Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
-20!Sammanfattar förra veckan med två styrkepass, ett intervallpass på löpbandet, sex ridpass och några promenader. Helt okej vecka
Denna veckan planerar jag fyra träningspass var för hästarna och fyra för mig själv + promenader.
Mån: Eventuellt lunchpromenad beroende på temp ute då hunden tassar blir så kalla när det är -20 som nu. Hästarna vilar. Gym ikväll.
Tis: Löpning och promenad. Hästarna vilar.
Ons: Promenad. Markarbete för hästarna.
Tors: Ridning äldsta hästen, styrka+löpning hemma.
Fre: Ridning unghästen, gym.
Lör: Hoppträning med äldsta hästen. Unghästen ska också motioneras på något sätt.
Sön: Ungarna rider hästarna om dom vill annars tar jag båda en lugnare tur. Promenad.
-20!
Här pratar de om "arctic conditions" och "the big freeze" för att det ska bli -3 imorgon![]()
Ok, efter att ha pratat igenom det här med sambon så har jag tydligen skickat iväg ett mail till mitt närmsta crossfit-ställe och frågat när jag kan få komma på prova på-pass! Ungefär såhär ser det ut i min hjärna just nu:Läsningen fick mig också att inse att jag nog vill prova något nytt i träningsväg snart. Jag saknar glöden och glädjen jag verkade ha så gott om på den tiden (vilket alltså var den tiden då jag nyligen upptäckt att gymträning faktiskt kunde vara kul). Styrketräningen just nu känns väl helt okej kul, men jag har tappat gnistan lite och skulle vilja ha mer av ett sammanhang med träningen. Just nu är det liksom mest bara me, myself and I som drar i det och det känns inte riktigt tillräckligt. Tidigare har jag löst detta genom att ta ett par PT-pass för att få lite ny inspiration & motivation, men det känns inte som att det skulle räcka den här gången.
Nu har jag i och för sig kommit igång bra med ridningen, och det lär bara bli bättre framöver, men jag känner ändå att det saknas något… Jag vill träna på ett sätt som gör att det inte bara är jag och mina “ja, jag borde väl”, “det säkert blir kul när jag är där”-tankar som styr, utan där det finns något helt annat som lockar. Detta ledde till att jag började Googla allt från crossfit till något som kallas British Military Fitness, i jakt på inspiration.
Någon som har tankar och förslag att dela med sig av? Jag avskyr löpning, så löpklubbar och liknande går bort. Det samma gäller dans och liknande. Har testat klättring och basket på “äldre dar” men fastnade inte direkt för något av dem. Bikram-yoga är väl det jag testat på senaste som jag gillade bäst, men stället ligger på andra sidan stan och är väldigt svårt att ta sig till utan bil.
Inspirera mig!
Usch, det låter kämpigt! Fullt förståeligt dock att du inte frivilligt ger dig ut och tar i metall när det är -15 uteDet blir ingen tung/tuff träning för mig just nu. Jag tragglar på med kroppsviktsträning inomhus, lite yoga och väldigt lätt konditionsträning på löpbandet. Det är alldeles för kallt i mitt lilla gymIdag är det –15 grader ute, jag har märkt att jag drar gränsen någonstans vid typ –3 eller så. Sen så har jag varit rätt svajig mentalt de senaste två veckorna, rätt mycket ångest i helgen t.ex. Mycket jobbrelaterat, ingenting har gått som det ska de senaste veckorna och då kommer min prestationspersonlighet och mitt dåliga självförtroende och säger att jag är jättedålig. Ganska usel till och med. Åstadkommer ingenting på jobbet (men det är inte sant). Typ så. Och allt känns skit och jag ångrar att jag läste min utbildning och jag borde bara säga upp mig och ta något okvalificerat jobb och och och...
Jäkla skit. Idag känns det lite bättre, jag inser att allt är inte så nattsvart och jobbet är inte hemskt och allt kommer lösa sig. Take a chill pill, liksom
Ibland önskar jag att jag var lite mindre som en sinuskurva och lite mer... jämn
![]()
Usch, det låter kämpigt! Fullt förståeligt dock att du inte frivilligt ger dig ut och tar i metall när det är -15 uteHoppas att du lyckas hitta det där chill pillet och inser att du är bra, att du kan och att det du gör uppskattas mer än du någonsin kommer att veta!
![]()
Alltså vad jag känner igen mig. Har kämpat som fasen för och med mitt jobb. Det har varit så outhärdligt jobbigt att jobba med nånting som faktiskt är svårt, stressigt, och egentligen inte har en gräns för när nånting är good enouh, förutom att pengarna är slut (men det betyder ju inte att jag känner mig klar/nöjd). Det ÄR verkligen hjärnspöken, där Duktiga tjejer gärna hamnar. Kan nog ärligt säga att det är först nu när jag börjat må så dåligt att jag har svårt att fokusera på annat än att orka med dagen, som jag kunnat släppa lite och få distans till min prestation på jobbet. Kram till dig och fösök hitta det där som gjorde att du älskade jobbet i början och anledningen till att du pluggade till just detta.Tack hörruJag vet att det är hjärnspöken... men det är svårt ibland.
Alltså, jag gjorde ett tappert inhopp på två veckor men min frånvaro därefter kan inte skyllas på mig allena. Jag får återkomma efter augusti, när trollet i min mage är på utsidanJag är helt enkelt gravid och mår så jävla dåligt. Har blivit en liten soffpotatis som mest vill kräkas. Fick medicin och mådde asbra första helgen med den, vilken energi! Sen har det dalat och nu känns det nästan sämre än innan medicinen.
Kanske ramlar in här ibland och gnäller över graviditetens allmänna jävlighet, vet att det iaf finns en här inne som kan elda på den känslan.Försöker ta hand om min häst och rida ibland men får massvis med hjälp. Ridning i skritt igår var riktigt jobbigt... Hoppas på att må bättre snart så min kropp inte helt förtvinar!
Tack! Hoppas på lättnad nu efter tre månader...
Jag säger grattis och beklagar på samma gång.
MVH känner sig träffad av andra stycket![]()