Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dålig uppdatering av mig men jag underhåller min träning lite.
Förra veckan blev det gym 3 gånger och ridning 2. Sen ett par långpromenader.

Denna veckan började starkt med två pass på gymmet igår.
Håller på samma vikter och 10x3 rep.
Börjat känna på bencurlen också :)
Där är lättast 20kg :D vilket jag inte tar tyngre.
Fortsätter prioritera att stretcha noga efteråt med!
Crosstrainern blir de inga hård pass på heller utan mest pulshöjande

Startade upp dagen med 1 timma pw :)

Ska se om jag hinner med något mer idag. Har en sån där känsla i kroppen att köra slut på mig och bli lite mör. Intensivt pass på crosstrainern i 20 min kanske :p

Vet inte om jag nämnt det tidigare men ska genomföra en operation och fick frågeformuläret på mailen idag inför den så antar det är dags snart. Längtar! För sen hoppas jag att besvären är borta och inte längre hindrar mig i den träningen jag vill kunna utföra och även annat i livet :)
Hoppas dock jag kan röra lite på mig efteråt och inte måste sitta klistrad i en soffa någon längre tid :nailbiting: Skulle få krupp om jag inte ens kan gå en daglig promenad i lugn takt!

Jag tog mig friheten att starta två, så får vi se om folk vill haka på eller ej. :)

Kilometerutmaning:
https://www.endomondo.com/invite/ch/38523736?id=25ckn8hs3ievgyizv26ls

Tidsutmaning:
https://www.endomondo.com/invite/ch/38523819?id=25ckn8i62u6422zf1cvsg
Jag försökte gå med men verkar inte funka? Sist jag var med la jag bara in ett enda pass sen orkade jag inte flytta över från suunto/movescount mer men tänkte försöka. Tänkte även försöka hoppa in i tråden igen.

Fick brev i posten idag - har fått tid till operation. Känns nervöst!

Bad förbjudet i minst 4 veckor.
Promenader och utevistelse är okej.
Motion, dans, gymnastik, löpning och tunga lyft tidigast 4 veckor efter operationen och efter 6-8 veckor är det okej med lite hårdare pass.

Rekommenderas styrketräning som hjälper bäckenbotten med start 4 veckor efter op.

Så lär hoppa gymkort fram till 2 mån efter op iaf. Och börja sticka halsdukar eller nåt :meh:

5 km löpning på 27 min och ca 30 sek idag :banana: Dock på löpband så lite fusk :p Men ändå! Jag kanske också blir snabb nån gång :D
Det blir du alla gånger! Du har så mkt styrka och uthållighet i löpningen genom dina långdistanser. Så det handlar bara precis om att väcka upp din kropp och få den till att vänja sig vid ett högre tempo. Några intervallpass och du kommer garanterat att få en höjning av ditt marschtempo. Jag är säker på att du har snabbheten i dig redan. :)

Det blir du alla gånger! Du har så mkt styrka och uthållighet i löpningen genom dina långdistanser. Så det handlar bara precis om att väcka upp din kropp och få den till att vänja sig vid ett högre tempo. Några intervallpass och du kommer garanterat att få en höjning av ditt marschtempo. Jag är säker på att du har snabbheten i dig redan. :)

Ja det är nog så. Det är bara jag som måste våga gå över gränsen och inte fastna i läget där det är bekvämt och inte allt för jobbigt :o:p

Fick brev i posten idag - har fått tid till operation. Känns nervöst!

Bad förbjudet i minst 4 veckor.
Promenader och utevistelse är okej.
Motion, dans, gymnastik, löpning och tunga lyft tidigast 4 veckor efter operationen och efter 6-8 veckor är det okej med lite hårdare pass.

Rekommenderas styrketräning som hjälper bäckenbotten med start 4 veckor efter op.

Så lär hoppa gymkort fram till 2 mån efter op iaf. Och börja sticka halsdukar eller nåt :meh:

Lycka till, men tiden går fort :)

Gjorde stor bukplastik med sydda magmuskler och fettsugning 14 september 2017, och började sakta promenera redan efter några dagar. Nu mådde jag bra bör tilläggas och sysselsatte mig med rehabövningar. Vet inte vilken operation du ska göra men fråga efter rehabövningar så har du något effektivt att fördriva tiden med.

• Gilla
Reactions: MM
Har tränat 5 pass med PT nu, och vilken skillnad! Detta kommer jag verkligen unna mig 1-2 gånger per år. Jag märker en stor skillnad på musklernas utveckling, eftersom jag själv hade kört fast. Styrketräning är en viktig del i mitt liv och det blir 2- 3 pass i veckan, varierat mellan gymmet och hemma beroende på tid.

Tog äntligen tag i löpningen i måndags igen efter några månaders uppehåll, den är inte min prioritet men den är bra sysselsättning för hunden. Jag gillar nämligen när det är effektivt, tex träna hemma när barnen sover eller träna medan hunden aktiveras :D

Ska sammanfatta september också :) 11 träningspass inkl halvmaran. Fick ju ta det lugnt ett par veckor pga förkylning inför halvmaran så det blev inte så många pass som jag önskade. Men inte dåligt för det!
27 ridpass blev det också och massa promenader som jag inte räknat :p

I oktober ska jag försöka få ihop minst 15 träningspass.

Fortsätter att köra på 45 min ett tag. Kondisen är så dålig så det är bara en kamp att ta sig igenom. I måndags blev det ett pass och ni har jag hoppat upp på gymmets cykel igen. Pust.

Tycker inte att det är dålig kondis med 45 min. Jag körde intervallrodd på träningspasset idag på totalt 4 minuter (30 sec attack + 30 sec vila) och jag kunde knappt andas efter andra omgången. Vilket innebär 2 minuter innan min kropp började protestera :meh:

Tycker inte att det är dålig kondis med 45 min. Jag körde intervallrodd på träningspasset idag på totalt 4 minuter (30 sec attack + 30 sec vila) och jag kunde knappt andas efter andra omgången. Vilket innebär 2 minuter innan min kropp började protestera :meh:
Tack!Men man kan göra 45 min med olika känsla. Och nu är känslan rätt tung.

Lycka till, men tiden går fort :)

Gjorde stor bukplastik med sydda magmuskler och fettsugning 14 september 2017, och började sakta promenera redan efter några dagar. Nu mådde jag bra bör tilläggas och sysselsatte mig med rehabövningar. Vet inte vilken operation du ska göra men fråga efter rehabövningar så har du något effektivt att fördriva tiden med.

Det är intimplastik jag ska göra. Möblera om hela fiffi (invändigt) så möblerna kommer på rätt plats igen.
Så vet inte alls hur det kommer att kännas att ens ta ett steg efteråt. Men jag tänker att som värst borde det vara som efter en förlossning och det har jag ju genomgått 3 vaginala så den känslan känner jag ju till.
Jag har opererat handleder förut och vet hur det känns med läkningstid och stramande stygn men har svårt att föreställa mig hur det här kommer kännas.

Knipövningar får jag börja med efter 4 veckor men får ta lättare promenader direkt. Så jag hoppas kunna gå en runda varje dag (eller två kortare) så jag inte sitter fast hemma och kan hålla kvar mina nya vanor.

1 h och 40 min promenad/lugnare pw på förmiddagen och 30 min promenad på eftermiddagen idag.
Åkt på en förkylning så blir promenader några dagar nu då jag känner mig lite halvkrass med halsont. Trist för hade tänkt åka och simma imorgon men det får väl vänta lite till.

Körde ett välbehövligt träningspass idag efter vila pga förkylning och kryssning med ohämmat godisätande. Det kändes härligt att vara på gång igen, men fick ta två amningspauser då bebisen inte riktigt var på humör. Men vi tog oss igenom passet till slut i alla fall! :bump:

Jag har precis kört igång med träningen igen, det är såå kul! Födde barn för tre månader sen men hade tur och kände mig helt återställd efter bara nån vecka och vikten rasade av. Mina (innan graviditeten) surt förvärvade muskler är loong gone tyvärr.

Jag rider 5 ggr i veckan och har kört två crosstrainer-pass på gymmet. Idag gjorde jag första löppasset vilket blev blygsamma 3 km på 17.45 min, väldigt lugnt och kändes jättebra med mycket krafter kvar. Måste ta tag i styrketräningen också!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D... 2
Svar
35
· Visningar
3 866
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
793
Senast: cassiopeja
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 362
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 096
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka