Jag var ju då på mitt livs första yogapass igår, och vet nog inte riktigt vad jag tycker egentligen. Själva passet var bra (tror jag, jag har ju inte direkt något att jämföra med), men jag blev inte riktigt såld på stället alltså... Det var mörkt, trångt och stank av fotsvett. Kände också lite att jag blev inkastad i det hela trots att det var en nybörjarklass, det var liksom mest "Hej, trevligt att träffas, här har du en matta!" och sen drog det igång och hojtades ut namn på positioner jag aldrig hört talas om (men shavasana kunde jag

). Dessutom hade jag svårt att förstå instruktören, då hon dels hade en väldigt kraftig irländsk dialekt och dels började prata med en
jättekonstig satsmelodi när hon instruerade.
Sååå nu har jag beslutsångest för om jag ska betala för 6-veckorskursen på det här stället (kan välja att bara betala för den enskilda klassen också) och bara försöka vänja mig vid hur det är, eller om jag ska testa den andra yogastudion i kvarteret istället. Anledningen till att jag valde den här var att den var billigare, att klasserna gick på en dag & tid som passade mig bättre och att jag kunde börja redan nu. Det andra stället har nybörjarkurs med start först den 15 oktober, jag vet redan att jag garanterat kommer missa 1 av 5 tillfällen p.g.a jobbresa, och så är tiden för klassen lite knepig. Å andra sidan har jag fått det här andra stället rekommenderat från min sambos mamma, så jag vet att det är bra...
Aargh bestäm åt mig, någon!