne mig hoppa i säng.

Planen för veckan är styrketräning imorgon efter jobbet, springa mitt på dagen på torsdag (friskvårdstimme), rida på fredag och styrketräna någon mer gång i helgen. Sen lite yoga hoppas jag. Har dragit ner på ambitionerna litegrann, har ju så mycket jag vill göra... :p Och jag vill göra plats för yogan vilket gör att tre pass styrketräning/löpning per vecka får räcka. Det är ju inte lite egentligen :)

HerreGUD vad jag äter... :crazy: Är ju på besök norröver och vartenda stället vi besöker, och det är rätt många, bjuder på mat och fika. Sen vill syskonbarnen ha filmkväll med allehanda tillbehör på kvällarna. Vojne vojne... :D Aja, det är bara att ta igen det, eller rättare sagt inte :angel:, nästa vecka.

Träningen ska bli av som vanligt i alla fall, för passande nog hade det lokala gymmet en kampanj med tio dagars gratis träning. :up: Ska dit imorgon förmiddag tänkte jag och köra lite böj, militärpress och marklyft.

Just det, jag skaffade så kallat "kommun-kort" idag på Friskis och Svettis. I Ängelholm innebär det att jag för 200 kronor får ett årskort på Friskis där jag får lov att träna på tisdagar, både pass och gym, samt gym söndagar. Planen är att gå på spinning på tisdagarna som, lite försäsongsträning för cyklingen. Men det verkar som fler vill gå på den där tisdagsspinningen så jag får nog vara i god tid med bokningen. Väldigt god tid..:cautious: Imorgon är jag köplats 18 så jag är också inbokad på ett pass i boxen så får gissningsvis gå på det istället, men inte fy skam det heller för all del :p

HerreGUD vad jag äter... :crazy: Är ju på besök norröver och vartenda stället vi besöker, och det är rätt många, bjuder på mat och fika. Sen vill syskonbarnen ha filmkväll med allehanda tillbehör på kvällarna. Vojne vojne... :D Aja, det är bara att ta igen det, eller rättare sagt inte :angel:, nästa vecka.

Träningen ska bli av som vanligt i alla fall, för passande nog hade det lokala gymmet en kampanj med tio dagars gratis träning. :up: Ska dit imorgon förmiddag tänkte jag och köra lite böj, militärpress och marklyft.

Kommer bli bra tryck på gymet :D

Just det, jag skaffade så kallat "kommun-kort" idag på Friskis och Svettis. I Ängelholm innebär det att jag för 200 kronor får ett årskort på Friskis där jag får lov att träna på tisdagar, både pass och gym, samt gym söndagar. Planen är att gå på spinning på tisdagarna som, lite försäsongsträning för cyklingen. Men det verkar som fler vill gå på den där tisdagsspinningen så jag får nog vara i god tid med bokningen. Väldigt god tid..:cautious: Imorgon är jag köplats 18 så jag är också inbokad på ett pass i boxen så får gissningsvis gå på det istället, men inte fy skam det heller för all del :p

Mitt rekord är att få plats på ett pass från köplats 60-nånting (på ett pass med totalt 39 platser). Från köplats 18 hade jag i princip räknat med att kunna gå. :D

Dagens pass på Friskis var riktigt bra! Gillar tränaren skarpt! :)

Uppvärmning på Assault Bike (wääh!), sen frontböj först med kettlebell och sedan med stång. Vi skulle nå upp till dagens tyngsta femma och jag kom till 40 kg innan jag la ner. Lyfte 40x5 två gånger. Tillräckligt tungt :p

Avslutade sen med AMRAP med 5 burpee over box, 10 kettlebellswings, 15 situps och 20 airsquats - i tio min.
Tydligt att hon är crossfitare som håller i det :D :p

Har nu skött maten en hel vecka utan fusk dessutom. Heja mig! :p

Sovit apdåligt idag.. så gick upp tidigare och lunchade med pappa :) Sen ut till pålle som hade en liten mongomåndag.. :angel: :p Men var fin att rida så han gottgjorde det! :love:

Sen var det FOTBOLL innan ikväll! :D Vårsäsongen är igång! Nu jäklar laddar vi för div 3!
Ingen mjukstart här inte, fullt ös med konditionsövningar både med och utan boll, lite passningsövningar och så lite mer kondition.. ;) Nu ska jag krascha i säng och jag tänkte sova till klockan ringer! :p

Woop woop!

Fy va tråkig den här förkylningen är :yuck: Är pigg men väldigt snorig. Både ögonen och näsan rann igår när jag var ute och gick. Hoppas det vänder snart.

Idag ska jag rida unghästen på lunchen och ikväll blir det promenad med vovven. Ska sköta maten bättre idag och inte moläta digestivekex en timme innan middagen :angel: Maken tänkte åka och träna och skulle tro att en eller båda barnen vill med honom. Jag ska passa på att börja plocka bort julen och sätta upp nya gardiner under tiden.

Idag blev det en promenad på 70 minuter med ponny. Lilleman vilar och smälter det nya med tömkörningen som han fått lära sig i helgen. Just nu sitter jag hemma hos föräldrarna för att kidnappa deras dator för jobbsök (Word funkar inte på min), funderar på att köra corepasset sen. Har fortfarande SJUK träningsvärk efter armpasset i söndags. Men vill ju samtidigt gärna slippa berätta för #carl att jag fuskat. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 112
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 154
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
112 662
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 629
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈