Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha men usch vad jobbigt med så mycket folk! Jättekul att folk är taggade på att träna men det är ju drygt när det påverkar ens egen träning... Jag hade nog också vänt i dörren på att sånt pass. Men är det inte konstigt att de tar in så mycket folk på ett pass att inte utrustning räcker till och det blir supertrångt? De har väl nåt maxantal?
Jo, det är helt knäppt! Jag gick faktiskt och påpekade det för en i personalen, och han höll med om att det ju vore vettigt att sätta maxgränser utifrån vad det finns för utrustning istället för hur många man kan klämma in i salen på en gång. Det är dock bara för kettlebell-passen det här problemet finns, och de brukar inte vara så jättepopulära, så jag tror helt enkelt aldrig att situationen uppstått förut. När jag gick förbi senare såg jag att de stackare som inte fått tag på kettlebells använde viktplattor istället, men det hade inte jag personligen varit nöjd med... Hoppas på att det lugnar ner sig lite snart!

Sovit dåligt i natt pga snarkande make och snarkande dotter som vevat och slagit mig i huvudet i sömnen så jag vaknar varje gång. Dottern alltså, inte maken, honom jagade ut till dotterns säng :p
14 minusgrader här idag. Ska klä mig varmt och ta med båda hästarna och hunden på en liten ridtur i skogen sen på min lunch. Ikväll blir det troligen promenad. Började känna av halsen i natt så det blir antagligen ingen träning alls den här veckan :meh:
Usch vad trist, och usch vad kallt! Hoppas att du känner dig bättre snart - kan du inte skicka ut maken på kvällspromenaden och ta en kväll i soffan istället? Det låter som att du skulle behöva det!

Usch vad trist, och usch vad kallt! Hoppas att du känner dig bättre snart - kan du inte skicka ut maken på kvällspromenaden och ta en kväll i soffan istället? Det låter som att du skulle behöva det!

Egentligen behöver jag inte promenera för hundens skull, hon springer lös och härjar och får sin motion när jag rider. Men det är jag som behöver den där promenaden för att inte klättra på väggarna :p
Vi la oss kl 21 igår och kollade på en serie på datorn i sängen och tänkte göra samma ikväll.

Idag är jag faktiskt nöjd med mig själv. Trots hällregn har jag promenerat 75 minuter med stora ponnyn och 20 med lilleman. Största anledningen till att jag stannade på marken med den stora var att jag helt enkelt blir varmare om jag går än om jag rider, och att jag såg utsikterna på att faktiskt ta ut den lille som större om jag slapp komma tillbaka till stallet skakandes av köld. :p

Hade egentligen tänkt ta en promenad i eftermiddag, men det regnar fortfarande och jag är inte sugen på att gå ut igen. :down:

• Gilla
Reactions: Ray
Idag var sista dagen då, kändes faktiskt tråkigt för även om jag inte alltid känner för att träna seriöst är det kul att gå dit och bara röra sig lite. Idag körde vi igenom de flesta maskiner vi använt under veckan och det är verkligen inte så svårt att förstå dem som jag trodde innan :D På särskilt en maskin har jag problemet att jag är lite för kort, men annars tycker jag att alla maskiner fungerar bra för mig, av dem jag vågat prova alltså :)

Dubbelpass i boxen idag :up: Hade mycket energi idag så körde först styrkelyft-passet klockan 17 där vi körde en timme bänk (längesen sist!) sen lite fri lek i riggen i en kvart typ sen körde jag dagens wod med för tyckte den såg så kul ut idag :banana:

A. 20 minuter till att hitta sin 1RM frivändning. Alltså frivändningar är SÅ KUL! Jag kör fortfarande styrkevändningar pga försiktig med höften (går alltså inte ner i fullt knäböj utan fångar stången högre upp). PB idag iaf på 55 kg och det kändes riktigt bra!

B. 21-15-9 reps av marklyft och handstand push up, jag körde strikta pressar med hantlar istället ;)
Tung och snabb!

C. Lite bonus pga tid över så strikta chins, hollow rocks och nån dryg axelrehab-övning :)

Nu är det bara ÄTA kvar på den här dagen :D

Blä, nu har jag dåligt samvete och är samtidigt sur på mig själv för att jag har dåligt samvete = ond cirkel. Min chef i butiken hörde av sig om en dag nästa vecka när han ville att jag skulle jobba. Vi har redan bestämt att jag ska jobba tisdag, onsdag och torsdag den veckan, och det var just den veckan jag fick tid hos arbetsförmedlingen. Jag kunde ju därför bara välja måndag eller fredag och nu ville han givetvis att jag skulle jobba just den dagen när jag ska dit. Jag ska dit mitt på dagen/mitt under det passet i så fall, och det tar väl bortåt två timmar allt som allt med besök, körtid, parkering och allt. Men nu fick jag dåligt samvete för att jag sa nej, det känns som om jag borde ta alla pass jag får. :(

Jag har fått tacka nej till ett pass till, men då erbjöd han två tillfällen och det andra kunde jag, så det kändes inte lika jobbigt.

På "mitt" gym går det att träna "gruppträningar" genom att starta en film, är det någon som provat detta?
Det har jag aldrig sett! Det närmsta jag har kommit är att träna framför ett YouTube-klipp hemma i vardagsrummet, då man också följer personen och instruktionerna på filmen. Det var rätt bra! Men vad är tanken på ditt gym, att man ska stå där helt ensam, dra ihop en grupp själv, eller vad? Rent spontant hade jag nog inte känt mig så bekväm med det, men det beror lite på hur det är upplagt.

Blä, nu har jag dåligt samvete och är samtidigt sur på mig själv för att jag har dåligt samvete = ond cirkel. Min chef i butiken hörde av sig om en dag nästa vecka när han ville att jag skulle jobba. Vi har redan bestämt att jag ska jobba tisdag, onsdag och torsdag den veckan, och det var just den veckan jag fick tid hos arbetsförmedlingen. Jag kunde ju därför bara välja måndag eller fredag och nu ville han givetvis att jag skulle jobba just den dagen när jag ska dit. Jag ska dit mitt på dagen/mitt under det passet i så fall, och det tar väl bortåt två timmar allt som allt med besök, körtid, parkering och allt. Men nu fick jag dåligt samvete för att jag sa nej, det känns som om jag borde ta alla pass jag får. :(

Jag har fått tacka nej till ett pass till, men då erbjöd han två tillfällen och det andra kunde jag, så det kändes inte lika jobbigt.
Men alltså är det samma jobb som du blivit uppsagd på som du nu har dåligt samvete för? I så fall verkar det lite onödigt tycker jag - att ha dåligt samvete för att du inte kan ta ett pass på ett ställe som gjort dig arbetslös, för att gå till arbetsförmedlingen så att du kan skaffa dig ett nytt jobb. Det blir ju lite bakvänt! :p

Nä, försök skaka av dig det där och lägg istället all tid och energi du har över på att försöka komma någon vart med arbetsförmedlingen. Och vill du verkligen känna att du har försökt allt så kan du ju erbjuda dig att komma in när du är klar på arbetsförmedlingen, även om det är mitt i/på slutet av ett skift. Så har du gjort vad du kan och lite till, liksom. :)

Jag hade ju planerat träning i går kväll men blev överraskad på jobbet av min fine sambo med blommor och restaurangmiddag :love: Så det blev ingen träning, men desto mer vin, pasta och cheesecake! :D

Ikväll har jag planer sedan länge, så träningen får vänta till på fredag och så kör jag ett pass på söndag morgon också tänkte jag!

Men alltså är det samma jobb som du blivit uppsagd på som du nu har dåligt samvete för? I så fall verkar det lite onödigt tycker jag - att ha dåligt samvete för att du inte kan ta ett pass på ett ställe som gjort dig arbetslös, för att gå till arbetsförmedlingen så att du kan skaffa dig ett nytt jobb. Det blir ju lite bakvänt! :p

Nä, försök skaka av dig det där och lägg istället all tid och energi du har över på att försöka komma någon vart med arbetsförmedlingen. Och vill du verkligen känna att du har försökt allt så kan du ju erbjuda dig att komma in när du är klar på arbetsförmedlingen, även om det är mitt i/på slutet av ett skift. Så har du gjort vad du kan och lite till, liksom. :)

Den logiska delen av min hjärna tycker självklart som du, och ja, det är samma jobb. Jag har tid på arbetsförmedlingen klockan två, så jag lär ju inte vara färdig där förrän skiftet nästan är slut, så jag tackade nej. Jag skrev till honom att det var på grund av arbetsförmedlingen och för att den veckan blev kraftigt begränsad i och med att jag jobbar tre av fem vardagar. Han kanske kunde sprida ut de dagar han behöver mig istället. ;)

Jag behöver ju samtidigt alla pengar jag kan få, men jag inser att jag inte kan vara redo 24/7 och att även jag har rätt till ett liv.

Jag har en vilodag idag, ska jobba ikväll men bara softat rundor här hemma hela förmiddagen. Städat och plockat litegrann men annars spenderat typ.. 90% av min vakna tid i soffan :angel:
Men försöker iaf vara lite smart och inte överträna som jag har en tendens att göra när jag är på det humöret :p

Och hörrni, för första gången på månader är jag försiktigt optimistisk vad gäller min höft! Jag har haft krångel med min vänstra höft sen.. augusti (!). Har framför allt gjort ont vid djupa knäböj under 90 grader och vid andra positioner där man liksom klämmer ihop höftleden (ex sex..:o). Har varit hos fysioterapeut 4-5 gånger varav ultraljudat två gånger men han hittade ingenting direkt. Så har liksom inte haft någon rehab eller någon plan alls pga har inte vetat vad det är utan har bara undvikit allt som gjort ont, vilket ändå gått ok. Men som sagt, nu börjar jag faktiskt bli försiktigt optimistisk! Jag gör enstaka djupa böj utan att känna det minsta, jag kan nästan sitta i en fulldjup knäböj yogastyle och skräddarställning utan att känna alltför mycket och det är nog några veckor sedan jag alls kände av det i vardagen alls.
Fortsätter att försöka vara försiktig men ååååh vad jag hoppas att det är på gång att gå över!

Jag har yogat jävligt dåligt senaste dagarna alltså. Borde göra det idag, men ligger i soffan och ser på serie... Sen jobb med innebandy.

Kanske får till yoga innan dess. Om jag orkar resa mig ur soffan :p

Jag hade ju planerat träning i går kväll men blev överraskad på jobbet av min fine sambo med blommor och restaurangmiddag :love: Så det blev ingen träning, men desto mer vin, pasta och cheesecake! :D

Ikväll har jag planer sedan länge, så träningen får vänta till på fredag och så kör jag ett pass på söndag morgon också tänkte jag!

Låter fantastiskt! Och värt att hoppa träningen för :p :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 759
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 167
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka