Det är väl därför jag inte får så mycket resultatMen jag orkar inte ha så mycket prestation i träningen faktiskt.
Nej jag får heller aldrig något värre resultat

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl därför jag inte får så mycket resultatMen jag orkar inte ha så mycket prestation i träningen faktiskt.
Alltså jag behöver ändå anstränga mig för att komma upp i 10 000 steg. 20 000 steg har jag bara kommit upp i några gånger och då känns det ganska extremt.
Men jag har ingen häst, ingen hund, jag löptränar inte. Jag jobbar hemifrån. Jag har ett barn som jag gärna vill umgås med efter jobbet vilket gör att jag inte är ute och promenerar på kvällarna.
Jag tar en morgonpromenad och en lunchpromenad, försöker ställa mig upp och knata runt lite 1-2 gånger i timmen när jag jobbar. Brukar ligga på mellan 6000-10 000 steg per dag beroende på hur långa promenaderna blivit. Jag skulle tro att det är högst normalt för en stor del av befolkningen.
Det tror jag med, ang det fetade. Och det är väl därför det ser ut som det gör med folkhälsan, för mkt stillasittande och dåliga vanor. Har man inte ett rörligt jobb eller tex häst/hund eller annat som automatiskt ger rörelse så blir det nog lätt så. Vi har för mkt stillasittande aktiviteter nuförtiden och det är kroppen inte anpassad för. Det finns en anledning till att 10.000 steg är en hälsorekommendation.
Sen fattar jag att det är en tidsaspekt, jag orkar inte heller gå mer än 10.000 steg/dag efter när jag gjort jobb och hund och häst klart, och det är väl den tiden jag lägger i det som andra lägger tex på familj. Jag råkar bara ha en rörlig sysselsättning. Skulle jag behöva fylla upp den oplanerade tiden jag har varje dag med 10.000 steg (typ 1,5 timmes promenad) så skulle det knappast bli en daglig rutin.
Det finns en anledning till att 10.000 steg är en hälsorekommendation.
Great minds..."10 000 steg om dagen" är en seglivad hälsomyt.
"10 000 steg om dagen" är en seglivad hälsomyt.
Bra för hjärt- och kärl, skelett och psykiskt välbefinnande om inte annat. Kroppen är konstruerad för att röra sig, och psyket också bevisligen.
Är 15000 mkt?Jag har ju trasig stegräknare numera men innan snittade jag kanske 16-17k, låg oftast runt 20k och hade det som mål. Jag kan tro att jag är uppe i de nivåerna nu när häst är igång och på hästens vilodagar joggar jag, går i snitt 7000 steg på jobbet samt är ute med hunden 1-2 h per dag. De enda dagar jag inte går med hunden mer än 45 min är då jag jobbar 12 timmarsskift...
Jag tycker 10k är lite. De dagarna anser jag vara rätt stillasittandeHAr alltid stegräknaren på mig oavsett aktivitet så det är klart den räknar id ridning men för mig är den mest ett sätt att hålla reda på min totala aktivitetsnivå och inte steg i sig.
Jag brukar ha ett "veckomål", då kan jag vara extremt lat en dag men ändå uppnå målet.Jag är en sån som satsar på 10.000 steg per dag. Inte för att det är en magisk gräns utan för att det känns som en rimlig mängd rörelse för mig och jag gillar jämna talibland blir det mindre, men oftast mer. Har stillasittande jobb och väldigt varierande hur aktiv min fritid är så ibland behöver jag lite ”spark i baken” för att inte bara sitta i soffan och deppa hela eftermiddagen/kvällen.
Det är smart! När jag var föräldraledig hade jag ett mål om X antal steg per dag i snitt över en hel månad.Jag brukar ha ett "veckomål", då kan jag vara extremt lat en dag men ändå uppnå målet.![]()