Träning och hälsa del 15

Bukefalos 30 år!

Gym idag, smithmaskinen var upptagen så jag fick byta ordning på övningarna.

- Bulgarian split squats
- Benspark
- Hip thrust i smithmaskin - kändes lite för mycket i baksida lår och för lite i rumpan så behöver se över tekniken igen.

Avslutade med AMRAP 10 min:
10 knäböj med hopp
10 utfall bakåt
20 cykelcrunch

Börjat senaste passen med 1km jogg. Jättehärligt och kul, till skillnad från 6min crosstrainer. Men inte supergivande för styrkan. Bra puls hela passen iaf :angel:
Toppade på 178bpm under knäböjen idag.
Konditionsböj :D

Ganska mycket så idag, rätt höga reps, inte pushat vikten. Det var dock givande, helt slut.
Incline press i smithmaskinen var riktigt härlig!

Men jösses, technogym maskiner… Tog 55kg leg extension på förra gymmet, här höll jag på att dö av 25kg :rofl:

IMG_8433.webp

Dags för magpass igen. :wtf:
Skönt att ha det avklarat nu så är det några dagar till nästa gång. 😂

Träningstid: 00h 47m
Planka: KV 00:00:30, KV 00:00:30, KV 00:01:00
Knästående sidoplanka: KV 00:00:25 "Höger", KV 00:00:25 "Vänster", KV 00:00:25 "Höger", KV 00:00:25 "Vänster", KV 00:00:25 "Höger", KV 00:00:25 "Vänster"
Core twist: 12 x KV +8,5, 12 x KV +8,5, 16 x KV +8,5
Flutter kicks: KV 00:00:20, KV 00:00:20, KV 00:00:20
Liggande benlyft: 10 x KV, 10 x KV, 10 x KV
Crunch: 15 x KV, 15 x KV, 15 x KV
Dead bug med hantel: 10 x KV +4, 10 x KV +4, 15 x KV +4
Set: 24
Reps: 162

IMG_1401.webp

Önskar att min axeln blev bra nån gång. Ska ju springa k9 biathlon den 29e och även om själva springet går bra så kommer jag ju inte klara några hinder med den här axeln.. Fick Paraflex igår, tyckte det hjälpte så himla bra igår eftermiddag men när jag vaknade i morse var det ont igen. Att ställa ner hundmatskålarna på golvet gör svinont. Kan det bara gå över någon gång :crazy:

Önskar att min axeln blev bra nån gång. Ska ju springa k9 biathlon den 29e och även om själva springet går bra så kommer jag ju inte klara några hinder med den här axeln.. Fick Paraflex igår, tyckte det hjälpte så himla bra igår eftermiddag men när jag vaknade i morse var det ont igen. Att ställa ner hundmatskålarna på golvet gör svinont. Kan det bara gå över någon gång :crazy:

Så jobbigt med dessa strulande axlar :down:

Idag var tanken gym men kroppen sa nej och jag valde att lyssna. Känns som att vi aktivitetsmässigt haft en helt vild semester så ikväll är det vila som gäller (jag är helt matt). Planerar för bänk och knäböj imorgon eftersom det är vilovecka från marklyft. Hoppas att jag hunnit vila upp mig till dess.

Här blev det vila både igår och idag, idag har jag inte kunnat gå ordentligt, en på jobbet frågade om jag var skadad (träningsvärk) 😂

Ska lägga in ett ryggpass utan marklyft imorgon, sen blir det löpning nån dag och ett till benpass på söndag!

Axlar - Armar - Bröst idag. Tänkte först skippa träning idag men köttade på, nu såhär efteråt är jag glad för det! 😁
Hade lite tidspress, så körde typ alla övningar i superset om två för att spara tid.

Träningstid: 00h 50m
Pullover: 10 x 8, 10 x 8, 10 x 8
Hantelflyes: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 4
Liggande skidåkare: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 4
Liggande hantelpress: 10 x 8,5, 10 x 8,5, 10 x 8,5
Sätesbrygga: 10 x KV +17, 10 x KV +17, 10 x KV +17
Hantelcurl: 10 x 8,5, 10 x 8,5, 10 x 8,5
Shrug med hantlar: 15 x 8,5, 15 x 8,5, 20 x 8,5
Hammarcurl: 10 x 8,5, 10 x 8,5, 10 x 8,5
Stående tricepsextension med hantel: 15 x 8, 15 x 8, 15 x 8
Sidolyft med hantlar: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 4
Omvända hantelflyes: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 4
Axelpress med hantlar: 10 x 8,5, 10 x 8,5, 12 x 8,5
Set: 36
Reps: 397

För mig blev det konditionspass vilket var ungefär lika vidrigt som jag hade väntat mig, men då hade jag i alla fall inte gått och dragit mig för det i onödan :p

I lag om fyra skulle vi hjälpas åt att samla ihop 5km på cykel och 2,5km på stakmaskin. När det var klart skulle vi springa 500 meter och sedan samla ihop 5 km på cykel igen plus 2,5 km på roddmaskin, och efter det var det löpning igen som avslutning.

Det låter simpelt men det är ofta de simpla som är de värsta, och vi var igång i lite knappt en halvtimme totalt. 102 intensiva minuter på klockan och mycket svett!

Jag har kört två kortare pass med fokus mage idag på morgonen, var en övning som jag verkligen inte fick min hjärna och kropp att koordinera ihop så den modifierade jag till sidoplankan istället (var lite liknande). Höll på att kräkas på slutet. Avslutade med ett rörlighetspass, lite yogainspirerat. Om inte annat tror jag faktiskt det sista passet var bra för den horribla träningsvärken jag hade i låren efter onsdagens benpass, för det kändes lite bättre efteråt.

Innan jag gick och la mig inatt funderade jag på hur premiärrundan på min nya cykel skulle gå. Vi har ju massor, massor av grusvägar uppe på våra små berg här. Några slingor har jag redan koll på men det finns en hel del att utforska! Blev inte riktigt klok på hur rundan skulle bli men får sätta mig och planera lite med Google maps senare idag.

Jobbade hemma igår så jag klämde in en friskvårdstimme i samband med lunchen. Det är verkligen en mycket bättre tid för mig att träna än på morgonen 😅 fokus knäböj, jobbat mig upp på 55 kg nu och det känns som att tekniken hänger med (nästan alltid).
Screenshot_20260821-095858.webp

Alla träningsvärk i rumpa och ben idag...

Gick loss helt på bänkpress idag men teknikmässigt finns det verkligen mer att önska. Filmade mycket och jag inser att jag är sjukt ostabil! Kan bjuda på denna gif:en, och kolla vad det vajar i toppläget! :eek:. Någon med tips på hur jag ska stabilisera? Jag gick på 47,5 efter detta men klarade inte det eftersom jag var så ostabil (då redan när jag skulle haka av stången).
20260821_102429(1).webp

Och jag sprang backintervaller och lyckades med målet att inte kuta för fort på första så att jag istället kunde öka lite på varje haha. Blev nästan 4 km totalt med uppvärmning och nedjogg. Det var varmt och svettigt och så himla härligt såhär efteråt!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka