Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var ju då på mitt livs första yogapass igår, och vet nog inte riktigt vad jag tycker egentligen. Själva passet var bra (tror jag, jag har ju inte direkt något att jämföra med), men jag blev inte riktigt såld på stället alltså... Det var mörkt, trångt och stank av fotsvett. Kände också lite att jag blev inkastad i det hela trots att det var en nybörjarklass, det var liksom mest "Hej, trevligt att träffas, här har du en matta!" och sen drog det igång och hojtades ut namn på positioner jag aldrig hört talas om (men shavasana kunde jag :laugh:). Dessutom hade jag svårt att förstå instruktören, då hon dels hade en väldigt kraftig irländsk dialekt och dels började prata med en jättekonstig satsmelodi när hon instruerade.

Sååå nu har jag beslutsångest för om jag ska betala för 6-veckorskursen på det här stället (kan välja att bara betala för den enskilda klassen också) och bara försöka vänja mig vid hur det är, eller om jag ska testa den andra yogastudion i kvarteret istället. Anledningen till att jag valde den här var att den var billigare, att klasserna gick på en dag & tid som passade mig bättre och att jag kunde börja redan nu. Det andra stället har nybörjarkurs med start först den 15 oktober, jag vet redan att jag garanterat kommer missa 1 av 5 tillfällen p.g.a jobbresa, och så är tiden för klassen lite knepig. Å andra sidan har jag fått det här andra stället rekommenderat från min sambos mamma, så jag vet att det är bra...

Aargh bestäm åt mig, någon!
Jag hade nog inte fortsatt där. Nog för att du lär dug rörelserna och namnen, men har du ingen bra känsla av stället kommer det nig fortsätta i den stilen. Borde väl finnas fler ställen som har yoga i närheten?

Jag var på ett danspass idag. Om jag ska köra SM någon gång måste jag ju ha en koreografi och sånt tycker jag är skitsvårt och behöver inspiration och träna kordinationsförmågan. Så jag tänkte att några dansklasser är bra att träna på. Och det gick helt okej och kändes faktiskt roligt när man fick in lite flow. Dock har jag ju lite lättare att få in flowet i de lugnare delarna vilket ligger närmare det jag kommer göra sen.. men det blir nog ett par till pass även om jag inte går varje vecka

Jag var ju då på mitt livs första yogapass igår, och vet nog inte riktigt vad jag tycker egentligen. Själva passet var bra (tror jag, jag har ju inte direkt något att jämföra med), men jag blev inte riktigt såld på stället alltså... Det var mörkt, trångt och stank av fotsvett. Kände också lite att jag blev inkastad i det hela trots att det var en nybörjarklass, det var liksom mest "Hej, trevligt att träffas, här har du en matta!" och sen drog det igång och hojtades ut namn på positioner jag aldrig hört talas om (men shavasana kunde jag :laugh:). Dessutom hade jag svårt att förstå instruktören, då hon dels hade en väldigt kraftig irländsk dialekt och dels började prata med en jättekonstig satsmelodi när hon instruerade.

Sååå nu har jag beslutsångest för om jag ska betala för 6-veckorskursen på det här stället (kan välja att bara betala för den enskilda klassen också) och bara försöka vänja mig vid hur det är, eller om jag ska testa den andra yogastudion i kvarteret istället. Anledningen till att jag valde den här var att den var billigare, att klasserna gick på en dag & tid som passade mig bättre och att jag kunde börja redan nu. Det andra stället har nybörjarkurs med start först den 15 oktober, jag vet redan att jag garanterat kommer missa 1 av 5 tillfällen p.g.a jobbresa, och så är tiden för klassen lite knepig. Å andra sidan har jag fått det här andra stället rekommenderat från min sambos mamma, så jag vet att det är bra...

Aargh bestäm åt mig, någon!

Byt ställe!

Morgonrunda idag igen. Milt men ganska blåsigt. Märks tydligt att man inte blir så väldigt mkt bättre vare sig vad gäller fart eller uthållighet när man bara springer samma korta runda. Men vad gör det tänker jag. Det är ju i alla fall motion och motion som blir av.

Min mage var helt konstig igår så mådde inte så bra under em och kvällen. Åt mat hos svärföräldrarna men ingen choklad, DET är ett tecken på att jag inte är pigg i alla fall :angel::o Blev alltså ingen promenad med dottern hem. Jag och maken hjälptes åt att städa och byta i sängarna, det var knappt vad jag orkade.

Det är bättre idag men den planerade löpturen på lunchen får jag nog låta bli. Tar en promenad med hunden istället :)

Min mage var helt konstig igår så mådde inte så bra under em och kvällen. Åt mat hos svärföräldrarna men ingen choklad, DET är ett tecken på att jag inte är pigg i alla fall :angel::o Blev alltså ingen promenad med dottern hem. Jag och maken hjälptes åt att städa och byta i sängarna, det var knappt vad jag orkade.

Det är bättre idag men den planerade löpturen på lunchen får jag nog låta bli. Tar en promenad med hunden istället :)
Låter klokt att vila! Hoppas magen fortsätter att krya på sig :)

Det är tydligen "prova på nya träningsformer"-veckan för mig den här veckan! Har precis anmält mig till morgondagens Inferno Hot Pilates på min svägerskas Bikram-yogastudio :nailbiting: Det beskrivs som följande:

"A training system which combines classic Pilates with High Intensity Interval Training (HIIT). All in 40 degree heat, with pumping music and a fun, high-energy party atmosphere. The ultimate class for sculpting your body, strengthening your core and feeling that muscle BURN."

Ska bli skitskoj! :bump:

Det är tydligen "prova på nya träningsformer"-veckan för mig den här veckan! Har precis anmält mig till morgondagens Inferno Hot Pilates på min svägerskas Bikram-yogastudio :nailbiting: Det beskrivs som följande:

"A training system which combines classic Pilates with High Intensity Interval Training (HIIT). All in 40 degree heat, with pumping music and a fun, high-energy party atmosphere. The ultimate class for sculpting your body, strengthening your core and feeling that muscle BURN."

Vad roligt att testa nytt o grymt att du är taggad! :D

Men i mina öron låter det där heeeelt fruktansvärt :eek::crazy::rofl:

Jag hanterar inte värme jättebra :angel:

Vad roligt att testa nytt o grymt att du är taggad! :D

Men i mina öron låter det där heeeelt fruktansvärt :eek::crazy::rofl:

Jag hanterar inte värme jättebra :angel:
Haha inte jag heller egentligen, men jag har testat Bikram-yoga förut (då det är 42 grader varmt och dessutom 40% luftfuktighet i salen) och tyckte faktiskt inte att det var så illa! Till och med rätt skönt, när man kommit över de första minuternas "herregud jag kan inte andas!"-känslor. Men man måste ta det väldigt väldigt lugnt, andas ordentligt och dricka massor av vatten både före och efter. Och känslan när man kliver ur salen efteråt är snudd på oslagbar :love:

Jag tycket det låter helt underbart! :love: Lyckost dig! Hoppas du kommer gilla det!

Jag tycket det låter helt underbart! :love: Lyckost dig! Hoppas du kommer gilla det!
Ja, jag är väldigt lockad av konceptet jag med! Skulle gärna ha hennes ställe som min go to-studio och göra sådant där oftare. Men tyvärr ligger den 20 minuters bilresa bort, och eftersom jag 1) inte äger någon bil och 2) har fyra andra yogastudios inom 10 minuters promenadavstånd känns det lite onödigt krångligt :p

Jag fick lite fredagsfeeling på em och tog därför hästen med mig ut i skogen. Men blev inte så lång runda pga att jag hade glömt mina joggingskor. Så sprang i ett par sneakers. Fick direkt känningar i benhinnorna så ville inte påfresta för mkt. Pållen var superglad som vanligt! :love: Så riktigt härlig start på helgen!

Ja, jag är väldigt lockad av konceptet jag med! Skulle gärna ha hennes ställe som min go to-studio och göra sådant där oftare. Men tyvärr ligger den 20 minuters bilresa bort, och eftersom jag 1) inte äger någon bil och 2) har fyra andra yogastudios inom 10 minuters promenadavstånd känns det lite onödigt krångligt :p
Ja, det förstår jag. Men hoppas det kan bli någon gång ibland iaf! :)

Veckans andra träningspass blev först idag pga jobb och livet och annat. Igår kände jag mig som en urvriden trasa efter jobbet så träning var inte att tänka på, istället somnade i soffan ungefär trettio sekunder efter jag lagt ifrån mig middagsbesticken, sov 1,5 timme, vaknade till för att bara gå och lägga mig i sängen och sova 8 timmar till.

Idag känner jag mig mycket bättre :) Fick till träningen nu på kvällen, knäböj och bänkpress. Testade mig fram lite mer med böjen, stången lite högre upp och lite bredare fotposition. Bänken gick bra och jag gjorde fyror på 40 kg.

Det blev veterinärbesök med sjuk katt istället för träning för mig idag. Katten verkar, peppar peppar, på bättringsvägen men vi är fortfarande oroliga. Jag tog en timmes promenad när vi kommit hem (medan sambon bevakade katten) för att rensa tankarna och njuta av solen lite, men mer än så blir det inte idag. Jag själv känner mig illamående, körig i magen och har lite lätt frossa/feberkänningar emellanåt, men hoppas att det bara beror på nerver och oro.

Jag mår inte bra, varken psykiskt eller fysiskt, av att träna så lite och ostrukturerat som jag gjort på senaste men hoppas kunna få lite ordning på torpet nästa vecka.

Första timmen på cykel efter uppehållet. Äntligen kände jag mig stark!
Foten känns sådär. Frågan är om den någonsin blir helt bra.....???
Vad härligt att det gick så snabbt att komma tillbaks till en stark känsla! :banana:
Men tråkigt att höra att foten känns av så mkt ändå. Hoppas verkligen att det blir bättre med tiden.

Det blev veterinärbesök med sjuk katt istället för träning för mig idag. Katten verkar, peppar peppar, på bättringsvägen men vi är fortfarande oroliga. Jag tog en timmes promenad när vi kommit hem (medan sambon bevakade katten) för att rensa tankarna och njuta av solen lite, men mer än så blir det inte idag. Jag själv känner mig illamående, körig i magen och har lite lätt frossa/feberkänningar emellanåt, men hoppas att det bara beror på nerver och oro.

Jag mår inte bra, varken psykiskt eller fysiskt, av att träna så lite och ostrukturerat som jag gjort på senaste men hoppas kunna få lite ordning på torpet nästa vecka.
Vad tråkigt att höra om kissen. :( Hoppas verkligen att den kryar på sig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D... 2
Svar
35
· Visningar
3 865
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
793
Senast: cassiopeja
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 361
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 094
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka