Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hey tråden! :D
Skriver inte så mycket då jag oftast sitter på luren och där blir det mest skit när man försöker skriva på buke.. :(

Men jag tränar och håller igång! Fotboll ikväll igen och årets första träningsmatch är på söndag! :D
Pålle går också bra! :love:

Det var typ vår här i tisdags helt underbart! Men i natt kom det snö igen.. Jag hatar det! Orkar inte med denna skiten mer GE MIG VÅR!

Har du också Android? Jag hade jätteproblem med att skriva på buke på mobilen i flera veckor, men i helgen hade det ordnat till sig och nu är det som vanligt.

Vi hade också vår i tisdags och nu har det snöat igen igårkväll och i natt. Men det är åtminstone plusgrader så det töar redan, även om jag är dödligt less på det. :down:

Hey tråden! :D
Skriver inte så mycket då jag oftast sitter på luren och där blir det mest skit när man försöker skriva på buke.. :(

Men jag tränar och håller igång! Fotboll ikväll igen och årets första träningsmatch är på söndag! :D
Pålle går också bra! :love:

Det var typ vår här i tisdags helt underbart! Men i natt kom det snö igen.. Jag hatar det! Orkar inte med denna skiten mer GE MIG VÅR!

Har du också Android? Jag hade jätteproblem med att skriva på buke på mobilen i flera veckor, men i helgen hade det ordnat till sig och nu är det som vanligt.

Vi hade också vår i tisdags och nu har det snöat igen igårkväll och i natt. Men det är åtminstone plusgrader så det töar redan, även om jag är dödligt less på det. :down:
Jag har också stora problem att skriva på Buke från mobilen, men efter Gunnars tips om att använda den förenklade texteditorn (som man gör genom att klicka på den lilla symbolen längst upp till höger ovanför rutan där man skriver inlägg) funkar det fint! Jag brukar skriva min text i den, och sedan klicka "använd den avancerade texteditorn" för att lägga till smileys vid behov :)

Sist jag skrev i tråden. Lyfte jag 28 kg x 7 i bicepscurl.
Jag har numera ökat till 32 kg x 7. Känner mig ganska stolt. Inte långt kvar tills jag lyfter min egen vikt :) . Vilket blir att ta 34 kg x 7.
Tar numera även 82 kg x 7 på chins.

Sist jag skrev i tråden. Lyfte jag 28 kg x 7 i bicepscurl.
Jag har numera ökat till 32 kg x 7. Känner mig ganska stolt. Inte långt kvar tills jag lyfter min egen vikt :) . Vilket blir att ta 34 kg x 7.
Tar numera även 82 kg x 7 på chins.

Nyfiken, du menar latsdrag då och inte chins va?

Jag har beställt ett par nya löparskor som jag hoppas hoppas passar. Det är fri retur men dem var på ganska bra rea så det skulle vara underbart om dem är bra. Jag längtar sååååå efter våren och att kunna börja springa ute igen. Jag trivs inte alls lika bra med att springa på löpband, så nu har det mest blivit korta korta distanser för att jag inte har någon lust.. Nä, ge mig plusgrader så att mina fotleder börjar fungera utomhus igen :arghh:

Den sista veckan har jag varit på gymmet varje dag men känt mig väldigt.. lat. Idag tror jag det blir vila för jag känner mig helt slut, och imorgon är det dags att börja köra igen! Tror jag ska börja med ett ordentlig benpass, bendagar är helt klart mina favoritdagar :angel:

Jag har också stora problem att skriva på Buke från mobilen, men efter Gunnars tips om att använda den förenklade texteditorn (som man gör genom att klicka på den lilla symbolen längst upp till höger ovanför rutan där man skriver inlägg) funkar det fint! Jag brukar skriva min text i den, och sedan klicka "använd den avancerade texteditorn" för att lägga till smileys vid behov :)

Jag gjorde också så, men blev så irriterad på att inte kunna använda smileysarna när jag skrev på datorn (så teknisk att jag gjorde som du är jag inte). Men när jag testade i helgen så fungerade det precis som vanligt igen, så kolla ni också om det gör det för er!

Körde igenom rumppasset idag och blev rejält trött. Har känningar av min ena bihåla som brukar krångla från och till. Gör liksom ont i hela den delen av ansiktet. Kanske nån förkylning som ligger och gror, för så trött ska man inte bli av det passet.

Aldrig provat :) .
Men misstänker fler än 7 och därför är det bättre att köra latsdrag. Då jag vill hålla nere antalet reps.

Vet inte om det blir riktigt samma övning men fattar hur du menar ☺ när jag körde mer gym förut brukade jag ha en viktväska jag hakade i fötterna i vid chinsen av den anledningen. Nu behöver jag det inte...än:)

Japp jag har android, och ärligt talat så har jag inte testat att skriva på ett tag för jag blev så förbannad på att det muppade hela tiden.. :p

Tack! Får testa om det inte är så att det har löst sig som för kiwi! :D

Jag gjorde också så, men blev så irriterad på att inte kunna använda smileysarna när jag skrev på datorn (så teknisk att jag gjorde som du är jag inte). Men när jag testade i helgen så fungerade det precis som vanligt igen, så kolla ni också om det gör det för er!
Nä, det funkar tytyvvärr fortfarafor inte vidare brsb för migm.. SomS synes :laugh:

Sjukt bra dag det här! Jag har mysig träningsvärk i kroppen, har ätit bra hela dagen och stängde precis ner jobbdatorn för sista gången på 10 dagar. Dessutom fick jag en oväntad löneförhöjning i eftermiddags. Nu ska här firas med pizza, vin och packning! :D

Igår jobbade jag 10-22:30 men jag gick upp tidigt på morgonen så jag hann ändå med fem km på löpbandet.
Idag har jag varit trött och omotiverad men släpade mig ändå till gymet på eftermiddagen. Det blev 50 minuter på crosstrainern och sedan 30 minuter styrketräning efter det. Känner mig mycket piggare nu!
Är det någon här som kan tipsa om bra träningstights? Tycker alla jag har kasar ner och tappar formen...

Igår jobbade jag 10-22:30 men jag gick upp tidigt på morgonen så jag hann ändå med fem km på löpbandet.
Idag har jag varit trött och omotiverad men släpade mig ändå till gymet på eftermiddagen. Det blev 50 minuter på crosstrainern och sedan 30 minuter styrketräning efter det. Känner mig mycket piggare nu!
Är det någon här som kan tipsa om bra träningstights? Tycker alla jag har kasar ner och tappar formen...

Dessa är favoriter för mig :)

https://www.sportamore.se/produkt/39187-nike-legend-20-tight-poly-pant-w-svartgra

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 809
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 175
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka