Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gölle. :love:

Det har varit jättebra, faktiskt! Intensivt, SÅ många människor, fullkomligt superkrånglig byggnad att hitta i :D och allt är ju bara nytt, nytt, nytt. Men det känns så rätt ändå och jag är SÅ himla glad och stolt över att jag lyckades få den här tjänsten. :bump:
Det ska du verkligen vara!

Jag tar ett nytt tag här. Skaffade månadskort på badhuset igår och tyckte det var riktigt roligt. Mer simning ska det allt bli :D

Planer för veckan:
Söndag: Simning
Måndag: Promenad, styrkeövningar
Tisdag: Same as above
Onsdag: Simning
Torsdag: Gym ev Hiit, styrkeövningar
Fredag: Ev body balance, annars bara simning
Lördag: Promenad, styrkeövningar
Söndag: Simning

Får väl se hur länge jag håller ut den här gången :angel:

Tror jag ska göra som @Sasse och göra en liten veckoplan. Kommer inte kunna köra mitt vanliga program sådär rakt av så jag tror att det helt enkelt får vila en vecka och så gör jag annat.

Måndag: Transportpromenad, ca 5 km.
Tisdag: PT-pass med fokus på olympiska lyft. Transportpromenad, ca 5 km.
Onsdag: Reser till Sthlm, lär bara bli promenerande.
Torsdag: Något sorts pass på hotellets gym före frukost, lär inte bli särskilt tungt. Åker hem från Sthlm och är hemma kanske vid sju.
Fredag: Ordentligt pass på gymmet, förhoppningsvis på morgonen. Transportpromenad, ca 5 km.
Lördag: Mannen är bortrest, så jag och avkomman ska kanske på Friskis. I övrigt blir det nog en lugn dag, vi brukar ta det chill på lördagar.
Söndag: Här blir det åtminstone en 3-4 km transportpromenad plus 45 minuter dans med avkomman.

Här började det snöa igen när jag körde från jobbet igår. :wtf: Och nu ligger skiten här igen, blir så besviken och frustrerad när jag äntligen hade kommit igång med hästarna efter förra rundan. Broddarna var dessutom slut i affären, så jag är ofrivilligt strandsatt hemma.

Körde i alla fall det pass på utmaningen som jag egentligen skulle kört i torsdags, men hoppade på grund av känning i halsen. Två dagar off är kanske inte hela världen.

Hur funkar Buke för er när ni sitter på mobilen? Mitt tangentbord blev jättekonstigt häromdan, och det är verkligen bara på Buke? Sms och Facebook/andra sidor funkar precis som vanligt, så det verkar inte vara telefonen i sig?

Kall ridtur i skogen gjord med dottern och båda hästarna :) Kompisen följde med och gick med sin unghäst. Hunden var också med så nu behöver jag bara ut och ge hästarna kvällshö ikväll.

Just nu övar jag på att inte göra så mycket alls. Maken är iväg en sväng och jag har inte planerat något mer idag och det känns ovant. Direkt började jag tänka att jag kan städa, göra granola, jobba, vika tvätt och annat. Men inget av det behövs egentligen just nu så jag försöker bara sitta i fåtöljen och dricka kaffe vid tvn och ta det lugnt medan barnen också tar det lugnt. Det är så typiskt mig att jag hela tiden måste göra nåt. Väldigt sällan jag bara sitter i soffan innan kl 21....

Hur funkar Buke för er när ni sitter på mobilen? Mitt tangentbord blev jättekonstigt häromdan, och det är verkligen bara på Buke? Sms och Facebook/andra sidor funkar precis som vanligt, så det verkar inte vara telefonen i sig?
Nån gång i bland ballar det ur när jag använder Buke, men det var rätt länge sen nu... Jag tycker Chrome är bäst både för dator och telefon, upplever att jag haft mycket mer problem med andra webbläsare, men det kanske du redan använder?
Kall ridtur i skogen gjord med dottern och båda hästarna :) Kompisen följde med och gick med sin unghäst. Hunden var också med så nu behöver jag bara ut och ge hästarna kvällshö ikväll.

Just nu övar jag på att inte göra så mycket alls. Maken är iväg en sväng och jag har inte planerat något mer idag och det känns ovant. Direkt började jag tänka att jag kan städa, göra granola, jobba, vika tvätt och annat. Men inget av det behövs egentligen just nu så jag försöker bara sitta i fåtöljen och dricka kaffe vid tvn och ta det lugnt medan barnen också tar det lugnt. Det är så typiskt mig att jag hela tiden måste göra nåt. Väldigt sällan jag bara sitter i soffan innan kl 21....
Det låter definitivt som att du kan behöva träna på att ta det lugnt! Njut av faktumet att det är helg och att du inte behöver göra någonting ifall du inte vill, jag älskar att riktigt gotta ner mig i den känslan (och i soffan)! :D

Jag var uppe i ottan för att hinna med en stalltur innan ägaren skulle iväg och jobba. Det blev ett roligt och svettigt dressyrpass på en pålle som var lite mindre laddad idag än han var förra veckan, vilket hjälpte en del :p Åh vad jag älskar hästar!

Nu blir det rödvin, choklad och soffläge resten av dagen! :)

Jag har haft det lugnt på träningsfronten de senaste tio dagarna. Jag har inte ens yogat. Istället har jag haft avtackning, avslut, överlämning och kontorstömning på jobbet, avskedsfest, packat ihop hela lägenheten, kört mig och det jag fick plats med i bilen 40 mil och flyttat in hos mamma. Och börjat nytt jobb. :D

Så nu ska jag väl försöka hitta nån slags rutin i den nygamla stan, även om jag inte riktigt landat än. Landar gör jag nog inte förrän jag får min egen lägenhet om två månader, men till dess kan jag ju inte göra ingenting... idag joggade jag lite försiktigt och imorgon funderar jag på att ge mig ut och kasa runt på lite skidor. Eller ta ett pass på Friskis... jag borde kanske göra en plan eftersom jag inte kan lita på motivationen...

Söndagmorgon spenderar jag här.. Ensam på mitt lilla gym.. :D
Jobbat i natt så detta är avslutningen innan jag ska hem och krascha i säng!

Bifogade filer

• IMG_20180204_060030.webp
    IMG_20180204_060030.webp
    188 KB · Visningar: 22
Inte alltid tangentbordet alls behagar dyka upp när jag vill skriva på buke i mobilen, så nåt krångel verkar det ju vara.

Tränandet går lite trögt av flera anledningar, men idag ska jag till en kompis för en gemensam träningsrunda och semlor. Draghjälp är bra! I helgen ska jag träffa mina systrar, förhoppningsvis vill en av dem hänga med på en springtur.
Plan för veckan är att åka skidor några kvällar. Blir det hysteriskt kallt får jag gå till simhallen istället.

Åh... Jag var så nöjd med att ha ordnat så jag kunde träna idag genom att sno med svägerskan på gymmet och lämna avkomman med svågern, och så är avkommans ena kusin sjuk. :(

Aja, den här veckan blev som den blev vad gäller träning, ibland kör allt bara ihop sig. Ännu en påminnelse om varför jag gärna tränar det första jag gör på morgonen, för då hinner inget komma i vägen. :D

Jäklar vad dagens pass var grisigt. Jag har inte svettats så sen gympan i skolan. Nu är det plusgrader här, hoppas det smälter undan kvickt så jag kan komma ut med hästarna.

Blev bara ett träningspass den här veckan, dock har vi fått nästan 50 cm snö i helgen och jag har haft arbetspass med växling = 30-40 minuter med spett och sop för att komma iväg på morgonen :p har sån där mysig träningsvärk som kommer av att ha använt hela kroppen. Ikväll ska jag försöka få plats på yinyogan, min stela axel och höft har blivit mindre stela och mer onda sen jag började träna, är rätt säker på att det är pga att det stela tvingas att mjukna och är inte orolig, men tror lite yoga kommer göra gott. Tänker på min kropp som en gammal rostig maskin som nu sakta vevas igång :D

Blir två vilodagar för mig nu lördag och söndag vilket gör att veckan kommer sluta på 5 pass. 3 x crossfit, ett spinning-pass och lite yoga, totalt 5 h 30 min :)
Ska försöka vila upp mig och få tillräckligt med sömn inatt så kör jag ett pass imorgon efter jobbet!

Jag har också lite sådan där mysig helkroppsträningsvärk idag :love: Mår dock inte särskilt bra utöver det, så det är en väldigt lugn dag med lite för mycket socker och lite för många vilostunder. Men jag hade ju siktet inställt på en lugn helg, så...

Veckan landade på två träningspass, och det är jag både nöjd och missnöjd med. Missnöjd eftersom det inte alls var så det var tänkt, men nöjd med att jag ändå tog mig iväg och gjorde någonting under veckan när jag mådde som jag mådde. Jag vet inte riktigt vad jag ska våga ha för förhoppningar för veckan som kommer, men i den bästa av världar får jag till följande:

Måndag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Tisdag: 6 km transportpromenad, överkroppspass på gymmet.
Onsdag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Torsdag: 6 km transportpromenad, benpass på gymmet.
Fredag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Lördag: Spinning.
Söndag: Vila.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 793
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 171
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka