Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aaargh jag vill träna! Känner mig så stressad när jag inte kan hålla igång som vanligt. Men jag vet inte om jag vågar. Får fortfarande ont i bröstet & musklerna av minsta lilla ansträngning, blir trött och skrapig i halsen på eftermiddagarna och jag hostar och snorar lika mycket som jag gjorde i söndags. Dessutom har jag fått en ny förkylningsblåsa på tungan
Sååå det blev inget försiktigt pass idag, och antagligen blir det inte imorgon heller. Kan vi säga torsdag då, kära högre makter?
Mvh Gnällig
Nä, jag borde nog inte det. Det är just under promenaderna till & från jobbet (som tenderar att bli lite raska, åtminstone till jobbetDet låter tyvärr inte som att du borde träna just nuJag tycker de säger en ganska bra sak i Träningspodden: om man inte klarar av att gå en hyfsat rask promenad utan att känna av att man är sjuk är man inte redo att träna.
Men jag förstår att det är frustrerande!Håller tummarna att du är frisk snart
![]()
Men usch vad jobbigt, och obehagligt när det kommer bara sådär från ingenstans! Skönt att du ändå kunde ta en relativt lugn dag hemma, jag hoppas att du fortsätter att må bättre under dagen! Försök att få i dig lite yoghurt, Proviva eller något annat med probiotika kanske, för att hjälpa magen på traven lite?Mådde så jäkla dåligt igårInte illamående med totalt orkeslös. Sov typ ingenting igår natt och magen helt uppblåst och öm. När jag gick upp igår var energin helt slut. Fick kämpa med att få iväg ungarna till dagis. Jag orkade inte ens jobba, jag svarade på något enstaka mejl och uppdaterade systemet lite bara, men annars sov jag på soffan i flera timmar. Jag åt två varma smörgåsar och drack apelsinsaft till lunch och en halv banan och en näve ostkrokar till kvällsmat. Det var det enda jag fick i mig på hela dagen. Jag drack inte ens kaffet jag bryggt, jag som annars dricker mycket kaffe.... Och att jag inte ens orkade jobba säger en del om hur jag mådde för det ska mycket till att jag skippar jobbet typ helt en dag
Idag är jag piggare. Sovit otroligt skönt i natt och har ätit en smörgås, druckit massa mjölk och en halv kopp kaffeHade tänkt markarbeta hästarna på lunchen idag men jag tror inte jag orkar det. Kanske tar en av dom ikväll och den andra i morgonkväll eller nåt. Går ut en kort sväng i solen och fodrar och tar i ved på lunchen bara. Annars får det bli soffan en stund och sen fortsätta jobba.
Men usch vad jobbigt, och obehagligt när det kommer bara sådär från ingenstans! Skönt att du ändå kunde ta en relativt lugn dag hemma, jag hoppas att du fortsätter att må bättre under dagen! Försök att få i dig lite yoghurt, Proviva eller något annat med probiotika kanske, för att hjälpa magen på traven lite?
Mådde så jäkla dåligt igårInte illamående med totalt orkeslös. Sov typ ingenting igår natt och magen helt uppblåst och öm. När jag gick upp igår var energin helt slut. Fick kämpa med att få iväg ungarna till dagis. Jag orkade inte ens jobba, jag svarade på något enstaka mejl och uppdaterade systemet lite bara, men annars sov jag på soffan i flera timmar. Jag åt två varma smörgåsar och drack apelsinsaft till lunch och en halv banan och en näve ostkrokar till kvällsmat. Det var det enda jag fick i mig på hela dagen. Jag drack inte ens kaffet jag bryggt, jag som annars dricker mycket kaffe.... Och att jag inte ens orkade jobba säger en del om hur jag mådde för det ska mycket till att jag skippar jobbet typ helt en dag
Idag är jag piggare. Sovit otroligt skönt i natt och har ätit en smörgås, druckit massa mjölk och en halv kopp kaffeHade tänkt markarbeta hästarna på lunchen idag men jag tror inte jag orkar det. Kanske tar en av dom ikväll och den andra i morgonkväll eller nåt. Går ut en kort sväng i solen och fodrar och tar i ved på lunchen bara. Annars får det bli soffan en stund och sen fortsätta jobba.
Det där låter som en värre variant av hur jag mår just nu. Hade ont överallt när jag vaknade i morse och var så fruktansvärt trött. Är frusen som ett as och huvudvärken ligger liksom där och lurar. Kan inte skylla på dålig sömn heller för jag sov rätt bra i natt.
Hoppas att vad-det-nu-än-är antingen klingar av eller åtminstone inte blir värre innan dagen är slut, har en tre timmar lång brottmålsförhandling i eftermiddag. Å imorgon bitti får det fan vara borta, för då ska jag marklyfta.![]()
Åh, det här påminner mig om hur länge sedan det var jag köpte nya träningskläder... Måste göra det snart känner jag!Köpte nya träningskläder och känner mig barnsligt nöjd. Ett par Rönnishtights(älskar det märket) Ett typ ”rostrött adidaslinne (så snyggt) och ett blått soclinne.
Älskar nya och snygga träningskläder. Ska prova i kväll på spinningen.![]()
Vad innebär en benchmark-wod?Morgon-wod idag
A-delen var marklyft, gjorde mina tyngsta lyft idag på 3x75 kg och 2x80 kg, helt ok mtp har inte tränat särskilt mycket mark på senaste.
B-delen sen var en av alla "benchmark-wodar" - "Jackie".
1000 m rodd
50 thrusters med 15 kg
30 pull-ups
Vi gjorde den dock som en team-workout med två i varje team, så delade på allt och körde två varv. Körde alla pull-ups som kippade pull-ups idag medFörsta gången för det!
![]()
Vad innebär en benchmark-wod?
Försöker lära mig och snappa upp så mycket som möjligt nu innan jag börjar "på riktigt"!![]()