Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker ni att det här är lämplig musik på gymmet? Dom har spelat den här låten mer än en gång när jag varit på gymmet :p.

Björn Rosenström - Raggarrock
"

Ladda grabbar, häll i er bärsen pilla in en prilla och förstå att ni är kungar ikväll Kamma bena, vi är sena

var fan är min after-shave och var är min brylcreme? Vi är pojkarna som busar men flickornas små musar Trumpeten känns så len mellan era ben Om du drar ner min byxa ska du få se en yxa En yxa som gör allt för att få lite ballt

Göm er tjejer, här händer grejer som Cicciolina skulle bli generad av att se Böj dig framåt, böj dig bakåt nej vad är det här för gymnastik, vi kör missionären Vi är pojkarna som busar men flickornas små musar

Trumpeten känns så len mellan era ben Om du drar ner min byxa ska du få se en yxa En yxa som gör allt för att få lite ballt Och nu börjar det hända nånting inom mig, oj oj oj Jag känner igen det, en helt fantastisk grej Vi är pojkarna som busar men flickornas små musar Trumpeten känns så len mellan era ben Om du drar ner min byxa ska du få se en yxa En yxa som gör allt för att få lite ballt

"

Precis som @Tassetass säger @Mineur så är det både så att det är få som slår sig så mycket som jag och mycket av blåmärken osv är inget man känner när man kör utan man upptäcker det efteråt :p
Skrattade rakt ur åt din film @Mineur :rofl::rofl: Så söt!
Jag är ganska oförsiktig av mig och bryr mig inte så mycket om att jag skadar mig lite, så har det alltid varit. Min kille blir mer ledsen än jag när jag kommer hem med händer som igår samtidigt som han vägrar tycka synd om mig när jag fortsätter utsätta mig för det och inte tar på mig handskar som han säger haha :D

Tycker ni att det här är lämplig musik på gymmet? Dom har spelat den här låten mer än en gång när jag varit på gymmet :p.

"

Ladda grabbar, häll i er bärsen pilla in en prilla och förstå att ni är kungar ikväll Kamma bena, vi är sena

var fan är min after-shave och var är min brylcreme? Vi är pojkarna som busar men flickornas små musar Trumpeten känns så len mellan era ben Om du drar ner min byxa ska du få se en yxa En yxa som gör allt för att få lite ballt

Göm er tjejer, här händer grejer som Cicciolina skulle bli generad av att se Böj dig framåt, böj dig bakåt nej vad är det här för gymnastik, vi kör missionären Vi är pojkarna som busar men flickornas små musar

Trumpeten känns så len mellan era ben Om du drar ner min byxa ska du få se en yxa En yxa som gör allt för att få lite ballt Och nu börjar det hända nånting inom mig, oj oj oj Jag känner igen det, en helt fantastisk grej Vi är pojkarna som busar men flickornas små musar Trumpeten känns så len mellan era ben Om du drar ner min byxa ska du få se en yxa En yxa som gör allt för att få lite ballt

"

Haha, den gamla "godingen".. :p
Jag vet inte, det är ju inte en särskilt bra låt så om det var sån musik de spelar på gymet hade jag nog sett till att ha egen musik i öronen. Och ja kanske lite olämplig också men jag hade nog inte reagerat med mer än "lol, ok.."

Haha, den gamla "godingen".. :p
Jag vet inte, det är ju inte en särskilt bra låt så om det var sån musik de spelar på gymet hade jag nog sett till att ha egen musik i öronen. Och ja kanske lite olämplig också men jag hade nog inte reagerat med mer än "lol, ok.."

Jag håller med om att det inte är bra musik. Sen att det är ju alla åldrar på gymmet så det känns lite pinsamt :o.

"

"
Gode gud, den där låten är inte lämplig någonstans. Jag hade faktiskt försökt kontakta gymmet och ifrågasatt ifall jag kunde, för det där känns inte ett dugg okej. Sjukt sunkigt.

Precis som @Tassetass säger @Mineur så är det både så att det är få som slår sig så mycket som jag och mycket av blåmärken osv är inget man känner när man kör utan man upptäcker det efteråt :p
Skrattade rakt ur åt din film @Mineur :rofl::rofl: Så söt!
Jag är ganska oförsiktig av mig och bryr mig inte så mycket om att jag skadar mig lite, så har det alltid varit. Min kille blir mer ledsen än jag när jag kommer hem med händer som igår samtidigt som han vägrar tycka synd om mig när jag fortsätter utsätta mig för det och inte tar på mig handskar som han säger haha :D
Haha okej, men då ska jag gå lite försiktigt fram i alla fall! (säger jag som att det någonsin funnits en reell risk att jag skulle göra något annat... :angel:)

Haha okej, men då ska jag gå lite försiktigt fram i alla fall! (säger jag som att det någonsin funnits en reell risk att jag skulle göra något annat... :angel:)

Hoppas det är en mysig box du kommer till och inte alltför tävlingsinriktad och seriös, det har ju verkat som de kan vara lite mindre inbjudande som ny... Men det kommer gå jättebra :bump:

Hoppas det är en mysig box du kommer till och inte alltför tävlingsinriktad och seriös! Kommer gå jättebra :bump:
Det hoppas jag också! Det finns tre boxar i min stad och det verkar faktiskt som att just den som ligger närmast mig är trevligast och mest avslappnad, åtminstone om man ska tro deras Facebooksida. Jag har varit på en av de andra rätt mycket i höstas när jag tränade med PT:n där, men den fick jag inte alls något bra intryck av tyvärr. Och den tredje är dyrare än båda de andra två, så förhoppningsvis faller det sig så bra att "min" är den bästa på alla sätt! :D

Det hoppas jag också! Det finns tre boxar i min stad och det verkar faktiskt som att just den som ligger närmast mig är trevligast och mest avslappnad, åtminstone om man ska tro deras Facebooksida. Jag har varit på en av de andra rätt mycket i höstas när jag tränade med PT:n där, men den fick jag inte alls något bra intryck av tyvärr. Och den tredje är dyrare än båda de andra två, så förhoppningsvis faller det sig så bra att "min" är den bästa på alla sätt! :D

Ja det ska jag hålla tummarna för! :up:

@zassoo
Jag ville skriva någonting till dig men tangentbordet på min mobil har fullständigt gått bananas och jag orkar inte riktigt långskriva på den för tillfället. Jag känner igen mig i det du skriver, och vet precis hur det känns. Jag har alltid varit en del av det där "duktig-flicka-syndromet" och var hela tiden en av de bästa i skolan. Skolan gick överlag alltid bra, även högskolan, så det blev en fullständig kalldusch när jag skulle ut och söka jobb och inget fick. Min utbildning är väldigt bred, men tyvärr också ganska okänd, så det är ingen som riktigt vet vad det är, i kombination med att jag inte hade någon vettig arbetslivserfarenhet att falla tillbaka på från innan studierna.

Efter flera år såg jag annonsen om jobbet i butiken och sökte det. Det var liksom lite "nu ger jag upp och söker ett skitjobb bara för att ha något att göra", och jag har egentligen aldrig trivts där. Kollegorna har varit jättetrevliga, så det är inte det, men själva arbetet är enformigt och ledningen är katastrofal. Grejen är att vi var två som började samtidigt på 50% var, jag och den andra tjejen som började samtidigt funkade bra när vi väl sågs, men när hon var där ensam gick hon runt och pratade skit om mig med kollegorna. De kollegor som jobbar på golvet genomskådade henne rätt kvickt, men cheferna älskade henne och trodde på henne med hull och hår. Sen slutade hon, och speciellt den ena chefen och en hög chef som har haft hand om projektet nationellt har hela tiden sagt till mig att det var synd att det inte var tvärtom, att jag hade slutat och hon blivit kvar. Så där bra känsla för självförtroendet, kan jag säga.

Tjejen som kom efter henne tappade ganska snabbt intresset för att vara där, hon satt mest av tiden. Det innebar att när jag var ledig/jobbade på kontoret i en vecka hände ingenting, och sen tog det hela min jobbvecka att komma hyfsat i fas igen (vi jobbade torsdag, fredag och lördag ena veckan, lediga söndag och sen jobbade vi måndag, tisdag och onsdag veckan efter innan vi var lediga i en vecka). Givetvis kom den här höga nationella chefen dit varenda gång jag gjorde min första dag efter en sån ledighet, avdelningen såg ut som skit och jag fick all kritik.

Utöver det har det varit slitningar i gruppen mellan de övriga och ena chefen, så stämningen har varit riktigt, riktigt usel. Det är inte bättre nu när jag bara hoppar in, för nu får jag verkligen göra allt tråkigt som ingen annan vill göra. När man hela tiden får höra hur dålig man är, och har i bagaget att jag inte lyckades få ett jobb utifrån min utbildning, så känner i alla fall jag mig helt värdelös och "jag kunde inte ens sköta ett okvalificerat jobb som en praoelev hade klarat". Chefen har aldrig stått upp för mig inför den höga chefen, utan han har gladeligen kastat mig åt vargarna för att rädda sitt eget skinn. Han kan dessutom berätta för mig alla elaka saker hon sagt om mig. (Jag vet att jag inte är någon säljare egentligen, och jag har aldrig velat jobba med det för resten av livet, men försäljningen gick inte bättre de dagar de andra tjejerna jobbade, så det är inte mitt fel.)

Jobbet är sån jäkla stor och viktig del av livet. Funkar inte det så blir inget annat roligt heller. Jag har märkt det efter det här butiksjobbet.

Körde igenom dagens pass i utmaningen. Är halvvägs igenom nu, dagens pass var nummer sexton av trettio. Fasar lite för hur tufft det kommer bli i slutet, för redan nu är det... hårt. Armhävningarna är verkligen inte min grej.

Körde igenom dagens pass i utmaningen. Är halvvägs igenom nu, dagens pass var nummer sexton av trettio. Fasar lite för hur tufft det kommer bli i slutet, för redan nu är det... hårt. Armhävningarna är verkligen inte min grej.
Har du provat att göra upphöjda armhävningar, dvs med armarna på en lägre pall eller liknande? Det kan göras både på knä och på tå, och det blir oftast lättare för kroppen om man ger den en lite snällare vinkel.

Har du provat att göra upphöjda armhävningar, dvs med armarna på en lägre pall eller liknande? Det kan göras både på knä och på tå, och det blir oftast lättare för kroppen om man ger den en lite snällare vinkel.

Det ingår i utmaningen. Det är lite olika från dag till dag, men det är både vanliga armhävningar (på knä och på tå, men jag kör alla på tå eftersom jag aldrig kunnat göra dem på knä), breda armhävningar, diamantarmhävningar, och armhävningar där man antingen har händerna på ett bord eller stol, eller där man har fötterna på stolen och händerna i marken. Det känns lite lättare, det är just antalet och att det ofta är flera olika varianter i samma pass som gör det jobbigt, särskilt när det är de där hemska burpeesarna också. Appen rekommenderar att man kör passet i den följd de har bestämt, och imorgon såg jag att jag först ska göra 18 vanliga armhävningar för att sen direkt göra 18 burpees. Kommer avlida.

@Mineur tack! :) Ja det är väl ganska normalt, det är ju ingenting särskilt som ligger bakom det. Tror jag läste nånstans att det beror lite på hur mkt hormoner man producerar, ju mer man producerar desto mer illa mår man. Men jag kan ha fel. :p De flesta mår väl dock så bra att det räcker att typ dricka juice och kallt kolsyrat vatten, eller ta åksjuketabletter. Jag äter nu maxdos av en receptbelagd medicin, fick veta idag att jag kunde öka dosen. Jag ska också vara hemma resten av veckan och verkligen vila. Och det behövs! Jag gick ca 150 m nu från hagen in till huset och blev så sjukt andfådd... Puh. Men alla är verkligen olika. Ta inte åt dig av skräckhistorier. ;) Hormonerna är ju också till för att göra en lite positiv till det hela. ;) Tror jag hade mått mycket sämre om jag bara mått såhär illa utan att vara gravid.

Efter att vi bestämde oss för att ta tag i renoveringen av köket och jag plockat bort massa saker inför målningen och tapetsering så är det såååå nära att skita i all träning den här veckan (förutom promenader och ridning) och bara köra på så vi slipper ha ett rot i köket. Men jag vet inte, behöver träna också. Men en vecka hit eller dit kvittar ju egentligen.... Får höra vad maken säger sen.

Råkade visst hamna på en marklyftsclinic på gymmet idag! Endast två av deltagarna hade dykt upp och de skulle precis köra igång när jag kom, så instruktören frågade om jag ville hänga på! Jag brukar ju vara lite försiktig när det kommer till just marklyft pga min rygg, men tänkte att jag kunde ju vara med och köra lite teknikträning i alla fall... Det slutade med en etta på 100 kg! Sjukt nöjd, det känns jättecoolt att ha lyft tresiffrigt :D (men ja, det gick plågsamt långsamt och var förmodligen inte särskilt snyggt)

Körde lite rygg & axlar efter detta och sedan hem. Unnade mig att baka kladdkaksmuffins efter middagen, bara för att jag kan :p

Råkade visst hamna på en marklyftsclinic på gymmet idag! Endast två av deltagarna hade dykt upp och de skulle precis köra igång när jag kom, så instruktören frågade om jag ville hänga på! Jag brukar ju vara lite försiktig när det kommer till just marklyft pga min rygg, men tänkte att jag kunde ju vara med och köra lite teknikträning i alla fall... Det slutade med en etta på 100 kg! Sjukt nöjd, det känns jättecoolt att ha lyft tresiffrigt :D (men ja, det gick plågsamt långsamt och var förmodligen inte särskilt snyggt)

Körde lite rygg & axlar efter detta och sedan hem. Unnade mig att baka kladdkaksmuffins efter middagen, bara för att jag kan :p

Starkt jobbat! :banana:
Mitt mål är ju 100 kg också och är inte riktigt där än men har tagit 90 kg iallafall så snaaart :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 807
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 173
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka