Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aktiv dag på mitt håll också - storstädning följt av flera timmar i stallet. Det blev dressyrpass på fin häst som var spänd som en fjäder p.g.a storm och spöregn, men lika glad var jag för det! Kommer att kännas rejält i mag & ryggmuskler imorgon dock, jösses vad laddad han var! Efter detta ägnade jag en halvtimme åt att packa 20 hönät fulla, även det kändes rejält i ryggmusklerna. Men det är underbart med den sortens träning och muskeltrötthet tycker jag! :)

Kommande träningsvecka hoppas jag blir ungefär såhär:

Måndag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Tisdag: 6 km transportpromenad + HIIT-pass på gymmet.
Onsdag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Torsdag: 6 km transportpromenad + styrketräning överkropp på gymmet.
Fredag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Lördag: Ridning + stalljobb.
Söndag: Vila.

Nu ska jag sova som man bara gör efter en lång dag med mycket frisk luft och motion! :love:

Jag summerar förra veckan också.
Måndag - utmaningen, core.
Tisdag - utmaningen, ben.
Onsdag - utmaningen.
Torsdag - vila.
Fredag - en timme promenad med stora, en halvtimme promenad med shettisen och utmaningen.
Lördag - en timme ridning, utmaningen. Medryttarna ridit shettisen.
Söndag - en timme ridning, en halvtimme tömkörning och utmaningen.

Jag är jättenöjd med att jag höll i min egen träning även om det var jobb vissa dagar. Även nöjd med att vi tillsammans lyckades få till lillemans tre pass/vecka trots inledningen på veckan (snö/smältande snö som blev svallis i kombination med jobb för mig). Stora blev egentligen för lite, men av ovan nämnda anledningar var det svårt att få till.

Hur tänker ni kring vilodagar? Jag har ju egentligen aldrig tränat, så mina "vilodagar" har ju sammanfallit med hästens, vilket är en till två gånger i veckan. Men nu kör jag ju den där utmaningen, och det börjar bli kämpiga övningar nu. Vissa dagar är inplanerade vilodagar i appen. Hade ni vilat helt (vi kan ju räkna bort stallet kanske) eller hade ni kört något annat? Corepasset? Promenad?

Fem ridpass, två styrkepass och ett långpass löpning blev förra veckans träning. Helgen har varit katastrof mätmässigt.... För mycket dålig mat och för mycket godsaker.

Idag har hästarna vilodag men jag ska springa intervaller på bandet tänkte jag. Maken får ta vovvepromenaden :) Ska göra mina rörlighetsövningar som uppvärmning. Gjorde dom tre ggr förra veckan, det är bättre än ingen gång!

Hur tänker ni kring vilodagar? Jag har ju egentligen aldrig tränat, så mina "vilodagar" har ju sammanfallit med hästens, vilket är en till två gånger i veckan. Men nu kör jag ju den där utmaningen, och det börjar bli kämpiga övningar nu. Vissa dagar är inplanerade vilodagar i appen. Hade ni vilat helt (vi kan ju räkna bort stallet kanske) eller hade ni kört något annat? Corepasset? Promenad?

Jag har ytterst sällan vila helt och hållet. Tränar jag inte så kanske jag rider och/eller promenerar den dagen istället. Ofta gör jag ju flera saker samma dag. Så jag gör mer eller mindre aldrig ingenting någon dag.

Jag har ytterst sällan vila helt och hållet. Tränar jag inte så kanske jag rider och/eller promenerar den dagen istället. Ofta gör jag ju flera saker samma dag. Så jag gör mer eller mindre aldrig ingenting någon dag.

Det är lite så jag tänker också. Nu är ju tid det minsta problemet för mig just för tillfället, gissar att det är en annan femma om man ska pussla med en massa grejer och helt enkelt får välja bort träning vissa dagar för att det inte går ihop. Har man djur (du har ju dessutom hund) kan man ju inte bara strunta i dem heller och vilar hästen innebär det ju mer tid att göra något helt annat.

Veckan inledd med att först promenera 70 minuter med stora ponnyn (gissa hur tacksamt det var att jag inte satt på, för att det ösregnade och jag inte ville blöta ner utrustningen, när två älgar galopperade upp på vägen typ 50 meter ifrån oss? :eek:) och därefter 30 minuter promenad med den lille.

Körde sen corepasset när jag kom in, vilodag i utmaningen idag.

Rörde på mig en del igår när jag tänker efter. Julgransskakning med barnen där jag var med och dansade, red båda hästarna och avslutade dagen med ett styrkepass hemma. Men matvalen och godsakerna var inte bra :p

Shit pommes frites! Min mage värker, fast på ett bra sätt - träningsvärk here we come.
Använde magstödet och nog därför det känns lite extra.
Har bestämt mig för att ge den här 30-dagars utmaningen en chans till, förra gången kom jag till ca 15 dagen, nu ska jag banne mig klara alla...
ab-challenge.jpg

Vilodag från träningen både igår och idag. Gjorde massa andra grejer igår och idag var sambon hemma sjuk så vi låg länge i sängen och åt sen lång frukost framför tv:n o sen var det dags för mig att sticka iväg för kvällsjobb :angel: Det var mysigt iaf :p

Imorgon satsar jag på spinning igen! :bump:

Nacken känns så gott som bra idag, så planen var att träna men på grund av makens schema (och ingen förskola för avkomman) blev det inte av. Hann ut på en kort promenad ikväll i alla fall, så mina 10 000 steg är inkasserade.

Imorgon blir det däremot gym, så även onsdag och fredag. Inte optimalt med pass två dagar på raken, men maken jobbar i helgen så det blir ingen träning då (annat än familjepasset på Friskis, för dottern vill absolut gå igen :meh: ).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 781
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 171
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka