Jag har ägnat dagens mycket sena lunchrast (är ensam på kontoret idag) åt att läsa igenom gamla beach-trådar från 2014, och kan ju bara konstatera att jag har lärt mig så fruktansvärt mycket om både mig själv och träning sedan dess. Jösses vilken okunnig, osäker, kroppsfixerad typ jag var på den tiden! Och vilka jobbiga tankar jag gick runt med! Och gud vad jag hängde på löpband hela tiden, det har jag inte alls något minne av!
Det var mycket nyttig läsning - jag har visst kommit ganska långt i min fysiska och psykiska utveckling på 3-4 år

Och jäklar vilken aktivitet det var i tråden dåförtiden, jag tror vi snittade tre sidor om dagen!

Jag kan sakna den tiden faktiskt, på många sätt, även om jag inte saknar den person jag var då.
Läsningen fick mig också att inse att jag nog vill prova något nytt i träningsväg snart. Jag saknar glöden och glädjen jag verkade ha så gott om på den tiden (vilket alltså var den tiden då jag nyligen upptäckt att gymträning faktiskt kunde vara kul). Styrketräningen just nu känns väl helt okej kul, men jag har tappat gnistan lite och skulle vilja ha mer av ett sammanhang med träningen. Just nu är det liksom mest bara me, myself and I som drar i det och det känns inte riktigt tillräckligt. Tidigare har jag löst detta genom att ta ett par PT-pass för att få lite ny inspiration & motivation, men det känns inte som att det skulle räcka den här gången.
Nu har jag i och för sig kommit igång bra med ridningen, och det lär bara bli bättre framöver, men jag känner ändå att det saknas något… Jag vill träna på ett sätt som gör att det inte bara är jag och mina “ja, jag borde väl”, “det säkert blir kul när jag är där”-tankar som styr, utan där det finns något helt annat som lockar. Detta ledde till att jag började Googla allt från crossfit till något som kallas British Military Fitness, i jakt på inspiration.
Någon som har tankar och förslag att dela med sig av? Jag avskyr löpning, så löpklubbar och liknande går bort. Det samma gäller dans och liknande. Har testat klättring och basket på “äldre dar” men fastnade inte direkt för något av dem. Bikram-yoga är väl det jag testat på senaste som jag gillade bäst, men stället ligger på andra sidan stan och är väldigt svårt att ta sig till utan bil.
Inspirera mig!